کد خبر: 111098
A

کنعانی مقدم: بنده مخالف دادن هرگونه پُست به وزرای دولت احمدی نژاد توسط رئیسی هستم

کنشگر سیاسی اصولگرا فشار برخی گروه‌های سیاسی به رئیسی برای تحمیل افرادی به کابینه او گفت: برخی جریان‌های سیاسی قصد دارند بگویند تداوم دولت احمدی‌نژاد یعنی دولت رییسی.

کنعانی مقدم: بنده مخالف دادن هرگونه پُست به وزرای دولت احمدی نژاد توسط رئیسی هستم

به گزارش دیده بان ایران؛ حسین کنعانی مقدم تحلیلگر مسایل سیاسی درباره فشارهایی که به دولت رئیسی برای تحمیل افراد به کابینه او می‌آید، با بیان اینکه آقای رئیسی یکسری شاخص‌ها را مشخص کرده‌اند که قاعدتا دولت را بر اساس آن شاخص‌ها تعیین خواهند کرد، گفت: بحث شایسته‌سالاری و فراجناحی بودن از نکات مهمی است که آقای رییسی در مورد دولت خودشان مطرح کردند. 

وی افزود: باید منتظر باشیم و ببینیم وزرایی که معرفی می‌شوند دارای چه خصوصیاتی هستند تا با توجه به وعده‌هایی که دادند دولت چابک، فراجناحی و ضد فساد را که کارآمدی لازم را برای حل مشکلات داشته باشند، تشکیل دهند؛ البته اکنون گمانه‌زنی‌ها و رایزنی‌هایی در این باره انجام می‌شود و لیست‌هایی مطرح می‌شود اما تا جایی که من لیست‌هایی را که در حد گمانه‌زنی هستند، دیدم به نظرم می‌رسد که برخی، افرادی مختلفی را مطرح می‌کنند و در حال لیست‌سازی هستند برای اینکه آقای رییسی را برای سهم‌خواهی تحت فشارهای سیاسی قرار دهند. 

دبیرکل حزب سبز با بیان اینکه بارها تاکید کرده‌ایم نباید افرادی از مجلس در دولت حضور پیدا کنند، تصریح کرد: این اقدام درست نیست چراکه در این شرایط هم مجلس ضعیف می‌شود و هم اینکه دولت با توجه به مسائلی که در پیش دارد، قاعدتا باید تغییر و تحولی جدی در ساختار نیروی انسانی‌اش شکل دهد. 

وی تصریح کرد: مخالف هر گونه دادن پست یا وزارتخانه به وزرای قبلی به ویژه وزرای دولت آقای احمدی‌نژاد با هر شکل و شمایلی هستم، چرا که نمی‌خواهیم تداعی بشود که دولت آقای رییسی تداوم دولت احمدی‌نژاد است اما برخی از جریان‌های سیاسی این قصد را دنبال می‌کنند که بگویند تداوم احمدی‌نژاد یعنی دولت رییسی. باید صبر کرد تا ترکیب دولت بعد از معرفی به مجلس مشخص شود تا بتوان درباره آن قضاوت داشت. 

کنعانی‌مقدم درباره گمانه‌زنی‌ها درخصوص حضور فاطمی امین به عنوان وزیر صمت، مخبر به عنوان معاون اول و باقری‌کنی به عنوان وزیر خارجه در دولت رئیسی بیان داشت: اینها گمانه‌زنی است که برای من نیز نمونه آن را فرستاده و مرا نیز در چند لیست قرار دادند اما مشخص است این لیست‌ها نوعی آرایش سیاسی است که برای سهم‌خواهی از دولت مطرح می‌شود. معتقدم که اگر دولت آینده می‌خواهد کارآمد باشد و طبق شاخصه‌هایی که آقای رییسی مطرح کرده، پیش برود، خیلی از افرادی که وزیر بوده‌اند، دیگر نباید در دولت جدید حضور داشته باشند. 

وی درباره اینکه چقدر ممکن است عراقچی یا باقری‌کنی به عنوان وزیر خارجه مطرح شود و یا اینکه چه فردی مناسب‌تر است، تاکید کرد: راجع به این موضوع نمی‌توام اظهار نظری کنم، برای اینکه هنوز مشخص نیست که گزینه‌های آقای رییسی چه کسانی هستند و تا زمانی که مشخص نباشد روی چه کسانی نظر دارند، نمی‌توان نظری داد. دولت آینده در بحث دیپلماسی سیاسی، دیپلماسی اقتصادی و مرد میدان بودن باید یک اجماعی کند و فردی را انتخاب کند که در هر سه حوزه ورود کرده و کمک دولت باشد. 

عضو جبهه ایستادگی درباره طرح مجلس پیرامون فضای مجازی و محدود کردن آن اظهار داشت: مسئله فضای مجازی و رسانه‌ای بحثی است که ما باید در آن همگام با دنیا پیش برویم؛ هر قدمی که عقب بگذاریم، آن‌ها در زمینه‌های اطلاع‌رسانی، کسب و کار، جنگ روانی و همچنین علم دانش و فناوری، چهار قدم جلوتر از ما خواهند بود. بنابراین هرگونه عقب‌نشینی از بکارگیری فضای مجازی در کشور ظلمی در حق ملت خواهد بود. 

وی یادآور شد: ما به خاطر داریم که یک زمانی دستگاه‌های ویدئو ممنوع بود و حتی دستگاه فکس را جمع می‌کردند و با آن مخالفت می‌شد، بعدتر نیز ما حتی شاهد این بودیم که برای ماهواره نیز قوانینی وضع کردند. اگر ما بتوانیم سواد رسانه‌ای مردم را ارتقا دهیم و نوع بکارگیری این تجهیزات و امکانات را در کشور خودمان نهادینه کنیم و منطبق با علم و فناوری جلو برویم، به نفع ما خواهد بود تا اینکه با محدودیت به سمتی برویم که مردم را از یک سری امکانات منع کنیم. 

این کنشگر اصولگرا تصریح کرد: بعد نیز راه‌های غیرقانونی باز خواهد شد و فیلترشکن‌هایی که در کشور ما وجود دارد، هر روز بیشتر و گسترده‌تر خواهد شد.

منبع: ایلنا

کانال رسمی دیدبان ایران در تلگرام

اخبار مرتبط

ارسال نظر