کد خبر: 110916
A

سعید جلیلی: وظیفه دولت سایه «دینی» است

یک عضو مجمع تشخیص مصلحت نظام گفت: دولت‌ها بدون کمک مردم نمی‌توانند به خوبی به وظایفشان عمل کنند برای مثال پیگیری مسائل زنان روستایی و عشایر و بررسی و مطالبه رفع آسیب‌های اجتماعی در خصوص زنان وجود دارد، یکی از مهمترین موضوعاتی است که بانوان دغدغه‌مند یبایست با کمک به دولت‌ آن را پیگیری کنند.

سعید جلیلی: وظیفه دولت سایه «دینی» است

به گزارش دیده بان ایران؛ سعید جلیلی، عضو مجمع تشخیص مصلحت نظام در گفت‌وگوی مجازی با جمعی از بانوان انقلابی از سراسر کشور، گفت: نیمی از جمعیت کشور ما بانوان هستند و حتما ضرورت دارد که از این فرصت به بهترین نحو برای پیشبرد کشور استفاده کرد. همچنانکه بسیاری از موضوعات مختص بانوان بوده و نیازمند حضور زنان در آن عرصه‌هاست.

 

جلیلی در این زمینه تصریح کرد: مردم باید ببینند که نیروهای انقلابی در طرح و رفع مشکلات آن‌ها پیشگام هستند و به دولت مستقر کمک می‌کنند تا مطالبات شنیده شود و مسائل آنها حل شود.

 

 

عضو شورایعالی امنیت ملی در بخش دیگری از سخنانش اظهار کرد: اگر من هم منتخب مردم بودم، حتما از ایده دولت سایه استقبال می‌کردم تا در شناخت مسائل، راه‌حل‌ها و ارائه پیشنهادهای اجرایی به دولت کمک کنند. خود دوستان بر ایده دولت سایه تاکید دارند و از این استقبال دارند که چنین حرکتی به کمک دولت منتخب بیاید.

 

جلیلی در این راستا تاکید کرد: آنچه در گفتمان دولت سایه پیگیری می‌شود، بر مبنای وظیفه دینی و علقه به انقلاب اسلامی بوده و افراد در آن اصالت ندارند.

 

وی با بیان اینکه مسئله ما ایجاد تشکیلات و حزب نبوده و نیست، اظهار کرد: هدف این بوده است که مباحث حول مسائل اصلی کشور به صورت گفتمان مطرح شوند و برای پیگیری تحقق آن، جبهه‌ای از افراد دغدغه‌مند و کارشناس شکل بگیرد.

 

جلیلی افزود: اگر ما صحبت از یک جهاد بزرگ میکنیم، بسیار مهم است که کسانیکه با ما وحدت گفتمانی و دغدغه مشترک دارند، با آنها هم‌افزایی داشته و تشکیل یک جبهه مشترک بدهیم.

 

عضو شورایعالی امنیت ملی با بیان اینکه حضور جوانان دغدغه‌مند و فعال در انتخابات اخیر از سراسر کشور، ارزشمند و حائز تقدیر بود، گفت: در انتخابات توفیق داشتیم تا در خدمت جوانان مخلصی از سراسر کشور باشیم. نیت ارزشمند و فراتر از کار برای یک فرد وارد صحنه شدند و ویژگی این افراد این بود که یک بر مبنای فکری فعالیت انتخاباتی خود را آغاز کرده و به پایان رساندند.

 

وی در ادامه افزود: در ادامه نیز نباید زمان را از دست بدهیم و فرصتی برای هدر دادن نداریم؛ بنابراین برای پیگیری موضوعات مختلفی که در استان‌های مختلف مورد غفلت واقع شده، باید با نگاهی رو به جلو و بدون توقف، برای کمک به دولت مستقر حرکت کنیم.

 

عضو مجمع تشخیص مصلحت نظام تصریح کرد: در زمانیکه دولت در دست رقبای ما بود و ما در عرصه‌های مختلف با آنها اختلاف روشنی داشتیم، این مسئله باعث نمی‌شد که ما نسبت به کمک دولت کوتاهی کنیم؛ در حال حاضر همچنان باید تمام توان خود را به طریق اولی برای کمک به دولتی که همراستا و همسو با ماست، به کار ببریم.

 

وی با اشاره به سوالی درباره شبکه‌سازی بانوان و ظرفیت زنان در موضوعات مختلف، اظهار کرد: شبکه‌سازی را از جمع‌های محدود شروع کنید تا ان‌شاءالله کار معطل نماند؛ در هر موضوع یا منطقه‌ای، نقاط قوت و ضعفی را که وجود دارد، بررسی کنید و برای تقویت یا تکمیل آن پیشنهادهای کارشناسی خود را ارائه کنید.

 

عضو شورایعالی امنیت ملی با بیان اینکه دولت‌ها بدون کمک مردم نمی‌توانند به خوبی به وظایفشان عمل کنند، گفت: برای مثال پیگیری مسائل زنان روستایی و عشایر که بعضا دارای شرایط ویژه‌ و موضوعات مختص به خود هستند و همچنین بررسی و مطالبه رفع آسیب‌های اجتماعی در برخی استان‌ها که در خصوص زنان وجود دارد، یکی از مهمترین موضوعاتی است که بانوان دغدغه‌مند در مناطق مختلف کشور میبایست با کمک به دولت‌ آن را پیگیری کنند.

 

جلیلی عنوان داشت: امروز به مدد وجود امکانات ارتباطاتی نوین، می‌توان هم‌افزایی گفتمانی را در سراسر کشور به وجود آورد.

 

وی در پاسخ به سوالی درباره نحوه تهیه برنامه‌های دولت سایه، افزود: برنامه‌هایی که برای این انتخابات آماده شد، کار من نوعی به تنهایی نبود. مجموعه‌ای از افراد دغدغه‌مند، کارشناس، اساتید دانشگاه، مدیران موفق و.. همین ایده دولت سایه را پیگیری کردند و این برنامه‌ها را آماده کردند.

 

جلیلی در این راستا گفت: دوستانی پیشگام شدند و به سبب وجود انگیزه و توانایی‌هایی که داشتند، این کارگروه‌ها را فعال کردند و در موضوعات مرتبط، راهکارهای اجرایی تولید کردند.

 

وی پیشنهاد داد: یکی از کارهای خوبی که می‌تواند در این تعاملات شکل بگیرد این است که بتوانیم مسائلی که مورد اولویت قرار می‌گیرد به عنوان پیشنهاد برای بانوان در حال تحصیل جهت اختصاص موضوعات پایان نامه دانشگاهی و ... ارائه داد.

 

عضو مجمع تشخیص مصلحت نظام در پاسخ به سوالی پیرامون پیگیری مشکلات معیشتی در استان‌های جنوبی به ویژه برای جامعه اهل سنت، خاطرنشان کرد: اگر سخن از رفع تبعیض و فقر می‌کنیم، حساسیت ما نسبت به رفع برخی محرومیت‌ها از جامعه اهل سنت باید بیشتر باشد تا احساس تبعیض از بین برود. اهل سنت باید احساس کنند که نیروهای انقلابی نسبت به حقوق آنها توجه ویژه دارند.

منبع: مهر

کانال رسمی دیدبان ایران در تلگرام

اخبار مرتبط

ارسال نظر