کد خبر: 11102
A

در صحن علنی مقرر شدتکالیف مجلس به سازمان بهزیستی برای کاهش ۲۰ درصدی نرخ طلاق در طول اجرای برنامه ششم

نمایندگان مجلس در لایحه برنامه ششم توسعه دولت را مکلف کردند نرخ طلاق را در طول اجرای قانون برنامه ششم توسعه به میزان ۲۰% سال آغاز این برنامه کاهش دهد.

در صحن علنی مقرر شدتکالیف مجلس به سازمان بهزیستی برای کاهش ۲۰ درصدی نرخ طلاق در طول اجرای برنامه ششم

به گزارش پایگاه خبری تحلیلی دیده بان ایران، نمایندگان مجلس شورای اسلامی در نشست علنی نوبت شامگاهی امروز (یکشنبه) پارلمان رسیدگی به لایحه برنامه ششم توسعه را ادامه و ماده 119 این لایحه را با 159 رأی موافق، 6  رأی مخالف و 6 رأی ممتنع از مجموع 214 نماینده حاضر در جلسه به تصویب رساندند.

به موجب مصوبه مجلس، سازمان بهزیستی مکلف شد در راستای کنترل و کاهش نرخ طلاق به میزان 20% سال پایه در طول قانون برنامه ششم زمینه‌سازی لازم را از طریق مرکز فوریت‌های اجتماعی و مددکاری و مراکز مشاوره و خدمات روانشناختی به عمل آورد جهت پیشگیری از اختلاف و بحران‌های خانوادگی و پیشگیری وقوع طلاق و با کمک نهادهای مردمی اقدامات خود را گسترش دهد.

همچنین سازمان صدا و سیما مکلف شد در برنامه‌های خود ترویج ازدواج، ضد ارزش بودن طلاق و آسیب‌های اجتماعی آن برای زوج و زوج‌ها و فرزندان، فرهنگ افزایش پایبندی زوج‌ها به خانواده و حفظ حرمت خانواده را به عنوان محورهای اصلی سبک زندگی اسلامی - ایرانی مد نظر قرار دهد.

 

کانال رسمی دیدبان ایران در تلگرام

اخبار مرتبط

ارسال نظر