کد خبر: 110923
A

آصفری: مرغ را از سر سفره مردم پر دادند حالا می خواهند لبنیات را هم گران کنند

نماینده اراک در مجلس با بیان اینکه گران شدن کالاهای اساسی براساس بی‌تدبیری دولت صورت گرفته و آنها بنا دارند این مشکل را به گردن مجلس بیندازند، گفت: چرا فقط چهار رایزن اقتصادی بازرگانی داریم؟

آصفری: مرغ را از سر سفره مردم پر دادند حالا می خواهند لبنیات را هم گران کنند

به گزارش دیده بان ایران؛ محمدحسن آصفری نماینده مردم اراک در مجلس شورای اسلامی امروز (یکشنبه 6 تیر) در جلسه علنی و در جریان بررسی طرح تقویت امنیت غذایی و رفع موانع تولیدات کشاورزی اظهار داشت: تعداد زیادی وزارتخانه در وزارتخانه‌های دیگر در طول سالهای گذشته ادغام شده‌اند که خروجی آن مشخص نیست و نتیجه‌ای هم برای مردم نداشته است. البته به نظر می‌رسد خروجی این موضوع منجر به گرانی خیلی از کالاها شده به طوری که ماکارونی 7 هزار تومانی هم‌اکنون به 15 هزار تومان شده است. ماکارونی که دیگر موضوع لاکچری نیست.

وی افزود: مرغ از سر سفره مردم پرید و قرار است لبنیات هم گران شود و در چند روز آینده هم بر اثر بی‌تدبیری‌های حوزه کشاورزی محصولات کشاورزی هم گران خواهد شد. 

وی گفت: مجلس قرار است یک سازمان برای تنظیم بازار محصولات کشاورزی تأسیس کند این در حالی است که آقای روحانی هفته گذشته اعلام کردند که مشکلات سیاست خارجی بر اثر بروکراسی مجلس است؛ به نظر می‌رسد که گران شدن کالاهای اساسی که در اثر بی‌تدبیری دولت رخ داده به زودی به گردن مجلس بیفتد. 

آصفری افزود: مشکلات در حوزه کشاورزی به دلیل ادغام کردن معاونت‌های مختلف در وزارت کشاورزی نیست بلکه به دلیل بی‌تدبیری‌های صورت گرفته در این حوزه است. 

نائب رئیس کمیسیون امور داخلی کشور افزود: دامداران به دلیل گران شدن علوفه و نهاده‌های دامی مشکلات زیادی برای تحویل شیر به کارخانه‌ها دارند، اما هیچ‌کس به مشکل آنها رسیدگی نمی‌کند.

وی تصریح کرد: ما فقط چهار رایزن اقتصادی و بازرگانی داریم و به نظر می‌رسد که داشتن رایزن کشاورزی مشکلی را حل نخواهد کرد و میزهای اقتصادی در سفارتخانه‌های ایران می‌توانند این مشکلات را حل کنند. 

 

کانال رسمی دیدبان ایران در تلگرام

اخبار مرتبط

ارسال نظر