کد خبر: 111508
A

واکنش تند یک پژوهشگر به اظهارات کارشناس برنامه صداوسیما : برای طالبان نشست خبری می‌گذارید و به دروغ می‌گویید دیپلمات‌های ایرانی نصف شب کشته شده اند؟

مجتبی نوروزی پژوهشگر مسائل افغانستان در واکنش به اظهارات کارشناس صداوسیما در مورد طالبان گفت: در پیام رهبر انقلاب (به جوانان شیعه افغانستان مورخ ٢٣ شهریور ٧٧) نمی‌بینم که ایشان معتقد باشند که سلاح دست نگیرید و در آتش جنگ ندمید که اگر شیعه‌کشی شد، نگویید طالبان کردند.

واکنش تند یک پژوهشگر  به اظهارات کارشناس برنامه صداوسیما : برای طالبان نشست خبری می‌گذارید و به دروغ می‌گویید دیپلمات‌های ایرانی نصف شب کشته شده اند؟

به گزارش دیده بان ایران؛ مجتبی نوروزی در نشست «مقاومت یا صلح با طالبان؛ بررسی‌های اما و اگرهای چگونگی تعامل با طالبان و آینده صلح در افغانستان» ضمن قرائت پیام رهبر انقلاب مورخ ٢٣ شهریور ٧٧ خطاب به جوانان شیعه افغانستان، در خصوص اظهارات سیدحسام رضوی در شبکه افق که واکنش‌های فراوانی را در پی داشت گفت: من در پیام رهبر انقلاب(به جوانان شیعه افغانستان مورخ ٢٣ شهریور ٧٧) نمی‌بینم که ایشان معتقد باشند که سلاح دست نگیرید و در آتش جنگ ندمید که اگر شیعه‌کشی شد، نگویید طالبان کردند.

وی افزود: می‌گویند طالبان حنفی هستند و شیعه‌کشی نمی‌کنند در حالی که این‌ها گروه ایدئولوژیک هستند و به گفته رهبر انقلاب این‌ها به دین باور ندارند. شما برای این‌ها نشست خبری می‌گذارید و به دروغ می‌گویند دیپلمات‌های ایرانی نصف شب کشته شدند و کسی نگفت آن‌ها را در زمان اذان ظهر شهید کردند یا گفتند قانون اساسی را قبول ندارند. می‌پرسیدید کدام بخش را قبول ندارید؟ این‌ها صحبت علمای خود را هم قبول ندارند. ببینیم در دو سال گذشته چند نفر از علمای سنی افغانستان ترور شده‌اند.

گفتنی است حسام رضوی کارشناس مسائل افغانستان در گفت‌وگوی برنامه شنبه شب «جهان آرا» گفته بود: حقیقت امروز در افغانستان آن چیزی نیست که در رسانه‌های بین‌المللی نشان داده شده است.

او تصریح کرده که با اطمینان می‌گویم، در نبردهای چند روز اخیر در افغانستان، چیزی به نام شیعه‌کشی به نام نسل‌کشی وجود ندارد و طالبان اصلا اعتقادی به این مسئله ندارد. جنگی بین شیعه و طالبان وجود نداشته و ندارد.

 

کانال رسمی دیدبان ایران در تلگرام

اخبار مرتبط

ارسال نظر