کد خبر: 112301
A

جواد امام: اصولگرایان نمی توانند احمدی نژاد را کتمان کنند

یک فعال سیاسی اصلاح‌طلب گفت: اصولگرایان نمی توانند و نباید به سادگی دولت احمدی نژاد را فراموش و فکر کنند که مردم همه چیز را به فراموشی می سپارند، اصلاح طلبان منکر حمایت از آقای روحانی و دولت او نمی شوند گر چه سهمی در سیاست های دولت و تصمیمات دولت نداشتند متقابلا اصولگرایان باید هزینه های دولت نهم و دهم را بپذیرند چون هم مجلس در اختیارشان بوده و هم دولت وقت، البته مجلس در دور گذشته نیز در دست اصولگرایان بود و اکنون هم در دست طیف تندروی اصولگرایان است که رای حداقلی به دست آوردند.

جواد امام: اصولگرایان نمی توانند احمدی نژاد را کتمان کنند

به گزارش دیده بان ایران؛ «جواد امام»، فعال سیاسی اصلاح طلب و مدیر عامل بنیاد باران، در رابطه با "اظهارات اصولگرایان مبنی بر اینکه دولت روحانی زمین سوخته تحویل دولت بعدی می دهد" گفت: در درجه اول برخی اصولگرایان باید مسئولیت هشت ساله دولت احمدی نژاد را بپذیرند، با وجود نقدهایی که به دولت یازدهم و دوازدهم وارد است اما روحانی وارث مشکلاتی بود که اصولگرایان با انتخاب احمدی نژاد به کشور تحمیل کردند و بعد هم موانعی که سر راه برجام گذاشتند و با ترامپ همراهی کردند و با قفل کردن مراودات اقتصادی و مخالفت با fatf مشکلاتی را پیش روی دولت گذاشتند. ایرادی ندارد اصولگرایان این ها را بپذیرند سپس بگویند که چه میزان روحانی در این شرایط نقش داشته است، موانعی که بر سر راه روحانی قرار داشت منجر به ناامیدی و عدم استقبال مردم در انتخابات شد و همین امر باعث شد تا اصولگرایان توفیق پیدا کنند و نفر خودشان را در واقع پیروز میدان معرفی کنند.

او ادامه داد: اصولگرایان نمی توانند و نباید به سادگی دولت احمدی نژاد را فراموش و فکر کنند که مردم همه چیز را به فراموشی می سپارند، اصلاح طلبان منکر حمایت از آقای روحانی و دولت او نمی شوند گر چه سهمی در سیاست های دولت و تصمیمات دولت نداشتند متقابلا اصولگرایان باید هزینه های دولت نهم و دهم را بپذیرند چون هم مجلس در اختیارشان بوده و هم دولت وقت، البته مجلس در دور گذشته نیز در دست اصولگرایان بود و اکنون هم در دست طیف تندروی اصولگرایان است که رای حداقلی به دست آوردند اینها مشخص است و قابل کتمان نیست. پیش بینی می کنم‌ علیرغم اینکه همه چیز در یدشان است باز هم احتمال می دهند که توفیق پیدا نکنند و به همین دلیل از زیر بار مسئولیت فرار می کنند. 

فعال سیاسی اصلاح طلب مطرح کرد: اینکه می‌گویند روحانی زمین سوخته تحویل دولت بعد می دهد بهانه جویی و توجیه است. کشور با چالش های جدی مواجهه است هم در حوزه سیاست خارجی و هم سیاست داخلی و اگر سازوکار لازم، منطقی و اصولی را اتخاذ نکنند و نتوانند با دنیا تعامل کنند حتما گشایشی در حوزه اقتصاد شاهد نخواهیم بود. این یک اصل خیلی هم پیچیده نیست و کشور برای خروج از این وضعیت احتیاج به سرمایه گذاری دارد، برای خروج از این وضعیت برای اشتغال و برای معیشت مردم و کنترل بحران های اقتصادی و تورم ما حتما نیازمند سرمایه گذاری خارجی هستیم و سرمایه گذاری خارجی هم، بدون تعامل انجام نمی گیرد. بدون فراهم کردن امنیت، سرمایه وارد کشور نمی شود و ما باید در رفتارهایمان تعدیل کنیم، باید سیاست هایمان را به گونه ای تنظیم کنیم که هم اعتماد سازی شود و هم مردم از یک رفاه نسبی برخوردار باشند. اگر ما فکر کنیم که با عدم پذیرش برجام و با عدم تعامل با دنیا می توانیم این رفاه نسبی را برای مردم فراهم کنیم من بعید می دانم این اتفاق بیفتد.

جواد امام گفت: دوستان اصولگرا که از اکنون بهانه جویی می کنند و نگران هستند که نتوانند مشکلات را رفع و آسایش را فراهم کنند بدانند که دیگر مانعی بر سر راهشان وجود ندارد و به قول آقای قالیباف دیگر مردم هیچ بهانه ای را از ما نخواهند پذیرفت، البته انشاالله اینها توفیق پیدا کنند وموفق شوند زیرا درصورت عدم موفقیت، حتما شکاف بین دولت و ملت را بیش از این شاهد خواهیم بود و نارضایتی مردم افزایش پیدا می کند که این باعث، کاهش پشتوانه های حکومت خواهد شد.

او بیان‌ کرد: اکنون رقابت در درون خانواده خودشان است، فکر می کنند که می توانند بر اکثریت جامعه تسلط پیدا کنند این برای مقاطع کوتاه است و برای درازمدت باید رضایت اکثریت جامعه را کسب کنند. اگر رضایت اکثریت جامعه را به هر دلیلی توفیق پیدا نکنند که کسب کنند قطعا یکی از چالش های پیش روی کشور خواهد بود و دیگر چالش یک جریان نیست. در این انتخابات بیش از نیمی از مردم شرکت نکردند بنا به هر دلیلی، باید شرایطی را فراهم کنیم که در انتخابات بعدی مردم ترغیب شوند و مشارکت بالا برود. اگر قرار باشد در یک کشوری که مدعی جمهوری است و بنا به گفته مقام معظم رهبری میزان رای مردم است ملت همراه حکومت نباشند، حتما با شکست روبرو خواهند شد. رییسی با شعار فراجناحی بر سرکار آمد، اگر نتوانند شرایطی را فراهم کنند که همه سرمایه هایی که فکر می کنیم که وجودشان برای اداره کشور لازم است به کار گرفته نشوند این چالش به نظر من افزایش پیدا می کند و قائل به دوام نیست. 


 

کانال رسمی دیدبان ایران در تلگرام

اخبار مرتبط

ارسال نظر