کد خبر: 111051
A

مصری و جلال زاده در کمیته بررسی و تطبیق متن توافق وین حضور دارند

نماینده مردم قصر شیرین در مجلس درباره کمیته بررسی و تطبیق متن توافق وین گفت: اعضای این کمیته متشکل از دو نفر از نمایندگان مجلس اعم از رئیس کمیسیون امنیت ملی آقای جلال زاده و یکی از اعضای هیئت رئیسه آقای مصری است همچنین دو نفر از دولت با محوریت آقای شمخانی در کمیته حضور دارند.

مصری و جلال زاده در کمیته بررسی و تطبیق متن توافق وین حضور دارند

به گزارش دیده بان ایران؛ «شهریار حیدری»، نماینده مردم قصر شیرین و عضو کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس، در رابطه با پایان یافتن تمدید یک ماهه توافق ایران و آژانس گفت: تمدید همکاری با آژانس بین المللی به این معنا نبود که اطلاعات مستقیم در اختیار آژانس قرار بدهیم. در گذشته برابر با توافق صورت گرفته، این اطلاعات به صورت مستقیم در اختیارشان قرار می‌گرفت اما پس از آن و در چارچوب قانون اقدام راهبردی مجلس دیگر رویه به شکل سابق نبود. بر اساس درخواست طرف های برجام و اروپایی ها قرار شد مهلت سه ماهه منعقد شود که این تفاوتش با گذشته به این صورت بود که همه اطلاعات در اختیار کشور ایران محفوظ است و اگر اینها به برجام برگردند و تحریم‌ها لغو شود، این اطلاعات در اختیار آژانس قرار می گیرد.

 

او ادامه داد: اکنون دیگر فرصت جدیدی در اختیار اروپایی ها قرار نمی دهیم و روش خود را در پیش می گیریم، طی یکی دو هفته آینده توسط مجلس، دولت و شورای عالی امنیت ملی برنامه ای تدوین خواهد شد و آن برنامه راهبردی ایران در برابر کشورهای برجامی است که در صورت اجرایی شدن آن ایران به تعهدات خود باز می گردد منافع ما در راستای اجرای این برنامه است اتفاقات خوبی را پیش بینی می کنیم.

نماینده مردم قصر شیرین در مجلس درباره کمیته بررسی و تطبیق متن توافق وین گفت: اعضای این کمیته متشکل از دو نفر از نمایندگان مجلس اعم از رئیس کمیسیون امنیت ملی آقای جلال زاده و یکی از اعضای هیئت رئیسه آقای مصری است همچنین دو نفر از دولت با محوریت آقای شمخانی در کمیته حضور دارند./ برنا

 

کانال رسمی دیدبان ایران در تلگرام

اخبار مرتبط

ارسال نظر