کد خبر: 11134
A

سید حسن خمینی: هاشمی قامت رعنای گفتمان آزادی‌خواه و معتدل در جامعه افراط‌زده ماست

حجت الاسلام و المسلمین سیدحسن خمینی در پیامی ضمن تسلیت ارتحال آیت الله هاشمی رفسنجانی نوشت: هاشمی قامت رعنای گفتمان آزادی‌خواه و معتدل در جامعه افراط‌زده ماست.

سید حسن خمینی: هاشمی قامت رعنای گفتمان آزادی‌خواه و معتدل در جامعه افراط‌زده ماست

به گزارش پایگاه خبری تحلیلی دیده بان ایران، در پیام تسلیت یادگار امام(ره) آمده است: درگذشت یار بی همانند و فرزند معنوی امام، حضرت آیت‌الله حاج شیخ اکبر هاشمی رفسنجانی رضوان الله تعالی علیه و حشره الله مع الانبیا و اولیا چنان سنگین و ناباورانه بود که تنها لطف الهی می‌تواند تسلی بخش جان و روح ما باشد. 
در ادامه این پیام آمده است: کیست که از انقلاب اسلامی ایران خاطره‌ای داشته باشد در پی آن حضور موثر و کم مانند هاشمی را نیابد. همراهی این مجاهد خستگی ناپذیر از قبل از شروع انقلاب با امام خمینی و حضور در هر صحنه‌ای که امام می‌فرمود، در لحظه لحظه زندگی ایشان مشهود و متجلی است. از فرماندهی دفاع مقدس تا مدیریت سازندگی کشور، از شورای انقلاب تا ریاست مجلس، از نقش بی‌بدیل در تعیین رهبری پس از امام تا ریاست خبرگان و مجمع تشخیص مصلحت نظام، از زندان و رفتن تا پای اعدام تا نمایندگی امام برای حل هر معضله و بحران، از ترور فیزیکی توسط فرقان تا ترور شخصیت توسط دشمنان و نابخردان همه و همه گواه و ردپای هاشمی در تاریخ این مرز و بوم است. 
در بخش دیگر پیام سیدحسن خمینی آمده است: هاشمی قامت رعنای گفتمان آزادی‌خواه و معتدل در جامعه افراط‌زده ماست؛ فرزند روستای دوردست رفسنجان که هوش سرشار، استعداد ناب، قدرت تحلیل شگرف و شجاعت مثال زدنی را همراه با عشق به پیامبر و اهل بیت ایشان، اسلام، ایران و امام، در جان و روح خویش نهادینه ساخته بود. فقدان آیت‌الله هاشمی نه تنها درگذشت استوانه محکم خرد ورزی بود بلکه فقد خوبی‌هایی است که از امام برای ما به یادگار مانده بود. 
در ادامه پیام یادگار امام آمده است: ایمان وی به مردم این سرزمین و انتخاب صحیح ایشان و امید به آینده درخشان این سرزمین برای هر آشنای وی ملموس بود و بهترین شاهد برای این مدعا حضور چندین باره وی در عرصه‌های مختلف انتخابات و کسب رای از مردم ایران است. هاشمی در میان ما زنده است؛ با ما خواهد ماند و در جان و روان ایران جریان خواهد داشت زیرا به فرموده امام، هاشمی زنده است چون نهضت زنده است. 
اینجانب این مصیب جانکاه را به همه مردم ایران، مقام معظم رهبری و به فرزندان و همسر مقاوم و مجاهدشان و به همه دوستداران ایشان تسلیت گفته، برای ایشان حشر با اولیای الهی و امام و شهیدان مسالت دارم.
آیت الله هاشمی رفسنجانی امشب در سن 82 سالگی بر اثر عارضه قلبی در تهران دعوت حق را لبیک گفت و به ملکوت اعلی پیوست.
براساس اعلام روابط عمومی مجمع تشخیص مصلحت نظام، پیکر ایشان صبح سه شنبه - 21 دی- طی مراسمی تشییع خواهد شد.

 

کانال رسمی دیدبان ایران در تلگرام

اخبار مرتبط

ارسال نظر