کد خبر: 110972
A
دیده بان ایران:

ادعای سلیمی نمین درست از آب درآمد/ قاضی زاده هاشمی: نوجوان که بودم برخی ها به من می گفتند که «رئیس جمهور» می شوم

نکته ای که به نظر می رسد در این بین «سلیمی نمین» به آن اشاره می کند چندان بدون سند هم نیست. به عنوان مثال نامزد انتخابات ریاست جمهوری سیزدهم با شرکت در برنامه «دست خط» -23 خرداد1400- بدون اشاره به شخص و یا احیاناً پیشگوی خاصی(!) در پاسخ به سوال محمدحسین رنجبران می گوید: "نوجوان که بودم برخی ها به من می گفتند که شما رئیس جمهور می شوید. یعنی به بنده گفته شده که به چنین مقامی خواهم رسید."

ادعای سلیمی نمین درست از آب درآمد/ قاضی زاده هاشمی: نوجوان که بودم برخی ها به من می گفتند که «رئیس جمهور» می شوم

به گزارش دیده بان ایران؛ یکی از حواشی چند روز اخیر بین نیروهای انقلابی کشور بگومگوی بین امیرحسین قاضی‌زاده هاشمی و عباس سلیمی نمین است که به تیتر بسیاری از کانال های تلگرامی تبدیل شده است.

ماجرا نیز از آنجا شروع شد که سلیمی نمین در مصاحبه‌ای از پشت پرده کاندیداتوری قاضی‌زاده هاشمی گفت و دلیل ماندن قاضی‌زاده هاشمی تا پایان رقابت‌ها و کنار نکشیدن وی را اظهارات پیشگویی در مشهد دانست که به او گفته بود حتما رئیس جمهور خواهد شد!

سلیمی نمین گفته بود: «به آقای قاضی زاده هاشمی انقدر این مطلب را القا کرده بودند که قطعا ایشان رئیس جمهور خواهد شد! مثل آقای احمدی نژاد که برخی از پیشگوها به سراغش می رفتند و چنین حرفهایی می زدند، یک پیشگو هم در مشهد به آقای قاضی زاده هاشمی این مطلب را گفته بود که تو قطعا رئیس جمهور می شوی و به همین دلیل به درخواست برخی از نمایندگان که از او خواسته بودند کنار رود، برخورد بسیار تند و غیر مؤدبانه داشت چرا که تصور کرده بود که او قطعا رئیس جمهور می شود.»

 

قاضی‌زاده هاشمی اما همان طور که انتظار می‌رفت در برابر این ادعا سکوت نکرده و ضمن تکذیب آن نوشت: «سلیمی نمین پیش‌بینی کرده بود که انصراف می‌دهم، حالا که تا آخر ماندم شایعه‌ می‌سازد که با پیش‌گوها در ارتباط بودم!» اینجانب ضمن تکذیب قطعی موارد مطرح شده توسط آقای سلیمی نمین، ایشان و همه ی دلسوزان را به اخلاق و تقوا توصیه میکنم و حق برخورد قانونی با ایشان را برای خود محفوظ می دانم.

این سخنان قاضی‌زاده اما با واکنش دیگری از سوی سلیمی‌نمین همراه شد. او در نامه‌ای نوشت: «با سلام، امیدوارم رقابت‌های فشرده انتخاباتی شما را شکننده و کم تحمل نساخته باشد؛ لذا ضمن عرض خسته نباشید یادآور می‌شوم خطاب من در موضوع ما نحن و فیه آن پیشگو مشهدی بود و اگر در این وادی اعتراضی مسموع باشد از جانب ایشان است. بر کسی پوشیده نیست در جریان رقابت‌های انتخاباتی البته افرادی به نامزدها مراجعه کرده با قصد انتفاع وعده‌هایی می‌دهند و دورنماهایی ترسیم می‌کنند، اما امیدارم ورودتان به عرصه نامزدی ریاست جمهوری با ارزیابی دقیق توانمندیهایتان صورت گرفته باشد، هر چند ممکن است ارزیابی ملت بزرگ ایران از آن فرزند خود متفاوت جلوه کند و چندان خوشایند واقع نشود. از خداوند متعال برایتان سعه صدری متناسب با وادی‌ای که در آن گام برداشته بودید آرزو می‌کنم.»

اما نکته ای که به نظر می رسد در این بین «سلیمی نمین» به آن اشاره می کند چندان بدون سند هم نیست. به عنوان مثال نامزد انتخابات ریاست جمهوری سیزدهم با شرکت در برنامه «دست خط» -23 خرداد1400- بدون اشاره به شخص و یا احیاناً پیشگوی خاصی(!) در پاسخ به سوال محمدحسین رنجبران می گوید: "نوجوان که بودم برخی ها به من می گفتند که شما رئیس جمهور می شوید. یعنی به بنده گفته شده که به چنین مقامی خواهم رسید." (FILM)

با این حال طرح موضوع پیشگویی در بین سیاستمداران ایرانی تازگی ندارد. ادعاهای مشابهی نیز بارها درباره محمود احمدی‌نژاد، رئیس دولت های نهم و دهم و البته اطرافیان او مطرح شده است.

هر چند به نظر می‌رسد که فقط سیدصادق و عباس غفاری نبودند که به جن‌گیران دولت احمدی‌نژاد معروف شدند. افراد دیگری هم هستند که احمد توکلی سال گذشته جرئت کرده و به آنها اشاره کرد. او نوشته که غسال آیت‌الله مصباح‌یزدی فردی به نام مطلبی‌کاشانی یک ابربدهکار بانکی و رمال و جن‌گیر است که با علما هم رابطه دارد!

در ایران قشری که به رمالی اعتقاد دارند، برخلاف تصور فقط در بین عوام جامعه نیستند. اگر افشاگری‌های توکلی را قرین به صحت ارزیابی کنیم، باید گفت رمالی بین خواص هم طرفدار دارد.

سایت خبرآنلاین سال ۹۰ به نقل از وال‌استریت ‌ژورنال گزارش عجیبی درباره یک رمال اصفهانی و ملاقاتش با برخی مقامات منتشر کرد. در این گزارش از پیرمردی به نام سیدصادق نام برده شده بود که با جن‌هایی در ارتباط بود که فقط خودش می‌توانست آنها را ببیند.

طبق این گزارش، او غیب‌گوی اعظم و چیره‌دست برخی مقامات ایران بوده و گفته بود که چندین نفر از مقامات به ‌طور مرتب با او تماس می‌گیرند و دو بار رئیس‌جمهوری وقت، محمود احمدی‌نژاد را حضورا دیده و اینکه از طریق اعضای دولت با او در ارتباط است. علیرضا زاکانی زمانی در مخالفت با مشایی گفته بود: خط‌گیری از کسانی که به‌هیچ‌وجه مورد تأیید بزرگان دینی و مبتنی ‌بر اصول ‌و عقاید مذهبی ما نیستند و رفت‌وآمدهای مشکوک به خارج از کشور به‌ دنبال مددگیری از برخی خرافات هم از مسائلی است ‌که صلاحیت ایشان برای تصدی یک پست میانی را زیر سؤال می‌برد، چه رسد به اینکه شخص دوم کابینه شود‌».

منبع:  دیده بان ایران

بارانا موسوی

 

 

 

 

کانال رسمی دیدبان ایران در تلگرام

اخبار مرتبط

ارسال نظر