کد خبر: 111701
A
دیده بان ایران:

وزارت اطلاعاتِ دولت رئیسی به جامعه روحانیت می‌رسد؟

آقای پورمحمدی پس از ریاست رئیسی بر قوه قضائیه هم یکی از گزینه های معاون اولی این قوه بود که در نهایت این اتفاق رخ نداد. شاید برای چنین روزهایی که او در کسوت دبیرکل جامعه روحانیت مبارز مقدمات پیروزی رئیسی را در انتخابات 1400 فراهم کند.

وزارت اطلاعاتِ دولت رئیسی به جامعه روحانیت می‌رسد؟

به گزارش دیده بان ایران، با نزدیک شدن به آغاز بکار دولت سیزدهم به ریاست «ابراهیم رئیسی» گمانه زنی ها درباره وزرای کابینه او جدی تر شده است و در این برخی نیروهای انقلابی هم ضمن انتقاد از سهم خوایی جریان های اصولگرا نسبت به رئیس دولت آینده هشدار دادند.

به عنوان مثال روزگذشته ، احسان قاضی زاده هاشمی با اشاره به همین مطلب گفت: عده ای کاسب می خواهند در دولت جدید به پست و مقام برسند که ما باید این ها را شناسایی کنیم.

مشخص نیست رئیسی در دولت خود چه نوع رویکردی را در پیش خواهد گرفت اما ناصر ایمانی، فعال سیاسی اصولگرا روز گذشته به خبرگزاری ایمنا گفت که آقای رئیسی وامدار هیچ جریانی نیست و به هیچ یک از نامزدهایی که در انتخابات به نفع او کنار کشیده اند قول دادن وزارتخانه نداده است.

اما با این حال خبرهای رسیده حاکی از این است که جامعه روحانیت مبارز که در روزهای منتهی به انتخابات سفت و سخت از نامزدی رئیس وقت دستگاه قضاء حمایت کرده بود احتمالاً در کابینه تابستانی رئیسی سهمیه خواهد داشت.

وزارت اطلاعات یکی دیگر از وزارتخانه‌های مهم کابینه خواهد بود که فردی که سکان آن را بر عهده بگیرد، نشاندهنده سوگیری رفتار امنیتی و سیاسی دولت خواهد بود. «مصطفی پورمحمدی» از افرادی که آشنایی‌اش با رئیسی به دهه ۶۰ برمی‌گردد. او در دولت‌های احمدی‌نژاد سابقه سه سال وزارت کشور را هم دارد. پس از کنار رفتن از وزارت کشور احمدی‌نژاد یعنی از سال ۸۷ تا ۹۲ رئیس سازمان بازرسی کل کشور شد.

آقای پورمحمدی پس از ریاست رئیسی بر قوه قضائیه هم یکی از گزینه های معاون اولی این قوه بود که در نهایت این  اتفاق رخ نداد. شاید برای چنین روزهایی که او در کسوت دبیرکل جامعه روحانیت مبارز مقدمات پیروزی رئیسی را در انتخابات 1400 فراهم کند.

اطرافیان رئیسی این روزها برای ورود به کابینه سیزدهم اعضای ستادشان را برای رای دادن به آنها در سامانه ای که رئیسی آنرا معرفی کرده است، تشویق می کنند. هنوز مشخص نیست که ابراهیم رئیسی با کدام ترکیب راهی پاستور می شود اما شواهد و قرائن نشان می دهد که او پیش از آنکه وارد خاکریز جنگ اقتصادی شود باید در اتاق جنگ خود، سهم همسنگران خودش را پرداخت کند تا مثل اطرافیان محمود احمدی نژاد، پشتش را خالی نکنند.

منبع: دیده بان ایران

 

کانال رسمی دیدبان ایران در تلگرام

اخبار مرتبط

ارسال نظر