کد خبر: 111187
A

روایت‌هایی از نفوذ موساد در ایران/ سرنوشت ۲۰ جاسوس که اسناد هسته‌ای ما را سرقت کردند!

موضوع نفوذ موساد، سرویس جاسوسی رژیم صهیونیستی در ایران، چند صباحی است که در محافل سیاسی و رسانه‌ای مطرح شده است و این امر در ماجراهایی نظیر ترور شهید فخری‌زاده، دو انفجار در سایت هسته‌ای نطنز و سرقت اسناد هسته‌ای از تورقوزآباد، نمود عینی داشته است.

روایت‌هایی از نفوذ موساد در ایران/ سرنوشت ۲۰ جاسوس که اسناد هسته‌ای ما را سرقت کردند!

به گزارش دیده بان ایران؛ روز گذشته، علی یونسی وزیر اطلاعات دولت اصلاحات طی مصاحبه‌ای با یک سایت خبری مدعی شد: در ۱۰ سال اخیر نفوذ موساد در بخش‌های مختلف کشور به حدی است که جا دارد همه مسئولین جمهوری اسلامی برای جان خودشان نگران باشند. وی ضمن انتقاد از موازی‌کاری سازمان‌های اطلاعاتی، می‌گوید: سازمان‌های اطلاعاتی و امنیتی به‌جای شناسایی نفوذی‌های موساد، به جان خودی‌ها افتاده‌اند. یونسی این را هم گفت که در زمان حضورش در وزارت اطلاعات کارهایی را که می‌گفتند کار اسرائیل است، ثابت شد که نبود!

اما پیش از یونسی نیز چند مقام کشور از نفوذ موساد در لایه‌های اطلاعاتی و امنیتی کشور سخن گفته بودند؛ محسن رضایی دبیر مجمع تشخیص مصلحت نظام، روز چهارشنبه ۲۵ فروردین سال جاری در گفت‌وگو با یک خبرگزاری، حمله خرابکارانه به تاسیسات اتمی نطنز را “رخدادی حیثیتی” دانست و گفت: «کشور به طور گسترده یک آلودگی امنیتی پیدا کرده است و نمونه آن این است که کمتر از یک سال، سه رویداد امنیتی اتفاق افتاده است؛ دو انفجار و یک ترور».

رضایی در ادامه آن مصاحبه افزود: «قبل از این، از اسناد به کلی سری هسته‌ای ما سرقت شده است و قبل از آن چند ریز پرنده مشکوک آمدند و کارهایی انجام دادند. پس معلوم است آلودگی امنیتی پیدا کرده‌ایم». این برای نخستین بار بود که یک مقام رسمی کشور پس از سه سال سرقت اسناد هسته‌ای توسط عناصر اسرائیل را تایید می‌کرد. بنیامین نتانیاهو، نخست‌وزیر وقت رژیم صهیونیستی، در سال ۱۳۹۷ اعلام کرد که ماموران اسرائیلی طی عملیاتی انبوهی از اسناد هسته‌ای ایران را از این کشور خارج کرده‌اند. او گفت، این اسناد که شامل “۵۵ هزار صفحه و ۵۵ هزار فایل دیجیتال در قالب ۱۸۳ سی‌دی” درباره برنامه و فعالیت‌های هسته‌ای ایران است در یک قالیشویی در تورقوزآباد در حومه تهران مخفی شده بود.

یوسی کوهن، رئیس سابق موساد نیز چندی پیش اعلام کرد:در سرقت اسناد هسته‌ای از انباری در تورقوزآباد۲۰ مامور موساد، که هیچ کدام اسرائیلی نبودند حضور داشتند. هنگام سرقت اسناد هسته‌ای تیم موساد آژیرها را از کار انداخت و در انبار را باز کرد و ۳۲ گاو صندوق را باز کرد. باز کردن هر یک از گاوصندوق‌ها چند دقیقه‌ای طول می‌کشید.

محمود احمدی‌نژاد، رئیس‌جمهوری پیشین کشور و عضو مجمع تشخیص مصلحت نظام در مصاحبه ویدیویی با محمدرضا تقوی‌فرد که روز شنبه ۲۲ خرداد سال جاری منتشر شد، روایت هایی از نفوذ موساد در کشور را بازگو کرد و گفت: در ماجرای ترور دانشمندان هسته‌ای مجبور بودند واکنش نشان دهند. مثل ماجرای سرقت اسناد سازمان فضایی از تورقوزآباد نبود که پنهان کنند. یک دانشمند هسته‌ای ترور شده و مردم همه فهمیدند و اینها (باند و شبکه نفوذی) باید یک عکس‌العملی نشان می‌دادند. این‌ها برای اینکه خط نفوذ در ایران را پنهان بکنند، یعنی مردم نفهمند و مسئولین بالاتر متوجه نشوند که یک خط نفوذی دارد این کار را می‌کند، رفتند سراغ چند زندانی. این باند نفوذی از زندانیان خواست که ترور دانشمندان هسته‌ای را بپذیرید تا در ازای آن آزاد شوند.

احمدی نژاد در آن مصاحبه خود بار دیگر ماجرای جاسوس بودن مسئول مقابله با موساد را پیش کشید و گفت: چگونه است که بالاترین فردی که مسئول کنترل جاسوسان اسرائیل در ایران است خودش جاسوس اسرائیل از کار دربیاید؟

رئیس دولت‌های نهم و دهم پیش‌تر در مصاحبه با برنامه تقاطع سخنانی علیه وزیر اطلاعاتش یعنی حیدر مصلحی مطرح کرده بود و گفته بود: در مسئله آقای ‎مصلحی یکی از مواردی که به کار ایشان ایراد گرفتم، در مورد معاونی بود که در حوزه اسراییل فعالیت می‌کرد و بعدها به خاطر جاسوسی برای اسراییل محاکمه شد.

احمدی نژاد در مصاحبه‌هایش پیرامون نفوذ موساد در ایران گفته بود: مگر می‌شود تنها یک نفر در وزارت اطلاعات مسئولیت ارتباط و نفوذ اسرائیل در ایران باشد وبه تنهایی و بدون پشتیبانی، عملیات‌های فراوان در ایران را انجام داده باشد؟

 

 

منبع:  مدارا

 

کانال رسمی دیدبان ایران در تلگرام

اخبار مرتبط

ارسال نظر