کد خبر: 111806
A

نماینده مجلس: چرا هر وقت مذاکرات با غربی ها آغاز می شد قیمت دلار کاهش می یافت؟

نایب رئیس کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس شورای اسلامی گفت: سید ابراهیم رئیسی می‌تواند به مردم گزارش دهد که دولت را با چه وضعیتی تحویل گرفته است.

نماینده مجلس: چرا هر وقت مذاکرات با غربی ها آغاز می شد قیمت دلار کاهش می یافت؟

به گزارش دیده بان ایران؛ عباس مقتدایی در واکنش به اظهارات اخیر رئیس جمهور مبنی بر اینکه کشور را با رشد اقتصادی مثبت به دولت آینده تحویل می‌دهیم، اظهار داشت: رئیس جمهور و دیگر دولتمردان در روزهای باقیمانده از عمر دولت باید به گونه‌ای سخن گویند که مطابق با واقعیت باشد و یا اینکه باید در این مدت سکوت کنند و حرف‌های حاشیه‌ای نزنند تا انتقال دولت در فضایی آرام انجام شود.

وی بیان کرد: روحانی مدعی است که کشور را با شرایط بسیار خوبی تحویل دولت آینده می‌دهد و اظهارات او به گونه‌ای است که گویا اوضاع بسیار خوب است. ما باید منتظر بمانیم تا دولت سیزدهم به مردم گزارش دهد که دولت را با چه وضعیتی تحویل گرفته است.

نماینده مردم اصفهان در مجلس شورای اسلامی با بیان اینکه پس از انتقال دولت، سید ابراهیم رئیسی می‌تواند به مردم گزارش دهد که دولت را با چه وضعیتی تحویل گرفته است، تصریح کرد: اگر وضعیت کشور این گونه که روحانی و برخی از دولتمردان بیان می‌کنند، تا این حد خوب بود، قاعدتاً مردم نباید تصمیم به تغییر وضع موجود می‌گرفتند.

مقتدایی تاکید کرد: تصمیم مردم برای تغییر وضع موجود به این دلیل است که دولتی‌ها در این دوره با هم هماهنگ نبودند و نتوانستند وعده‌های خود را عملیاتی کنند. همچنین دولت روحانی به هیچ وجه نتوانست وضعیت تولید، صنعت، کشاورزی و مسائل زیرساختی کشور نظیر تولید برق را به نحو شایسته مدیریت کند.

نایب رئیس کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس شورای اسلامی با اشاره به اینکه دولتمردان در این هشت سال اقتصاد کشور را به مذاکرات گره زدند، متذکر شد: ما بارها دیدیم که به محض آنکه مذاکرات با غربی‌ها آغاز می‌شد، قیمت دلار کاهش می‌یافت و عده‌ای به دنبال آن بودند که نشان دهند تأثیرات برجام و مذاکرات بر وضعیت اقتصادی کشور مثبت است در حالی که این طور نبود.

وی اظهار داشت: در واقع، یک جریان سیاسی در داخل کشور به دنبال آن بودند که با به کارگیری ابزارهای اقتصادی، روی پرونده دیپلماسی کشور اثر بگذارند. این در حالی است که سیاست اصلی جمهوری اسلامی ایران این است که مذاکرات باید بر اساس منافع ملی دنبال شود و مسائل و فشارهای مقطعی و زودگذر نمی‌تواند روی سیاست‌های کلی نظام اثر بگذارد./ مهر

 

 

کانال رسمی دیدبان ایران در تلگرام

اخبار مرتبط

ارسال نظر