کد خبر: 112294
A

شریعتمداری: فدراسیون فوتبال به شستا هیچ بدهی ندارد

وزیر تعاون، کار و امور اجتماعی گفت: با همت دولت و مجلس بعد از ۱۴ سال همسان‌سازی حقوق بازنشستگان در دو مرحله به اجرا درآمد و مشکلات زندگی ۳ میلیون و ۶۰۰ هزار نفر را رفع کرد.

شریعتمداری: فدراسیون فوتبال به شستا هیچ بدهی ندارد

به گزارش دیده بان ایران؛ محمد شریعتمداری، وزیر تعاون، کار و رفاه اجتماعی در پایان جلسه هیئت دولت، با حضور در جمع خبرنگاران درباره اقدامات دولت در دوره دوازدهم عنوان کرد: یکی از نقاط قوت دولت تدبیر و امید، فعالیت در حوزه تامین اجتماعی و بهزیستی بود و علیرغم تمام مشکلاتی که وجود داشت، با همت دولت و مجلس بعد از ۱۴ سال همسان‌سازی حقوق بازنشستگان در دو مرحله به اجرا درآمد و مشکلات زندگی ۳ میلیون و ۶۰۰ هزار نفر را رفع کرد.

وی با بیان اینکه سازمان تامین اجتماعی قدم‌های خوبی برای بازنشستگان برداشته است، گفت: تلاش کردیم با تخصیص ۶ هزار میلیارد تومان از محل بودجه، همه کسانی که در مراکز درمانی غیر از سازمان تامین اجتماعی از خدمات پزشکی استفاده می‌کنند، بتوانند با فرانشیز صفر خدمات دریافت کنند، گفت: درواقع دریافت خدمات پزشکی برای بیمه شدگان بالای ۶۰ سال سازمان تامین اجتماعی در بیمارستان‌های غیر تامین اجتماعی رایگان شده است.

وزیر رفاه بااشاره به اینکه خدمات پزشکی در سال ۱۴۰۰ توسعه پیدا خواهد کرد،تصریح کرد: خدمات سرپایی نیز توسعه می‌یابد؛ با اجرای طرح ۳۰۷۰ در سازمان تامین اجتماعی توانستیم بخش زیادی از خدمات این سازمان را به صورت غیرحضوری ارائه دهیم.

شریعتمداری با بیان اینکه در این دولت توانستیم خدمات بهزیستی را خانواده محور و محله محور کنیم و در محلات حضور پیدا کنیم، یادآور شد: با تاسیس مراکز مثبت زندگی در ۲ هزار و ۵۰۰ نقطه کشور با به کارگیری بیش از ۱۳ هزار نفر از متخصصان روانشناسی و جامعه شناسی با تقسیم پرونده‌های سازمان بهزیستی، در محلات حضور پیدا کنیم و خدمات به خانواده‌ها را داشته باشیم. بخش قابل توجهی از اینکار با همکاری جوانان صورت گرفت و جوانان در مراکز مثبت زندگی فعالیت می‌کنند.

وی افزود: در این دولت اقداماتی برای افزایش مستمری انجام شده است و به طور متوسط ۱۲.۷ برابر مستمری افرادی که تحت پوشش بهزیستی هستند افزایش یافت. خشنودیم که در ماه‌های پایانی دولت توانستیم صندوق فرصت‌های شغلی معلولان را تاسیس کنیم و از همین ماه فعالیت‌های اجرایی این صندوق آغاز خواهد شد.

وزیر رفاه درباره پرداخت ویلموتس از جیب بازنشستگان تصریح کرد: شستا گزارشاتی را در این خصوص ارائه کرده است؛ همچنین شستا در راستای دستور ستاد مبارزه با تحریم اقدام به پرداخت این منابع کرده و چک‌هایی توسط فدراسیون پرداخت شده که پرداخت نشده بود؛ بعد از آن تمامی طلب وصول شده و هیچ حقی از بازنشستگان تضییع نشده است، هیچ بدهی از طرف فدراسیون فوتبال به شستا وجود ندارد و از طریق منابع نقدی و غیر نقدی تمامی طلب شستا از فدراسیون دریافت شده است.

 

منبع: ایلنا

کانال رسمی دیدبان ایران در تلگرام

اخبار مرتبط

ارسال نظر