کد خبر: 112035
A

نژادبهرام: باید ببینیم دولت سیزدهم با داشته‌های قوه قضاییه،‌ تشکیل می‌شود یا با افراد وابسته به جبهه پایداری؟

یک فعال سیاسی اصلاح طلب گفت: امروز کشور ما در مقطع بسیار حساسی قرار دارد و تحولات منطقه به خصوص کشورهای عراق و افغانستان و مذاکرات برجام دغدغه و نگرانی امروز است. بنابراین آقای رئیسی باید با عنایت به شرایط منطقه‌ای و بین‌المللی کابینه خود را طراحی کنند. طبیعی است که کشور نیاز به کابینه‌ای با آرامش دارد که بتواند کارایی بیشتری داشته باشد و از بروز تنش جلوگیری کند.

نژادبهرام: باید ببینیم دولت سیزدهم با داشته‌های قوه قضاییه،‌ تشکیل می‌شود یا با افراد وابسته به جبهه پایداری؟

به گزارش دیده بان ایران؛ زهرا نژادبهرام در خصوص کابینه دولت سیزدهم و ضرورت حضور زنان در آن اظهار کرد: خانم‌های توانمندی هستند که ظرفیت حضور در کابینه را داشته باشند. به دلیل اینکه ما امروز در دوره‌ای زندگی می‌کنیم که مطالباتی از جانب زنان مطرح است تا بتوانند در دولت سهیم باشند، ضروری است که در کابینه دولت سیزدهم زنان حضور داشته باشند.

این فعال سیاسی اصلاح‌طلب افزود: با توجه به اینکه همسر آقای رئیسی نیز عضو هیأت علمی هستند و ظرفیت‌های زنان را به خوبی می‌شناسند، فکر نمی‌کنم که در این زمینه با حضور زنان مشکلی داشته باشند.

وی بیان کرد: برای پست‌های وزارتی و معاونت ریاست‌جمهوری حضور زنان واجب است و می‌تواند ظرفیت‌های خوبی را برای دولت آقای رئیسی که معتقدند یک دولت فراجناحی است، ایجاد کند. به نظر من زنان در طول دو دوره گذشته که در پست‌های مختلف در حوزه‌های وزارتی یا معاونت ریاست‌جمهوری فعالیت کردند، تجارب خوبی را به دست آوردند و این موضوع می‌تواند در دستور کار آقای رئیسی قرار بگیرد.

نژادبهرام با اشاره به پاسخگویی به مطالبات جامعه و ظرفیت‌های خوب زنان در دولت، گفت: فکر می‌کنم زنان بسیار توانمندی وجود دارند که آقای رئیسی می‌تواند از ظرفیت‌های آنها استفاده کند. 

این عضو مجمع زنان اصلاح طلب در خصوص سهم‌خواهی اصولگرایان و اعضای جبهه پایداری برای حضور در کابینه دولت سیزدهم اظهار کرد: با توجه به اینکه آقای رئیسی وابستگی به یک جناح خاص دارد، بعید می‌دانم که از اصلاح‌طلبان استفاده کند. گروه حامی ایشان گروه اصلوگرایان بودند بنابراین طبیعی است که از ظرفیت آنها در دولت استفاده شود.

وی ادامه داد: باید ببینیم که آقای رئیسی با داشته‌های قوه قضاییه،‌ دولت سیزدهم را تشکیل می‌دهد یا قصد دارد یک جهت‌گیری متفاوتی نسبت به تشکیل کابینه داشته باشد. اگر ایشان راهبرد قوه قضاییه را در پیش بگیرد، طبیعی است که بخش‌های متعادل‌تر اصولگرایان را در کابینه مشارکت دهد اما اگر بخواهند با رویکرد متفاوت وارد عرصه شود، احتمالاً شاهد حضور افراد وابسته به جبهه پایداری در کابینه سیزدهم باشیم. در مجموع بستگی به تصمیم ایشان دارد که قصد دارد تجارب قوه قضاییه را به میدان بیاورد یا خیر.

این فعال سیاسی اصلاح‌طلب خاطرنشان کرد: امروز کشور ما در مقطع بسیار حساسی قرار دارد و تحولات منطقه به خصوص کشورهای عراق و افغانستان و مذاکرات برجام دغدغه و نگرانی امروز است. بنابراین آقای رئیسی باید با عنایت به شرایط منطقه‌ای و بین‌المللی کابینه خود را طراحی کنند. طبیعی است که کشور نیاز به کابینه‌ای با آرامش دارد که بتواند کارایی بیشتری داشته باشد و از بروز تنش جلوگیری کند.

منبع: ایلنا

کانال رسمی دیدبان ایران در تلگرام

اخبار مرتبط

ارسال نظر