کد خبر: 111661
A

ادامه پروژه سفیدسازی طالبان در رسانه های اصولگرا/ مستندساز انقلابی: طالبان تفکر وهابی و تکفیری ندارد و افغان ها طالبان را خیلی بهتر از داعشی ها می دانند

محسن اسلام‌زاده، مستندساز حوزه افغانستان در ادامه گفت: طالبان خودش می‌گوید من داعش نیستم من با عربستانی‌ها جنگ دارم حالا ما کاسه داغ‌تر از آش شویم؟

ادامه پروژه سفیدسازی طالبان در رسانه های اصولگرا/ مستندساز انقلابی: طالبان تفکر وهابی و تکفیری ندارد و افغان ها طالبان را خیلی بهتر از داعشی ها می دانند

به گزارش دیده بان ایران، به دنبال راه افتادن پروژه سفیدسازی ترویست های طالبان در بین رسانه های اصولگرا و جریان انقلابی؛ خبرگزاری دانشجو وابسته به بسیج دانشجویی در گفت وگو با یک مستندساز نوشت: 

طالبان در ماهیت خود دچار تغییرات شده است. گروه طالبان نسبت خود را با گروه‌های جهادی بین‌المللی مشخص کرده است. طالبان روابط خود را با جهان گسترش داده و به همین دلیل می‌بینیم که دائما درحال سفر در کشورهای همسایه هستند. همین الان هم که درحال صحبت باهم هستیم به من تهمت می‌زنند که من خائن و تطهیر کننده طالب هستم اما من حرفم را همیشه می‌زنم متاسفانه بسیاری از اساتید و فعالان خبری به دنبال جوسازی هستند و طالبان و داعش را یکی می‌کنند. طالبان تفکر وهابی و تکفیری ندارد و جنگ هیش مثل داعش مذهبی نیست بلکه سیاسی است. پلن امریکایی‌ها داعش‌سازی در افغانستان است. متاسفم که این بحث توسط یکی از بزرگترین تحلیل‌گرهای ما مطرح می‌شود که طالبان را داعش می‌خوانند .داعش خواندن طالبان به ضرر جنگ افغانستان تمام می‌شود چرا که این بحث‌ها رسانه‌ای می‌شود و خطری بزرگ را بوجود خواهد آورد. ویدیوئی را منتشر خواهم کرد که در آن مدیر مدرسه از طالبان وحشت دارد اما آن‌ها را خیلی بهتر از داعشی‌ها می‌داند.

محسن اسلام‌زاده، مستندساز حوزه افغانستان در ادامه گفت: طالبان خودش می‌گوید من داعش نیستم من با عربستانی‌ها جنگ دارم حالا ما کاسه داغ‌تر از آش شویم؟ حضور ترکیه در افغانستان نقشه امریکاست تا همیشه نیروی سومی در خاک این کشور وجود داشته باشد و بزرگترین بازنده این ماجرا خود ترک‌ها هستند. این که می‌گویند ترک‌ها اخوانی هستند و طالبان با آن‌ها کار ندارند اشتباه است و قطعا طالبان با ترک‌ها هم وارد جنگ خواهند شد. بهترین اقدام برای کنترل طالبان مذاکره با آنان است. عدم اعتماد مردم به حکومت سبب شده تا آن‌ها بدون هیچ مقاومتی ولسوالی‌ها را تقدیم طالبان کنند. درحال حاضر ارتباطی با رهبران طالبان ندارم.

 

کانال رسمی دیدبان ایران در تلگرام

اخبار مرتبط

ارسال نظر