کد خبر: 111133
A

قالیباف: تاسیس مدارس غیرانتفاعی قانونی است

رییس مجلس شورای اسلامی درباره طرح اصلاح موادی از قانون تأسیس برای اداره مدارس و مراکز آموزشی و پرورشی غیردولتی گفت:‌ تاسیس مدارس غیرانتفاعی مغایریتی با اصل ۳۰ قانون اساسی ندارد.

قالیباف: تاسیس مدارس غیرانتفاعی قانونی است

به گزارش دیده بان ایران؛  گزارش کمیسیون آموزش، تحقیقات و فناوری در مورد طرح اصلاح موادی از قانون تأسیس و اداره مدارس و مراکز آموزشی و پرورشی غیردولتی در دستور کار روز سه‌شنبه صحن علنی مجلس شورای اسلامی قرار گرفت و حجت الاسلام «نصرالله پژمانفر» نماینده مردم مشهد و کلات در جریان بررسی این طرح در اخطاری با استناد به اصل ۳۰ قانون اساسی گفت:  بر اساس این اصل، دولت موظف است وسائل آموزش و پرورش رایگان را برای همه تا پایان دوره متوسطه فراهم کند. اما برخی با اعتقاد به اینکه با کمک اولیا می‌توان بخشی از مشکلات آموزشی کشور را حل کرد، مدارسی غیرانتفاعی را تاسیس کردند که سبب وجود مشکلاتی شد و در این طرح به مدارس غیرانتفاعی پرداخته نشده است.

رییس کمیسیون اصل ۹۰ مجلس شورای اسلامی با بیان اینکه بخشی از روش‌های آموزشی بدون بومی‌سازی به صورت دربست از کشورهای غربی وارد شده و اجرا می‌شود، گفت: در پرداخت شهریه‌ها نیز حداقل و حداکثر آن معلوم نیست و هر مدرسه‌ای هر میزان که بخواهد از خانواده‌ها دریافتی دارد.

 

نماینده مردم مشهد در مجلس شورای اسلامی با اشاره به پرداخت نامتناسب حقوق به معلمان اظهار داشت: اعطای مجوزهایی در آموزش و پرورش به عده‌ای از افراد خاص که همسو با برخی از جریان‌های حاکم در آموزش و پرورش هستند، سبب شده شاهد مدارسی با ساختمان‌های غیراستاندارد شویم که باید کمیسیون آموزش مجلس به این موضوع توجه کند.

«محمد باقر قالیباف» که ریاست جلسه را بر عهده داشت در پاسخ به تذکر پژمانفر گفت: برای تاسیس مدارس غیرانتفاعی قانون داریم که به تصویب شورای نگهبان رسیده و به صورت داوطلبانه است و با اصل ۳۰ قانون اساسی مغایرتی ندارد.

وی خاطرنشان کرد:  برای اعطای مجوزها در این طرح نیز تدابیری اندیشیده شده است. البته این طرح به صورت دو شوری بررسی خواهد شد و اگر پیشنهاداتی بود در کمیسیون قابل بررسی و اصلاح است./ایرنا

 

کانال رسمی دیدبان ایران در تلگرام

اخبار مرتبط

ارسال نظر