کد خبر: 111058
A

پروژه تطهیر طالبان در رسانه های رسمی از کجا هدایت می شود؟/ بازگشت حامیان انقلابی طالبان در ایران به تنظیمات کارخانه !

پروژه تطهیر گروهک تروریستی طالبان در ذهن مردم ایران و فارسی زبانان و ایده تشکیل "دولت اسلامی "حدود دو سال است از طریق رسانه های رسمی و افراد شاخص جناح انقلاب به صورت کاملاً هدفمند دنبال می شود؛ واقعیتی که امروز ظهور و بروز بیشتری در شبکه های مجازی نیروهای انقلاب داشته و بی پرده از منافع حضور طالبان در قدرت و تشکیل "دولت اسلامی" دفاع می کند. ظاهراً بخشی از جناح فعال در قدرت که حالا مجلس، دولت و... را یکدست در اختیار دارد ایده طالبان در ایجاد حکومت اسلامی را می پسندند و از طریق رسانه های رسمی مانند صدا و سیما، روزنامه ها و خبرگزاری ها ایده طالبان در تشکیل حکومت اسلامی را ترویج می کند.

پروژه تطهیر طالبان در رسانه های رسمی از کجا هدایت می شود؟/ بازگشت حامیان انقلابی طالبان در ایران به تنظیمات کارخانه !

به گزارش دیده بان ایران؛ پروژه تطهیر گروهک تروریستی طالبان در ذهن مردم ایران و فارسی زبانان و ایده تشکیل "دولت اسلامی "حدود دو سال است از طریق رسانه های رسمی و افراد شاخص جناح انقلاب به صورت کاملاً هدفمند دنبال می شود؛ واقعیتی که امروز ظهور و بروز بیشتری در شبکه های مجازی نیروهای انقلاب داشته و بی پرده از منافع حضور طالبان در قدرت و تشکیل "دولت اسلامی" دفاع می کند.

سال گذشته مدت زیادی از اظهارات عجیب احمد نادری در «جنبش اصیل» خواندن طالبان و تطهیر آنها توسط نمایندگان مجلس انقلابی و رسانه های انقلابی نگذشته بود که نمایندگان این گروه تروریستی به تهران آمده و مورد استقبال وزارت خارجه قرار گرفتند. 

ظاهراً بخشی از جناح فعال در قدرت که حالا مجلس، دولت و... را یکدست در اختیار دارد ایده طالبان در ایجاد حکومت اسلامی را می پسندند و از طریق رسانه های رسمی مانند صدا و سیما، روزنامه ها و خبرگزاری ها ایده طالبان در تشکیل حکومت اسلامی را ترویج می کند.

چنانکه روزنامه کیهان که رسانه رسمی کشور محسوب می شود هفته گذشته در گزارشی نوشته بود «طالبان بدون خشونت و کشتار پیشروی کرده و مثل داعش خون بی‌گناهان را نمی‌ریزد» ادعای رسانه های رسمی و توجیه آنها این است که رفتار طالبان تغییر کرده است این در حالی است که فعالان رسانه ای و کارشناسان مستقل هیچ کدام ادعای کیهان، صدا و سیما و  دیگر رسانه های رسمی را تایید نکرده و «خبرسازی» آنها درباره خوش رفتاری طالبان با مردم را پروژه تطهیر رسانه ای طالبان در ایران و میان فارسی زبانان قلمداد می کنند.

پروژه ای که کارشناس شبکه افق متعلق به صدا و سیمای جمهوری اسلامی به صورت عیان و آشکار درباره آن توضیح داده و گفته بود: «رسانه می آید برای تقابل با طالبان، فقط شیعه را مطرح می کند. در میدان هم همین اتفاق می افتد، یعنی ما به این آگاهی می رسیم که برخی از بزرگان شیعه را آورده اند و تسلیح می کنند و می گویند بروید بسیج مردمی کنید و بجنگید با طالبان نتیجه این اتفاق چیست؟ من دارم از اینجا رد می شود و با شما هم کاری ندارم شما اگر دست به سلاح بردید و به سمت من تیر اندازی کردید حتما به سمت شما تیراندازی می کنم. یکی از ما دیگری را از بین می برد و در نتیجه تعداد زیادی از دو طرف کشته می شوند که یک طرف شیعیان هستند. بعدا این برداشت نباید بشود که دارد شیعه کشی می شود...»

