کد خبر: 112167
A

دعوا برای سهم خواهی از دولت رئیسی بالا گرفت/ سلیمی: باید مانع ورود فرصت طلبان در دولت شد/ هیچکس «قیم» نمایندگان مجلس نیست

عضو هیأت رئیسه مجلس گفت: هیچکس حق ندارد به عنوان قیم نمایندگان مجلس نظرات خود را بیان کند؛ مجلس به دنبال سهم‌خواهی از دولت سیزدهم نیست ولی با این حال جانانه حاضریم به دولت رئیسی کمک کنیم و سهم‌خواهی نداریم.

دعوا برای سهم خواهی از دولت رئیسی بالا گرفت/ سلیمی: باید مانع ورود فرصت طلبان در دولت شد/ هیچکس «قیم» نمایندگان مجلس نیست

به گزارش دیده بان ایران؛ حجت‌الاسلام علیرضا سلیمی عضو هیأت رئیسه مجلس شورای اسلامی با اشاره به انتشار برخی اخبار از سهم‌خواهی نمایندگان مجلس از دولت آیت‌الله رئیسی اظهار داشت: عده‌ای نزد آیت‌الله رئیسی رفته و نظرخود را به عنوان نظر مجلس یازدهم مطرح می‌کنند در حالیکه چنین چیزی اصلاً صحت ندارد؛ هیچگاه برای این موضوع با مجلس مشورتی نشده است و هر کسی که از سمت مجلس نظری را به آیت‌الله رئیسی اعلام کند قطعاً خلاف واقع گفته است.

وی افزود: نمایندگان مجلس قیم نمی‌خواهند و هیچکس هم قیم آنها نیست؛ ممکن است یک نفر نقش خودمشاور داشته باشد و در این بین نظرات شخصی‌اش را به عنوان نظرات مجلس یازدهم بیان کند اما مجلس تاکنون نه طرف مشورت بوده و نه دخالتی در امورات دولت سیزدهم دارد و نه سهم‌خواهی کرده است.

سلیمی گفت: مجلس نسبت به حضور فرصت‌طلبان حساس است و اگر کسی نظر خود را به عنوان نظر مجلس اعلام کند حتماً این نظر اشتباه است زیرا بدنه نمایندگان تاکنون مورد مشورت واقع نشده‌اند و اگر فردی به صورت شخصی اقدام به بیان برخی نظرات کرده است مورد پذیرش کلیت مجلس یازدهم قرار ندارد.

وی عنوان کرد: هیچکس حق ندارد به عنوان قیم نمایندگان مجلس نظرات خود را بیان کند ضمن اینکه مجلس یازدهم به دنبال سهم‌خواهی از دولت سیزدهم نیست ولی با این حال جانانه حاضریم به دولت رئیسی کمک کنیم و سهم‌خواهی نداریم و قطعاً به او کمک خواهیم کرد و نه تاکنون سهم‌خواهی داشته‌ایم و نه سهم‌خواهی خواهیم کرد. ولی اگر فردی چنین کاری را کرده است نباید این اقدام او را به پای کلیت مجلس گذاشت. این در حالی است که مجلس 290 نماینده دارد و ممکن است یک یا دو نفر حرفی بزنند اما این حرف به نمایندگی از کل مجلس یازدهم نیست.

عضو هیأت رئیسه مجلس خاطرنشان کرد: متأسفانه معمولاً فرصت‌طلبان در دولت‌های مختلف به دنبال زمین‌گیر کردن دولت‌ها هستند؛ این در حالی است که این افراد پرتوقع، پرگو و بی‌عرضه هستند؛ عده‌ای نباید تصور کنند می‌توانند رابطه بین مجلس و دولت آیت‌الله رئیسی را گل‌آلود کنند. البته این موضوع به معنای آن نیست که مجلس یازدهم از حق نظارت خود کوتاه بیاید زیرا مجلس با عنوان یک نهاد مستقل و براساس چارچوب‌های قانونی حتماً نظرات فنی و تخصصی و غیر سیاسی خود را دارد و به هیچ وجه رویکرد سیاست‌زده را در پیش نخواهد گرفت.

سلیمی گفت: نمایندگان مجلس قسم خوردند که از قانون اساسی و حقوق ملت دفاع کنند ولی با این حال از گوشه و کنار شنیده‌ایم که عده‌ای می‌گویند مجلس به دنبال سهم‌خواهی است که این حرف دروغی بزرگ است. این در حالی است که مجلس دارای سخنگوی رسمی است و مواضع آن به صورت شفاف و واضح بیان خواهد شد که او مواضع کلیت مجلس را بیان می‌کند و نبایستی عده‌ای خود را سخنگو محسوب کنند.

وی با بیان اینکه به هیچ وجه موضوع درباره کابینه دولت سیزدهم در هیأت رئیسه مجلس بیان نشده و هیچ سهم‌خواهی هم در این باره صورت نگرفته است، تصریح کرد: این شایعه را تکذیب می‌کنم و به صراحت می‌گوییم هیچ بحثی درباره کابینه آیت‌الله رئیسی در جلسات هیأت رئیسه مجلس بیان نشده ضمن اینکه هیچ توصیه‌ای هم درباره ورود و یا عدم ورود نمایندگان مجلس به دولت سیزدهم صورت نگرفته است و تاکنون حتی نظری هم از مجلس در این باره نگرفته‌‌اند. قطعاً نه کسی می‌تواند چیزی به مجلس تحمیل کند و نه مجلس بنای تحمیل فرا یا افرادی به دولت سیزدهم را دارد و در این زمینه به هیچ‌وجه نه فشاری را می پذیریم و نه فشاری را می‌آوریم.

عضو هیأت رئیسه مجلس گفت: باید بهترین‌ها و متخصص‌ترین افراد و جهادی‌ترین مدیران و شیفتگان خدمت وارد دولت سیزدهم شوند، نه تشنگان قدرت؛ افرادی که قدرت تصمیم‌گیری در مواقع بحرانی و سخت را  دارند باید وارد دولت آیت‌الله رئیسی شوند. همچنین افرادی که مردم‌دار بوده و مشکلات کشور را شناخته و راهکار برای رفع آن دارند مورد حمایت مجلس هستند تا وارد کابینه آیت‌الله رئیسی شوند و بهتر است که انتخاب هیأت دولت بعدی در اختیار شخص آیت‌الله رئیسی باشد این در حالی است که او در مناصب قبلی نشان داده که فردی توانمند بوده و مدیران توانمند و انقلابی را برمی‌گزیند. چرا که رویکرد خدمت‌گذاری به مردم را دارد.

منبع: فارس

کانال رسمی دیدبان ایران در تلگرام

اخبار مرتبط

ارسال نظر