کد خبر: 111852
A

امام جمعه تهران:اگر بنا بود در ۴۰ سال عالم اصلاح شود باید یقه انبیاء را بگیریم/ در این کشور هر چه ثروت داریم دستاورد شایسته‌سالاری است/ رئیسی با وزن بالایی از رأی انتخاب شدند

سید محمدحسن ابوترابی‌فردامام جمعه موقت تهران : آقای رئیسی با مراجعه به آرای مردم و با وزن بالایی از رأی انتخاب شدند. امام علی (ع) برای پاسداری از شایسته‌سالاری، مالک را انتخاب و هزینه سنگین سیاسی پرداخت کرد. اگر بنا بود چهل سال عالم اصلاح شود باید یقه انبیا را بگیریم که چند هزار سال آمدند یک جامعه نمونه را معرفی کنند جمهوری اسلامی انصافاً کار کرده است در این کشور و این نظام هرچه از ثروت و قدرت داریم دستاورد شایسته سالاری است، اگر جایگاه رهبری امام و خلف صالح او نبود این جایگاه در ایران خلق نمی‌شد.

امام جمعه تهران:اگر بنا بود در  ۴۰ سال عالم اصلاح شود باید یقه انبیاء را بگیریم/ در این کشور هر چه ثروت داریم دستاورد شایسته‌سالاری است/ رئیسی با وزن بالایی از رأی انتخاب شدند

به گزارش سایت دیده بان ایران؛ سید محمدحسن ابوترابی‌فرد در شورای اداری استان قزوین که امروز ۱۷ تیرماه در سالن اجتماعات استانداری قزوین برگزار شد، تصریح کرد: در عبادات اسلامی دو عبادات حج و نماز جمعه به طور خاص تبیین کننده جایگاه نظام سیاسی و حکمرانی در اندیشه دینی، اسلامی و وحیانی هستند،  حج با ظرفیت ویژه‌ای که دارد به عنوان یک عبادت به معنای واقعی با کلمه سیاسی پیوندی بین دو حوزه  اندیشه دینی و سیاسی است.

وی افزود:حج اهمیت بالایی دارد و عظمت اندیشه دینی و وحیانی را در نگاه ویژه به دو حوزه عبادت و سیاست به نمایش گذاشته است، نماز جمعه نیز یک عبادت و وظیفه قطعی عبادی است که بدون قصد تقرب صحیح نیست، قیام نماز جمعه به قصد تقرب به خدا است، این عبادت تبیین کننده جایگاه شایسته در اندیشه دینی است.

امام جمعه موقت تهران اظهار کرد: نماز جمعه عبادتی است که خدای متعال بر مسلمانان واجب کرده تا سیاست و حکمرانی را در متن زندگی دینی آنان عینیت ببخشد، امام جمعه یا نمایندگان امام و رهبری نظام دینی باید ایستاده در حالی که سلاح در کف دارند در یک خطبه به مسائل اخلاقی و به مسائل مورد ابتلای جامعه دینی و اسلامی بپردازند، یک خطبه نیز مباحث سیاسی، مدیریتی، حکمرانی و حکومت است.

وی تاکید کرد: اگر از این سنگر آنگونه که باید استفاده کنیم قطعاً شاهد تحول دیگری در جامعه اسلامی خواهیم بود،آیت الله هادی باریک‌بین سال‌های متمادی در این سنگر با تقوا انجام وظیفه کردند و اقدامات خوبی انجام دادند.

ابوترابی با اشاره به انتخابات ۱۴۰۰؛ یادآور شد: باید از مردم شریف استان تشکر کرد که در این انتخابات در مقایسه با همه استان‌های کشور از نظر مشارکت و حضور پیشگام بودند، حضور ۵۳ درصدی استان قزوین با اینکه کرونا در این استان جولان داده است قابل تقدیر است، قطعاً همانطور که رهبر انقلاب اشاره کردند اگر با این بیماری روبه‌رو نبودیم شاهد حضور دیگری بودیم.

وی خاطرنشان کرد: این حضور در کشورهای آزاد جهان رتبه بالایی دارد، این حضور حکایت از جایگاه ممتاز جمهوریت و مردم سالاری و دموکراسی در استان قزوین و کشور دارد، اگرچه  نقش مدیران نیز در این حضور تعیین کننده است.

امام جمعه موقت استان تهران تصریح کرد: امیدوارم که در چهار سال پیش رو با مشارکت همه افرادی که به ایران عشق می‌ورزند شاهد افزایش اقتدار نظام، کارایی دستگاه‌های اجرایی، افزایش رضایتمندی مردم و در نتیجه حضور بالاتر در انتخابات پیش رو باشیم.

وی اظهار کرد: انسان عاقل امانت را به دست اهلش می‌سپارد و از آن به خوبی مراقبت می‌کند تا به صاحب امانت بازگرداند، در جامعه دینی در مقایسه با سایر جوامع باید در این ارزش عقلانی و انسانی پیشگام باشیم و باید از خدا بیاموزیم و ببینیم که خداوند امانت نبوت، تداوم اسلام و امامت را به چه کسانی سپرده است؟این امانت به دست پیشگامان در علم و تقوا سپرده شده است.

ابوترابی تاکید کرد: شایسته سالاری اهمیت بالایی دارد و در این کشور و در این نظام هرچه از ثروت و قدرت داریم دستاورد شایسته سالاری است، اگر جایگاه رهبری امام و خلف صالح او نبود این جایگاه در ایران خلق نمی‌شد، جمهوریت جوشیده از درون اسلامیت نظام است.

