کد خبر: 111387
A

امیررضا واعظ آشتیانی: واعظی با هماهنگی روحانی علیه اصلاح‌طلبان موضع می‌گرفت

فعال سیاسی اصولگرا گفت: مشایی بر احمدی‌نژاد تأثیر فکری داشت اما واعظی صرفا سخنانی را می‌گفت که روحانی نمی‌خواست شخصا مطرح کند.

امیررضا واعظ آشتیانی: واعظی با هماهنگی روحانی علیه اصلاح‌طلبان موضع می‌گرفت

به گزارش دیده بان ایران، حتما محمود واعظی یکی از کلیدی‌ترین شخصیت‌های دولت روحانی بود؛ فردی که به گفته برخی نقش تصمیم‌ساز را برای دولت داشت تا جایی که او را با اسفندیار رحیم‌مشایی در دوره احمدی‌نژاد مقایسه می‌کنند. او فردی است که البته از چپ و راست منتقد دارد؛ یعنی هم اصولگرایان او را یکی از مقصران ناکارآمدی‌های هشت‌سال اخیر می‌دانند و هم اصلاح‌طلبان دل پری از او دارند زیرا واعظی عملا نقش اصلاح‌طلبان در پیروزی روحانی را انکار کرد.

امیررضا واعظ آشتیانی، فعال و تحلیلگر سیاسی درباره نقش محمود واعظی در دولت حسن روحانی به «فردا» گفت: «آقای واعظی نقش سوپاپ اطمینان دولت روحانی را ایفا می‌کرد و واقعیت این است که رفتار خوبی هم با اصلاح‌طلبان نداشت و خاصه در دور دوم نقش اصلاح‌طلبان در رأی‌آوری روحانی را انکار کرد که خلاف واقع می‌گفت زیرا همه می‌دانیم اصلاح‌طلبان برای پیروزی روحانی در سال‌های 92 و 96 زحمت کشیدند و اگر آنها نبودند، حتما روحانی رأی نمی‌آورد».

او ادامه داد: «تقابل واعظی با اصلاح‌طلبان تا جایی پیش رفت که گفته می‌شد او جهانگیری را به حاشیه راند و جهانگیری هم گفت که حتی اختیار تعویض منشی خود را ندارم. البته آقای جهانگیری هم فرافکنی می‌کرد زیرا اگر معاون اول دولت این میزان بی‌اختیار بوده است، چرا استعفا نداد و جای فرد دیگری را اشغال کرد؟ فارغ از فرار رو به جلوی جهانگیری اما به هر حال مواضع او نشان از تقابل اصلاح‌طلبان با نزدیکان روحانی داشت و من تصور نمی‌کنم دعوای آنها جنگ زرگری بوده باشد».

 
 

او درباره هماهنگی واعظی با روحانی در موضع‌گیری‌ها بیان کرد: «من باور دارم آقای واعظی در هماهنگی کامل با روحانی علیه اصلاح‌طلبان موضع می‌گرفت. روحانی و واعظی به این نتیجه رسیده بودند حالا که دیگر مردم همراه با دولت نیستند و به شدت ناراضی‌اند بهتر است با انتقاد به اصلاح‌طلبان به اصولگرایان نزدیک شویم که البته این سیاست با شکست روبه‌رو شد و اصولگرایان به هیچ‌وجه روحانی را نزدیک به خود ندانستند و او را نپذیرفتند».

واعظ آشتیانی در پایان گفت: «اینکه گفته می‌شود نسبت واعظی با روحانی شبیه به نسبت مشایی با احمدی‌نژاد است شاید از وجوهی درست باشد زیرا تنها در دولت‌های روحانی و احمدی‌نژاد رئیس دفتر این میزان قدرت داشته است اما واعظی تأثیر فکری که مشایی بر احمدی‌نژاد می‌گذاشت را بر روحانی نداشت و به نوعی با هماهنگی روحانی حرف‌هایی را می‌زد که روحانی نمی‌توانست یا نمی‌خواست بزند».

 

کانال رسمی دیدبان ایران در تلگرام

اخبار مرتبط

ارسال نظر