کد خبر: 11097
A
با رای نمایندگان؛

سیاست‌های تشویقی افزایش جمعیت در برنامه ششم به کمیسیون تلفیق ارجاع شد

نمایندگان مردم در خانه ملت، ماده مربوط به سیاست‌های تشویقی افزایش جمعیت در برنامه ششم را به کمیسیون تلفیق برنامه ارجاع دادند.

سیاست‌های تشویقی افزایش جمعیت در برنامه ششم به کمیسیون تلفیق ارجاع شد

به گزارش پایگاه خبری تحلیلی دیده بان ایران، در جریان بررسی برنامه ششم توسعه نمایندگان مجلس پس از بحث و بررسی فراوان در خصوص ماده ۱۱۸ رای به ارجاع این ماده به کمیسیون تلفیق دادند. 

این ماده مناقشه برانگیز در خصوص مرخصی دو هفته‌ای پدران بود. 

در ابتدای بررسی این لایحه نمایندگان مخالف اعتقاد داشتند که عدالت در این ماده رعایت نشده و موافقان آن را مطابق با سیاست‌های کلی ابلاغی رهبر انقلاب در خصوص جمعیت و خانواده می‌دانستند. 

از طرف دیگر نماینده دولت نیز بار مالی ناشی از آن و تعدد اولویت برای استخدام در دستگاه‌های دولتی را از جمله موارد اشکال این موضوع عنوان می‌کرد. 

پس از بحث و بررسی فراوان، نمایندگان با پیشنهاد حذف این ماده مخالفت کردند که در ‌‌نهایت لاریجانی تصمیم گرفت این ماده را برای بررسی بیشتر به کمیسیون تلفیق ارجاع دهد. 

مواردی که به کمیسیون تلفیق ارجاع شده عبارتند از: مکلف شدن دستگاههای اجرایی نسبت به دادن اولویت استخدام مردان متاهل دارای فرزند با مردان متاهل صاحب فرزند و مرخصی دو هفته‌ای تشویقی برای مردانی که صاحب فرزند شوند در ‌‌نهایت این ماده به کمیسیون تلفیق ارجاع داده شد تا نسبت به آن بررسی بیشتری صورت بگیرد.

 

کانال رسمی دیدبان ایران در تلگرام

اخبار مرتبط

ارسال نظر