وی با اشاره به نامه امام علی (ع) به مالک اشتر تحت عنوان منشور حکمرانی، یادآور شد: در این نامه ذکر شده است که اگر می‌خواهید صالحین را بشناسید به آرای عمومی مردم مراجعه کنید، واقعاً همین است در مقطعی ممکن است با تبلیغات و روش نادرست حق را باطل نشان دهند اما این امر مقطعی و گذرا است مراجعه به آرای عمومی بهترین روش شناخت جامعه سالم است.

به گزارش دیده بان ایران؛ امام جمعه موقت استان تهران اظهار کرد: حکومت حق که خواستار عدالت است حکومت شایستگان و فرزانگان است، حکومت علی بن ابی طالب پاسدار حقوق مردم است، برای انتخاب بهترین، مراجعه به آرای مردم بهترین گزینه  است و این امر در جمهوری اسلامی فراهم شده که مردم آرای خود را ارائه دهند، برای مدیریت کشور در سطوح مختلف مراجعه به جامعه و نخبگان علمی و سیاسی مهم است، باید آراء مردم را ملاک قرار دهیم که کار دشواری نیست همانطور که در دفاع مقدس تمام نیروهای سپاه با مراجعه به بدنه نیروهای حاضر در جبهه فرماندهان را انتخاب کردند.

وی خاطرنشان کرد: در دوران دفاع مقدس دیدیم که چه شخصیت‌هایی درخشیدند، شهید سلیمانی محصول مراجعه به آرای  عمومی در بین رزمندگان است که اینگونه می‌درخشد؛ باید روش‌هایی را تعریف کرد و با فهم نگاه نخبگان علمی و سیاسی، کارآفرینان، اصناف تصمیم‌گیری شود.

تصمیم صحیح از کوچکترین نهاد جامعه می‌جوشد

ابوترابی افزود: امروز می‌گویند تصمیم صحیح آن تصمیمی است که از کوچکترین نهاد جامعه بجوشد و آهسته آهسته در فرآیند صحیح به دست آید و به عنوان سیاست اعمال شود، این تصمیم به واقعیت نزدیک‌تر و قابل اجرا است چون از بدنه نیروهای مخاطب شما به دست آمده است، کار دشواری است اما مدیران باید قدم بردارند، ارتقاء مشارکت کارکنان در همین معنا است که با ارتقاء بهره‌وری گره خورده است.

وی بیان کرد: آقای رئیسی با مراجعه به آرای مردم و با وزن بالایی از رأی انتخاب شدند که سرمایه گرانقدر و با ارزشی است و باید به شایستگی از آن استفاده شود، امیدوارم با ارتقاء کارایی دستگاه‌های اجرایی بر سرمایه اجتماعی نظام افزوده شود.

امام جمعه موقت استان تهران یادآور شد:  امام علی (ع) برای پاسداری از شایسته سالاری مالک را انتخاب و هزینه سنگین سیاسی پرداخت کرد؛ در نامه امام علی (ع) به مالک اشتر چهار وظیفه تعریف شده که همچنان قابل استفاده  است، حکمرانی بدون منابع مالی مطمئن، پایدار و پاسخگو به نیازها ممکن نیست، برخی از کشورها جغرافیای خود را فروختند شاه نیز این کار را کرد و سرزمین ما را فروخت در حالی که امام علی (ع) به جمع آوری مالیات توصیه کرده است.

وی تاکید کرد: دریافت مالیات قدم‌های مختلفی دارد، باید از کارآفرینان و تولیدکنندگان حمایت کنیم و با خلق ثروت و درآمد و دریافت مالیات منابع مالی خوبی برای کشور ایجاد شود، امیدوارم دولت جدید در این حوزه به خوبی وارد شود.

ابوترابی خاطرنشان کرد: در جمهوری اسلامی فهم صحیح مردم اهمیت دارد، امروز هیچ دشمنی به خود جسارت نمی‌دهند به جغرافیای ایران نزدیک شوند، اقتدار یمن، لبنان، فلسطین و دنیای اسلام، دستاورد اقتدار انقلاب اسلامی است؛ توسعه نیروی انسانی در دانش، مهارت، مبانی فکری اخلاقی. عقیدتی و در استفاده درست از فرصت‌ها نیز دارای اهمیت است.

وی اظهار کرد: جمهوری اسلامی انصافاً کار کرده است اما کافی نیست امروز ما برای مدیریت کشور نیروی انسانی متخصص فراوانی داریم، امروز سرمایه عظیم نیروی انسانی تربیت شده است باید در نظر بگیریم که اگر بنا بود چهل سال عالم اصلاح شود باید یقه انبیا را بگیریم که چند هزار سال آمدند یک جامعه نمونه را معرفی کنند، چهار دهه در حکمرانی وزنی ندارد، در تحولات سیاسی، اقتصادی باید کار کرد برای مثال نیویورک ادامه چهارصد سال تلاش یورک است که با چهار دهه تلاش نمی‌شود به آن رسید، تحولات مهم است و با تربیت مدیران تحول خوبی رخ می‌دهد.

امام جمعه موقت استان تهران تصریح کرد: تغییرات در کشور با کمترین منابع شکل گرفت، اگر چه اعتقاد دارم ما کشور را گران اداره می‌کنیم. طبقات مختلف جامعه در فشار قرار دارند که در جهت رفع کاستی‌ها باید قدم برداریم.

 

کانال رسمی دیدبان ایران در تلگرام

اخبار مرتبط

ارسال نظر