کد خبر: 111032
A

پزشکیان: فقط ۵ درصد مردم ماهواره ندارند/ مدعیان برجام را پاره کنند، ما هم کمکشان می کنیم!

یک نماینده مجلس گفت: علت همه این اختلافات نبود همان ستاد فرماندهی است، هر نهادی برای خودش سازی کوک می کند و در زمان مشکل خود را کنار می کشد، در این مملکت قوه قضاییه، قوه مجریه و قوه مقننه همه یکی هستند در صورت بروز مشکل همه مقصرند.

پزشکیان: فقط ۵ درصد مردم ماهواره ندارند/ مدعیان برجام را پاره کنند، ما هم کمکشان می کنیم!

به گزارش دیده بان ایران؛ مسعود پزشکیان، نماینده تبریز در مجلس، در رابطه با اظهارات رئیس جمهور مبنی بر اینکه بروکراسی پارلمانی منجر به تاخیر در لغو تحریم ها شده است، گفت: اقدامات مجلس در خصوص سنگ اندازی در رفع تحریم ها به علت نبود ستاد فرماندهی واحد در یک جنگی است که از نظر اقتصادی با آن مواجه هستیم. حدود چهار سال پیش که ترامپ تازه بر سر کار آمده بود، در همان اوایل مطرح کردم که اگر جای دولت و مسئولان بودم اعلان جنگ اقتصادی می‌کردم و ستاد جنگ تشکیل می دادم زیرا در گذشته در زمان جنگ، ستادی شکل می‌گرفت و تصمیم آن ستاد قانون محسوب می‌شد و همه مطیع بودند مجلس و قوه قضاییه هم حق دخالت در آن را نداشتند. متاسفانه چنین ستادی شکل نگرفت و همه به جان هم افتادند، آمریکا با ما سر جنگ دارد ما هم به جان خودمان افتاده ایم که در این شرایط ضربه پذیری کشور افزایش یافته است.

 

هر نهادی برای خودش سازی کوک می کند و در زمان مشکل خود را کنار می کشد

 

 

 

او ادامه داد: علت همه این اختلافات نبود همان ستاد فرماندهی است، هر نهادی برای خودش سازی کوک می کند و در زمان مشکل خود را کنار می کشد، در این مملکت قوه قضاییه، قوه مجریه و قوه مقننه همه یکی هستند در صورت بروز مشکل همه مقصرند. 

 

مدعیان اف ای تی اف را قبول نکنند، برجام را هم پاره کنند، سفره مردم را هم رنگین کنند ما هم کمکشان می کنیم!

 

پزشکیان مطرح کرد: سنگ اندازی های مجلس کار درستی نبود، مدعیان اگر راست می‌گویند با آمدن دولت آقای رئیسی اف ای تی اف را قبول نکنند، برجام را هم پاره کنند، سفره مردم را هم رنگین کنند ما هم کمکشان می کنیم اما از نظر علمی و تجربه بین‌المللی غیر ممکن است مگر آنکه بخواهند کشور را به عقب برگردانند.

 

نایب رییس مجلس دهم در خصوص یک دست شدن و همسو شدن دولت سیزدهم و مجلس یازدهم مطرح کرد: یکدست شدن مجلس و دولت به شرط نقش داشتن همه مردم در آن اشکالی ندارد، اما اینکه یک گروه خاص تمام قدرت را به دست بگیرد و بقیه سلایق ها را کنار بزنند، قطعا منجر به پیشرفت کشور نخواهد شد. نمی‌شود دیگران را بازی نداد و بگوییم هر چه ما می‌گوییم همان را بپذیرید. کنار گذاشتن این همه نیرو و پتانسیل که در کشور وجود دارد به نفع کسی نیست، مثلا کارشناسان خارجی را برای موضوعات مختلف مانند فوتبال و والیبال می آوریم و چندین برابر پول می‌دهیم اما ایرانی‌هایی که تخصص بیشتری دارند را به دلیل تفکراتشان کنار می زنیم برای حل مشکلات کشور اعم از اقتصادی، اجتماعی، پزشکی، فرهنگی نباید دنبال نماز شب خوان بگردیم باید دنبال افراد کارشناس باشیم. نماز می‌خوانیم، روزه می گیریم و هر آنچه که لازم است را انجام می‌دهیم تا خدمتگزار درستی برای مردم شویم و عدالت و انصاف را در جامعه پیاده کنیم.

 

مفاهیم اصلاح طلب و اصولگرا را تاکنون نفهمیدم

 

او در پاسخ به این سوال که از نظر شما امکان دارد آقای رئیسی از چهره های اصلاح طلب در کابینه دولت خود استفاده کند، گفت: من که مفاهیم اصلاح طلب و اصولگرا را تاکنون نفهمیدم اما این را هم می دانم که امکان ندارد بخواهند، سیستمی را درست کنند و اصلاحات در آن انجام نشود، این که بر سر کلمه اصلاحات دعوا دارند بحث دیگری است، ولی برای حل مشکلات کشور باید آن را اصلاح کرد پس باید اصلاح طلب شویم این که چه چیزی در ذهن اینها می گذرد و با آن مخالف هستند را نمی دانم. اصولگراها اگر بخواهند به آن اصولی که می‌گویند برسند باید وضعیت موجود را اصلاح کنند چون در صورت اصلاح نکردن وضعیت اصول شان روی هواست.

 

شاید ۵ درصد مردم ماهواره ندارند

 

او در خصوص طرح مجلس مبنی بر ساماندهی فضای مجازی گفت: خبر زیادی از این طرح ندارم، اما طبق قانون، ماهواره ممنوع و قدغن است اما شاید ۵ درصد مردم ماهواره ندارند خب بروند جلوی آن ۹۵درصد را بگیرند؛ حرفی نزنند که نتوانند به آن عمل کنند، حرفی نزنند که جامعه آنها را پس بزند این همان حرفی است که اگر بخواهیم با زور به مردم بگوییم مردم زیر بار نمی روند و در خصوص زندانی کردن و محکومیت باید جمعیت زیادی را درگیر کنند.

 

پزشکیان در پایان در پاسخ به این سوال که آیا هنوز هم شورای نگهبان با شما جلسه‌ای درخصوص ردصلاحیتان برگزار نکرده است، گفت: اصلاً شورای نگهبان شاخصی ندارد که بخواهد آن را به ما بگوید، از شورای نگهبان درخواست کردم تا دلایلش را برای رد صلاحیتم به مردم بگوید، حضرت علی در نامه به مالک می فرمایند که وقتی مردم گمان کنند که در حقشان اجحاف کردی، همه چیز را آشکار کن تا بدانند که اشتباه نکرده ای و ستمی را روا نداشته ای و آنها را از آن ذهنیت جدا کن. شورای نگهبان دلایلی را که منجر به رد صلاحیت شده است را بگوید و شاخص هایی که منجر شده نمره برتری به سایر کاندیداها بدهد را هم بیان کند. اگر از نظر علمی، اعتقادی و سوابق و مسائل این چنینی بخواهیم بسنجیم که ما برتر هستیم، نمی دانم که کاندیداهای مورد تایید شورای نگهبان چه داشتند که ما رد صلاحیت شده‌ها نداشتیم، احساس می‌کنم که خیلی چیزها ما داشتیم که آنها نداشتند. 

منبع: برنا

کانال رسمی دیدبان ایران در تلگرام

اخبار مرتبط

ارسال نظر