کد خبر: 111131
A

نماینده مجلس: وضعیت کشور ما مصداق سخن «چگوآرا» شده است

نماینده مردم خمینی‌شهر در مجلس شورای اسلامی گفت: یک کابینه زمانی می‌تواند موفق باشد که اشخاص آن کابینه دارای روحیه جهادی و سوابق درخشان مدیریتی باشند و رئیس جمهور منتخب باید این معیارها را ملاک قرار دهد.

نماینده مجلس: وضعیت کشور ما مصداق سخن «چگوآرا» شده است

به گزارش دیده بان ایران؛ محمدتقی نقدعلی درباره این موضوع که چه معیارهایی باید برای انتخاب کابینه مورد توجه رئیس جمهور منتخب قرار بگیرد، اظهار کرد: قاعدتاً ملاک و معیار جهادی بودن در انتخاب وزرای کابینه از مهم‌ترین مواردی است که باید مورد توجه ابراهیم رئیسی قرار بگیرد. همچنین نفرات کابینه باید دارای ویژگی‌های عدالت محوری و سوابق کاری درخشان باشند تا بتوان به حل مشکلات کشور خوش‌بین بود.

وی افزود: اگر سوابق کاری افراد را ندانیم و مد نظر قرار ندهیم و به صِرف ادعاها و سفارش‌هایی که نسبت به برخی اشخاص می‌شود گزینش‌ها را انجام دهیم با شکست مواجه می‌شویم. بنابراین افرادی که به عنوان وزیر انتخاب می‌شوند باید علاوه بر ملاک‌هایی که ذکر شد باید دارای گذشته درخشان و پاکی باشند. اگر فردی در گذشته جهادی کار کرده می‌تواند در سمت جدید خود در کابینه موفق باشد.

نماینده مردم خمینی‌شهر در مجلس، تصریح کرد: وضعیت فعلی کشور ما مصداق این سخن "ارنستو چگوآرا" است که وقتی به برخی از شهروندان کوبا وقت ملاقات داد ساعت ملاقات را ۲ نصف شب اعلام کرد که با اعتراض این افراد مواجه شد. چگوآرا در جواب گفت"مملکت ما خراب و ویرانه شده است و دیگر نباید خوابید". امروز هم باید مدیر و وزیری انتخاب شود که خواب را بر خود حرام کند و با کار جهادی بتواند خرابی‌های گذشته را ترمیم کند.

تیم اقتصادی کابینه قوی تر از سایر تیم‌ها باشد

نقدعلی گفت: با توجه به نظر کارشناسان و آن چیزی که از رصد میدانی حاصل می‌شود حل مشکلات اقتصادی باید در اولویت باشد، بنابراین در کابینه باید تیم اقتصادی از سایر تیم‌ها قوی‌تر انتخاب و چینش شود. امروز مشکل ازدواج جوانان، تورم و گرانی مسکن برای کشور بحران آفریده است. در عرصه کشاورزی و مدیریت منابع آب خوب عمل نکرده‌ایم و شاهد ضعف مدیریت در این بخش هستیم.

وی با بیان اینکه تیم فرهنگی کابینه نیز باید قوی باشد، خاطرنشان کرد: در حوزه فرهنگی باید بسیاری از شئون فرهنگی مانند فرهنگ مصرف، فرهنگ مدیریت خانه و خانواده، ارتباطات اجتماعی، تعامل درست با حاکمان و حاکمیت و فرهنگ‌های سیاسی مد نظر قرار گیرد که در این باره نیازمند مدیریت حاکمیتی هستیم.

نماینده مردم خمینی‌شهر در مجلس، افزود: حضرت علی (ع) دو حق را برای مردم به گردن خودش از چهار حق، حق فرهنگی می‌داند و فرماید" شما را آموزش می‌دهم تا جاهل نمانید و شما را به ادب اسلامی زینت می‌دهم". این موارد جز وظایف فرهنگی حاکمیت است که اگر به شکل نظام‌مند و مدیریتی به کف جامعه منتقل نشود خرده فرهنگ‌ها و فرهنگ‌های وارداتی بر عرصه جامعه حاکم می‌شود و انسجام فرهنگی کشور را بر هم می‌زند./ ایسنا

 

کانال رسمی دیدبان ایران در تلگرام

اخبار مرتبط

ارسال نظر