کد خبر: 11131
A

معاون اول رییس جمهور: ایران قهرمانی ملی، ملت فرزندی شایسته، رهبری یاوری دیرین، نظام سرمایه ای بی بدیل و دولت پشتیبانی شجاع را از دست داد

معاون اول رییس جمهور با بیان اینکه نفس مطمئن حضرت آیت الله اکبر هاشمی رفسنجانی به آرامی سر بر آستان پروردگار نهاد و ملتی را داغدار کرد، گفت: ایران قهرمانی ملی، ملت فرزندی شایسته، رهبری یاوری دیرین، نظام سرمایه ای بی بدیل و دولت پشتیبانی شجاع را از دست داد.

 معاون اول رییس جمهور: ایران قهرمانی ملی، ملت فرزندی شایسته، رهبری یاوری دیرین، نظام سرمایه ای بی بدیل و دولت پشتیبانی شجاع را از دست داد

به گزارش پایگاه خبری تحلیلی دیده بان ایران، اسحاق جهانگیری در پیام تسلیت درگذشت حضرت آیت الله هاشمی رفسنجانی،‌ ایشان را سنگ صبور برای رنج های مردم و سرمشقی نیکو برای ابراز رضایت در برابر خداوند توصیف کرد و این ضایعه ملی را به رهبر معظم انقلاب، مراجع عظام تقلید و حوزه های علمیه، ملت بزرگ ایران و خانواده شریف و صبور آن بزرگ، تسلیت گفت. 

متن پیام معاون اول رییس جمهور بدین شرح است:

بسم الله الرحمن الرحیم

یا أَیَّتُهَا النَّفْسُ الْمُطْمَئِنَّةُ ارْجِعِی إِلى رَبِّکِ راضِیَةً مَرْضِیَّةً 

فَادْخُلِی فِی عِبادِی وَ ادْخُلِی جَنَّتِی 

نفس مطمئن حضرت آیت ا... اکبر هاشمی رفسنجانی به آرامی سر بر آستان پروردگار نهاد و ملتی را داغدار کرد.

او سنگ صبور برای رنج های مردم و سرمشقی نیکو برای ابراز رضایت در برابر خداوند بود.

ایران قهرمانی ملی،‌ ملت فرزندی شایسته، رهبری یاوری دیرین،‌ نظام سرمایه ای بی بدیل و دولت پشتیبانی شجاع را از دست داد.

تنها عنایت الهی، وحدت ملی و عزم همگانی است که می تواند از بار سنگین این ضایعه بزرگ بکاهد.

آن "فرزند برومند اسلام" و " مجاهد متعهد" که زندگیش با "حیات انقلاب" پیوند خورد، تجسم تاریخ مبارزات ملی ما علیه استبداد و استعمار است و به تعبیر معمار فقید انقلاب " مردان تاریخ تا آخر زنده هستند". آیت ا... هاشمی رفسنجانی که از نگاه رهبر معظم انقلاب " عالمی متفکر، سیاستمداری هوشمند، فقیهی زمان شناس، مجاهدی خستگی نشناس، برادری مهربان برای ضعیفان و مدیری کاردان برای کشور" بود، در میدان های مختلف توسعه و سازندگی و دفاع از حقوق اساسی ملت راههای بسیار پیمود و کارنامه ای درخشان در این راه از خود به جا نهاد.

من این ضایعه ملی را به رهبر معظم انقلاب، مراجع عظام تقلید و حوزه های علمیه، ملت بزرگ ایران و خانواده شریف و صبور آن بزرگ، صمیمانه تسلیت می گویم.

 

کانال رسمی دیدبان ایران در تلگرام

اخبار مرتبط

ارسال نظر