بنابر گزارش دیده بان ایران؛ ذبیح الله نوری، روزنامه‌نگار و تحلیلگر امور افغان درباره اینکه آیا نقل قول رسانه های انقلابی درباره تغییر رفتار طالبان درست است یا خیر گفت:«تحلیل کیهان مانند این می‌ماند که انسان بخواهد آفتاب را با دو انگشت پنهان کند هم اکنون در 15 ولایت افغانستان جنگ با طالبان ادامه دارد و طبیعتا در جنگ مردم غیر نظامی آسیب می‌بینند، سربازان و نیروهای دولتی آسیب می بینند، خانه‌های زیادی ویران می‌شود، مردم شهرها آواره می‌شوند.»

او در ادامه افزود: «برای شما یک مثال می‌آورم تا نشان دهم که خبر و تحلیل کیهان نادرست است. در شهر خاشگ وقتی طالبان وارد شدند، بازار شهر را به آتش کشیده و شهر را ویران کردند. در شهر پلوخولی تعداد زیادی از غیر نظامیان زخمی و صدها خانوار آواره شدند. جنگ در شهرهاست، در دشت و صحرا نیست. بنابراین طبیعی است خیلی‌ها زخمی و کشته می‌شوند. در بسیاری از موارد نیروهای دولتی تنها به دلیل جلوگیری از خونریزی و کشته شدن غیرنظامیان عقب‌نشینی می‌کنند. بنابراین تحلیل کیهان نادرست و به دور از واقعیت است. آنچه ما در شهرها از طالبان می‌بینیم، با تحلیل کیهات مغایر است».

عباس عبدی فعال سیاسی اصلاح طلب هم با انتقاد از نوع تبلیغات رسانه ای در دفاع از طالبان و تطهیر این گروه در افکار عمومی فارسی زبانان دریادداشتی که روز گذشته در اعتماد منتشر شده بود نوشت: «اصولگرایانی که می گویند طالبان امروز طالبان دیروز نیست، اشتباه بزرگی می کنند؛ آنها قدرت پیدا کنند شیعه کشی خواهند کرد.»

عبدی خاطر نشان کرده بود: «این سیاست موجب می‌شود که حتی مواضع احتمالا درست اصولگرایان در تقابل با برخی سیاست‌های منطقه‌ای امریکا منطقی تلقی نشود، همین رویکرد است که آنان را به طالبان نزدیک کرده است. نمی‌خواهم بگویم که طالبان را باید نادیده گرفت، چون واقعیتی مهم در افغانستان هستند، ولی طالبان به عنوان یک نیروی ارتجاعی درنهایت علیه مردم افغانستان و ایران عمل خواهد کرد و اگر الان پیشروی کرده است، بیشتر به این علت است که بازیچه همسایه جنوبی خود قرار گرفته است.

توجیهاتی از جمله اینکه این طالبان آن طالبان قبلی نیست، بسیار ساده‌لوحانه است. اتفاقا اگر این‌بار تفوق پیدا کنند، خشونت بیشتری علیه دیگران به کار خواهند بُرد چون خیال‌شان از دخالت دوباره غرب آسوده است. به‌ علاوه طالبان به صراحت اعلام کرده که خواهان تشکیل حکومت اسلامی است»

وی درباره نظریه نیروهای انقلابی درباره حضور طالبان در قدرت نوشته بود: «از همه بدتر اینکه حاکمیت طالبان موجب عقب‌گرد شدید اقتصاد در افغانستان می‌شود و رواج مواد مخدر و همزمان عمق فقر مردم افغانستان بیشتر می‌شود و این عوارض منفی بر اقتصاد ایران خواهد گذاشت.

پذیرفتن طالبان به عنوان یک امر واقع مساله‌ای متفاوت از فرش قرمز پهن کردن برای پیروزی آنان است.»

نظریه نیروهای انقلابی درباره حضور طالبان در قدرت تغییر رفتار آنها حتی موجب واکنش حسام الدین آشنا که پیشینه امنیتی دارد شده و در واکنش به ادعاهای مطرح شده به کنایه نوشته است: «طالبان در افغانستان تغییر کرده اند یا برخی به تنظیمات کارخانه برگشته اند؟!»

سوال دیده بان ایران اینجاست علی رغم نگاه منفی مردم ایران و دیگر فارسی زبانان همسایه رویکرد رسانه های رسمی کشور مانند صدا و سیما، کیهان، فارس، تسنیم و... در قبال طالبان چه آورده ای برای امنیت ملی کشور خواهد داشت؟!پروژه تطهیر طالبان در رسانه های رسمی از کجا هدایت می شود؟ و چه کسانی این خطای استراتژیک را دنبال می کنند؟

 

 

 

 

 

 

 

کانال رسمی دیدبان ایران در تلگرام

اخبار مرتبط

ارسال نظر