کد خبر: 111325
A

گزارش انتخاباتی عجیب روزنامه نزدیک به سپاه/ در انتخابات اخیر «تندرو‌های سیاسی» شکست خوردند

جوان نوشت: نظام‌های مردم‌سالار برای دوقطبی‌های سیاسی فوایدی برمی‌شمارند و از جمله آن را فرصتی مغتنم برای پویایی فضای سیاسی و نقد مستمر برون‌جناحی و نظارت سخت‌گیرانه یک جناح بر جناح دیگر و گردش نخبگانی قدرت می‌دانند. اما به نظر می‌رسد کشور ما در سال‌های اخیر شاهد کمرنگ‌شدن این فواید و پررنگ‌شدن مضرات و خسارت دوقطبی‌ها به دلیل سلطه افراطی‌ها در رأس جریان‌های سیاسی بوده است.

گزارش انتخاباتی عجیب روزنامه نزدیک به سپاه/ در انتخابات اخیر «تندرو‌های سیاسی» شکست خوردند

به گزارش دیده بان ایران؛ روزنامه جوان نزدیک به سپاه در گزارش شماره امروز خود با اشاره به دیدار روز گذشته ابراهیم رئیسی با رقبای انتخاباتی اش نوشت:

نظام‌های مردم‌سالار برای دوقطبی‌های سیاسی فوایدی برمی‌شمارند و از جمله آن را فرصتی مغتنم برای پویایی فضای سیاسی و نقد مستمر برون‌جناحی و نظارت سخت‌گیرانه یک جناح بر جناح دیگر و گردش نخبگانی قدرت می‌دانند. اما به نظر می‌رسد کشور ما در سال‌های اخیر شاهد کمرنگ‌شدن این فواید و پررنگ‌شدن مضرات و خسارت دوقطبی‌ها به دلیل سلطه افراطی‌ها در رأس جریان‌های سیاسی بوده است.
انتخابات اخیر که به شکست تندرو‌های سیاسی انجامید، واجد پیامی روشن به جریان‌های سیاسی بود تا آنجا که اغلب فعالان سیاسی مخالف‌خوان که اصل انتقاد آن‌ها به نظام جمهوری اسلامی بود و انتقاد آن‌ها از رئیس‌جمهور منتخب نیز به خاطر قرار داشتن او در چارچوب همین نظام تعریف می‌شد، اکنون صحبت از همراهی یک یا دو ساله یا یک دوره چهارساله با دولت سیزدهم می‌کنند و حتی برخی تندرو‌های سیاسی نیز می‌گویند پس از یک سال با فلان یا بهمان سؤالات به سراغ آقای رئیسی می‌آیند، که این نشان از درکی است که آنان از خلع سلاح‌شدن رویکرد‌های افراطی خود دارند و بنابراین زبان و راهبرد خود را تغییر داده‌اند و دست‌کم در ظاهر رفتاری خردپسند و غیرافراطی از خود بروز می‌دهند. این نشان می‌دهد که نرمی، نرمی می‌آورد و ادبیات فراجناحی رئیس‌جمهور منتخب و پرهیز او از درگیر شدن با افراد و اینکه صرفاً فساد و تباهی را رقیب و دشمن خود می‌داند، میوه داده است و میوه آن ایجاد فضای همدلی و همراهی به جای فضای مچ‌گیری و یقه‌گیری و نیش و کنایه و حقد و کینه است.

 

کانال رسمی دیدبان ایران در تلگرام

اخبار مرتبط

ارسال نظر