کد خبر: 110871
A

عضو حزب موتلفه: ۳۰ سال اختیار دولت و مجلس دست اصلاح طلبان بود، چه اشکالی دارد یک مدت هم دست یک گروه دیگر باشد

حسین انواری گفت: معتقدم اصلاح‌طلبان باید نگاهشان را تغییر دهند زیرا اینگونه صف‌بندی‌ها، قهرکردن‌ها و تحریم انتخابات، واقعا شایسته نیست. بعلاوه این افراد بیش از ۳۰ سال اختیار دولت و بعضاً مجلس را در دست داشتند، چه اشکلالی دارد که برای مدتی یک گروه دیگر اختیار دولت و مجلس را داشته باشد؟

عضو حزب موتلفه: ۳۰ سال اختیار دولت و مجلس دست اصلاح طلبان بود، چه اشکالی دارد یک مدت هم دست یک گروه دیگر باشد

به گزارش دیده بان ایران؛ حسین انواری با بیان اینکه در نظام جمهوری اسلامی، خط‌کشی‌های سیاسی وجود ندارد، به خبرگزاری انا گفت: در نظریه نظام جمهوری اسلامی که امام خمینی (ره) آن را بنا کردند، مسئله سهم داشتن افراد مطرح نیست و مفید بودن برای ثبات و استواری نظام و کشور مهم است. اگر این تفکر بنا باشد، سهم‌خواهی‌های غیر اصولی کنار گذاشته می‌شود.

وی ادامه داد: افراد در این نظام نباید به دلیل چپاول کردن و پیگیری منافع شخصی وارد عرصه قدرت شوند و باید در یک نگاه والا، به دنبال منافع کشور و نظام باشند. وقتی این نگاه حاکم شود، موفقیت‌های شخصی کم اهمیت می‌شود؛ طبق این تفکر وقتی شخصی رئیس جمهور بوده و الان پس از اتمام دوره‌اش شخص دیگری جایگزین او می‌شود، همه افراد از جناح‌های مختلف باید به او کمک کنند. اگر بعضی اشخاص در این مورد به سمت کارشکنی و بداخلاقی رفتند، در جهت رضای خدا و مردم نیست و دنیا و آخرت را از دست خواهند داد.

نماینده ادوار پیشین مجلس در پاسخ به این پرسش که اصلاح‌طلبان در مدت دور بودنشان از دولت چه فعالیتی خواهند داشت، اظهار کرد: معتقدم اصلاح‌طلبان باید نگاهشان را تغییر دهند زیرا اینگونه صف‌بندی‌ها، قهرکردن‌ها و تحریم انتخابات، واقعا شایسته نیست. بعلاوه این افراد بیش از ۳۰ سال اختیار دولت و بعضاً مجلس را در دست داشتند، چه اشکلالی دارد که برای مدتی یک گروه دیگر اختیار دولت و مجلس را داشته باشد؟

انواری افزود: اصلاح‌طلبان می‌توانند در دولت ‌بعد همکاری داشته باشند ولی باید این نگرششان را تغییر دهند. رئیس‌جمهور منتخب مردم گفت که آمادگی دارد از همکاری و هم‌فکری همه گروه‌ها استفاده کند. آیا این همکاری باید الزاماً با وزارت یکی از این افراد باشد؟ به عقیده من اینطور نیست. اگر سهم‌خواهی‌ها کنار گذاشته شود، این مشکلات از بین می‌رود.

عضو شورای مرکزی حزب موتلفه با بیان اینکه بعضی از دوستان باید وصیت‌نامه امام و قانون اساسی را یک بار مرور کنند، اذعان کرد: اینکه عده‌ای می‌گویند اصل ولایت فقیه و قانون اساسی را قبول ندارند ولی نامزد انتخابات می‌شوند، تناقض صدر به ذیل است. این تناقض از کج‌راهی این افراد نشأت گرفته که باید حل شود. البته من خط‌کشی اصلاح‌طلب و اصولگرا را قبول ندارم؛ در جناح اصلاح‌طلبان انسان‌های بسیار منطقی و شریف هم وجود دارد که از اصول تجاوز نمی‌کنند. در این انتخابات هم دیدیم که بسیاری از آن‌ها هم خودشان رأی دادند و هم مردم را به این کار تشویق کردند.

 

کانال رسمی دیدبان ایران در تلگرام

اخبار مرتبط

ارسال نظر