کد خبر: 111303
A

نماینده مجلس: دولت آینده باید به سمت ساخت مسکن برود

عضو کمیسیون عمران مجلس گفت: امروزه تأمین مسکن یکی از معضلات اصلی جوانان است و ضرورت دارد برای حل معضل بیکاری و مسکن جوانان، اقدامات اساسی در دولت آتی صورت گیرد.

نماینده مجلس: دولت آینده باید به سمت ساخت مسکن برود

به گزارش دیده بان ایران؛ رحمت الله فیروزی عضو کمیسیون عمران مجلس شورای اسلامی درباره اولویت‌های دولت آینده در حوزه مسکن، اظهار کرد: دولت برای رفع مشکلات حوزه مسکن باید یک سیاست‌گذاری یکپارچه داشته باشد و عواملی از قبیل ارائه زمین، تسهیلات و قیمت‌گذاری مناسب مصالح ساختمانی می‌تواند به بهبود شرایط در بازار معاملات مسکن و بازار ساخت‌وساز ملک کمک کند.

وی ادامه داد: امروزه تأمین مسکن یکی از معضلات اصلی جوانان است و ضرورت دارد برای حل معضل بیکاری و مسکن جوانان، اقدامات اساسی در دولت آتی صورت گیرد.

عضو کمیسیون عمران مجلس شورای اسلامی افزود: مجلس مصوباتی برای بهبود این حوزه تصویب کرده و امیدوارم که در دولت آینده عزمی برای اجرای آن‌ها باشد. دولت فعلی به فکر خانه‌دار کردن مردم نبود و به دلیل گرفتاری‌های اقتصادی، بهبود وضعیت حوزه مسکن در اولویت قرار نداشت.

فیروزی بیان کرد: دولت آینده باید سیاست و برنامه مشخصی برای ساماندهی بازار مسکن به‌ویژه بازار اجاره خانه داشته باشد از طرفی باید به قوانین مصوب مجلس از جمله مالیات بر خانه‌های خالی، قانون جهش تولید و تأمین مسکن و موارد مطروحه در قانون بودجه، در خصوص تأمین زمین ارزان‌قیمت برای ساخت انبوه خانه و ارائه تسهیلات مناسب جهت ساخت واحد مسکونی، بازسازی بافت فرسوده و خرید خانه توجه ویژه صورت بگیرد.

این نماینده مردم در مجلس شورای اسلامی با بیان اینکه هم‌اکنون وضعیت رکود در بازار مسکن حاکم است، گفت: باید بستری برای خانه‌دار شدن مردم فراهم و از واحد‌های مسکونی موجود به‌خوبی استفاده شود تا فشار‌ها کاهش پیدا کند.

 

کانال رسمی دیدبان ایران در تلگرام

اخبار مرتبط

ارسال نظر