کد خبر: 111809
A
دیده بان ایران:

تداوم فرافکنی یک سایت امنیتی درباره «شهید متوسلیان»

در حالیکه چند سالی است که پرونده زنده بودن «احمدمتوسلیان» بسته شده است و بسیاری از پژوهشگران حوزه جنگ به این نکته اذعان کرده اند که مسئولان بلندمرتبه ایران از سالها قبل به این نتیجه رسیده بودند که آقای متوسلیان به شهادت رسیده است اما سایت مشرق نیوز وابسته به نهادهای امنیتی روز سه شنبه بار دیگر با تکرار ماجرای زنده بدون و اسارت «اصغر متوسلیان» از آرزوی آزادی او نوشت.

تداوم فرافکنی یک سایت امنیتی درباره «شهید متوسلیان»

به گزارش دیده بان ایران؛ در حالیکه چند سالی است که پرونده زنده بودن «احمدمتوسلیان» بسته شده است و بسیاری از پژوهشگران حوزه جنگ به این نکته اذعان کرده اند که مسئولان بلندمرتبه ایران از سالها قبل به این نتیجه رسیده بودند که آقای متوسلیان به شهادت رسیده است اما سایت مشرق نیوز وابسته به نهادهای امنیتی روز سه شنبه بار دیگر با تکرار ماجرای زنده بدون و اسارت «احمد متوسلیان» از آرزوی آزادی او نوشت.

حمید داودآبادی نویسنده و پژوهشگر سال گذشته در گفت وگویی در همین رابطه به خبرگزاری مهر گفته بود: شهید سلیمانی در ۲۴ اسفند ۹۷ از من پرسید: تو به چه چیزی در این پرونده رسیدی؟ گفتم من به چیز بدی رسیدم. گفت چی؟ گفتم پیکر حاج احمد تهران است. لبخندی زد و به من گفت: نه. هر چهارتایشان تهران هستند. جا خوردم. گفتم: یعنی چی سردار؟ من فقط برای وجود حاج احمد دلیل دارم. سردار پاسخ داد قطعاً هر ۴ نفر همان شب به شهادت رسیده‌اند. در ادامه گفت ما چند وقت پیش (اشاره‌ای به زمان دقیقش نداشت) تبادلی با قوات اللبنانیه داشتیم، از آن جایی که می‌گفتند که پیکرشان را دفن کردند؛ پیکرها را به ما دادند. اکنون هم پیکرها طبق نظر شما تهران است. البته پیکری هم نیست و یک مشت استخوان هستند. همچنین سردار شهید گفت: ظاهراً می‌گویند دی ان ای آن‌ها همخوانی ندارد اما پیکرها همچنان هستند.

نویسنده کتاب راز احمد اضافه می کند: پیکر حاج احمد در معراج شهدا نیست. سال ۷۸ یعنی ۲۱ سال پیش یک نفر به من خبری داد. در آن زمان ما مجله‌ای به نام فکه داشتیم. به من گفت امسال سفارت ایران در بیروت می‌خواهد بیانیه‌ای در رابطه با این ۴ نفر صادر کند و اعلام کند که شهید شده‌اند. تعدادی استخوان هم به عنوان پیکرشان تشییع می‌شود. من همانجا با همسر آقای موسوی تماس گرفتم، به او گفتم داستان بدین شکل است و وزارت خارجه می‌خواهد قضیه را ببندد.

آن موقع اصلاً بحث دی ان ای هم مطرح نبود. گفت چکار کنم؟ به او گفتم شما پیش دستی کنید و ابتدا خودتان نامه بزنید که اگر قرار است خبری منتشر شود باید جزئیات دقیق شهادت و محل دفن هم اعلام شود. رائد را پیش من فرستاد. آن اولین دیدار من و رائد بود. تمام چیزهایی که لازم بود در نامه نوشته شود را با هم نوشتیم. قرار شد همان نامه کار شود اما بعدها فهمیدم سید حسین موسوی یعنی عموی رائد که مسئول پرونده بود، نامه را عوض کرده بود.

این نامه منتشر شد و ما هم چندتا مصاحبه کار کردیم تا اینکه وزارت خارجه بی‌خیال پرونده شد. همان زمان یکی به من گفت که به ما آماده باش ورود پیکر حاج احمد را داده‌اند و گفته‌اند که هیچکس نباید به سمت آن بیاید اما تو می‌توانی بیایی. قضیه منتفی شد و وزارت خارجه بیانیه نداد. این قضیه هم تا امروز منتفی شد.

من اگر می گویم حاج احمد اینجاست طبق دلایلی که دارم می گویم. تمام اخبار و شواهد بر این دلالت دارد اسعد شفتری کسی که در کشتن نقش داشته بود، کریم بقرادونی و چهار نفر این فالانژها یک حرف مشترک زدند، در مستند «در جست و جوی حقیقت» گفتند که ماشین را به همراه یکی از جنازه‌ها بردیم جلوی دفتر حزب بعث عراق در طرابلس لبنان گذاشتیم. این ادعای آن هاست. همچنین بعداً اطلاعات کشور سوریه ماشین را پیدا کرد و برد.

همچنین سال گذشته به خانه پدری حاج احمد رفته بودیم، خواهرش حمیده جلوی جمع برای اولین بار گفت من یک چیزی می‌خواهم بگویم که تا حالا نگفته‌ام. چند روز پس از اینکه حاج همت از لبنان به ایران برگشته بود، به مغازه شیرینی فروشی پدرم رفته بود. پدرم به خانه آمد و گفت حاج همت آمد و گفت احمد در لبنان شهید شده است. این پرونده برای پدر ما بسته شده است.

حال اینکه سایت مشرق نیوز با انتشار گزارش هایی تحت عنوان «جان پدر کجاستی» به دنبال کدام ماجراست، مسئله ای است که به نظر می رسد پاسخ آن در این جمله باشد که "برخی افراد با نشر خبر شهادت متوسلیان از کار بی کار می شوند."

منبع: دیده بان ایران

 

 

 

کانال رسمی دیدبان ایران در تلگرام

اخبار مرتبط

ارسال نظر