کد خبر: 111659
A

احسان قاضی زاده هاشمی: عده ای کاسب می خواهند در دولت جدید به پست و مقام برسند/ باید این ها را شناسایی کنیم

نماینده مجلس گفت: من ناظر بر تشکیل دولت جدید بودم. دولتی که خود را در راستای جریان انقلابی می‌داند یک ظرفیت است اما باید متوجه تهدیدهای احتمالی هم بود. متأسفانه جریان‌های لابی‌گرایی متعددی وجود دارد که عده‌ای کاسب کار در آنها نفوذ کرده‌اند تا بتوانند از این طریق به پست و مقامی در دولت جدید برسند. ما باید آنها را شناسایی کنیم تا جلوی این جریان‌های فرصت‌طلب گرفته شود.

احسان قاضی زاده هاشمی: عده ای کاسب می خواهند در دولت جدید به پست و مقام برسند/ باید این ها را شناسایی کنیم

به گزارش دیده بان ایران، سید احسان قاضی زاده هاشمی عضو کمیسیون فرهنگی مجلس شورای اسلامی در نشست اعضای کمیسیون فرهنگی مجلس و رئیس نهاد نمایندگی مقام معظم رهبری در دانشگاه ها گفت: ما خودمان را متعلق به جریان دانشجویی و جنبش دانشجویی انقلابی می‌دانستیم و از دهه هفتاد تا امروز تعلق ما به نهاد رهبری یک تعلق واقعی است. بچه‌های دیگری چون جامعه اسلامی، بسیج دانشجویی، انجمن‌ها و جریان‌های عدالتخواه و ... هم از دیگر جریان‌های موازی با ما بودند.

وی افزود: این مجموعه‌ها در طول این سه دهه شوراهای مرکزی زیادی داشتند و خیلی از این‌ها کف دانشگاه پای نظام و انقلاب ایستادند. مناظرات سیاسی، فکری، عقیدتی انجام می‌دادند و خودشان را به روز کرده بودند. این نبود که فقط نامی بر آنها باشد. هر یک در حوزه خودشان صاحب نظریه و فکر بودند و خیلی از این‌ها هم الان از فضای دانشگاه خارج شده‌اند و شاید شما اطلاعی از آنها نداشته باشید. من جمعی از آنها را می‌شناسم که رفته‌اند در حوزه‌های خصوصی و شخصی و امروز دیگر فعالیت سازمانی و نهادی ندارند.  

این نماینده مجلس تأکید کرد: من ناظر بر تشکیل دولت جدید بودم. دولتی که خود را در راستای جریان انقلابی می‌داند یک ظرفیت است اما باید متوجه تهدیدهای احتمالی هم بود. متأسفانه جریان‌های لابی‌گرایی متعددی وجود دارد که عده‌ای کاسب کار در آنها نفوذ کرده‌اند تا بتوانند از این طریق به پست و مقامی در دولت جدید برسند. ما باید آنها را شناسایی کنیم تا جلوی این جریان‌های فرصت‌طلب گرفته شود.

وی افزود: اتفاقا آن بچه‌های قوی و مبارز چون خودشان جلوی این جریانات انحرافی ایستاده‌اند دون شأن خود می‌دانند که دنبال پُست و مقام باشند. در این شرایط نهاد رهبری در دانشگاه باید کاری در این باره انجام دهد. باید منظومه‌ای از دبیران این شوراهای انقلابی را شناسایی کند و از آنها دعوت کند که دوباره فعال شوند. در واقع نباید میدان دست فرصت‌طلبان بیفتد.

هاشمی گفت: با اشاره به اینکه نهاد سوابق همه را دارد و اتفاقا این نهاد است که در این باره باید نظارت و تحقیق لازم را انجام دهد، خاطرنشان کرد: اگر کسی بخواهد به رئیس جمهور منتخب کمکی بکند این نهاد است که می‌تواند نوری بتاباند و گذشته و حال افراد را بررسی کند تا نیروهای انقلابی کارآمد در رأس امور قرار بگیرند.

منبع: فارس

کانال رسمی دیدبان ایران در تلگرام

اخبار مرتبط

ارسال نظر