کد خبر: 112352
A

سردار جوانی: ریاست‌جمهوری رئیسی برای دستگاه قضا یک فرصت طلایی است

معاون سیاسی سپاه پاسداران نوشت: ریاست‌جمهوری آقای رئیسی اکنون یک فرصت طلایی و مغتنم برای دستگاه قضا به منظور اجرای عدالت و مبارزه اثربخش با فساد است. شایسته است رئیس جدید قوه قضائیه،‌ با توجه به دیگر انتظارات رهبر معظم انقلاب، از قبیل ادامه رویکرد تحولی و اجرای سند تحول،‌ گسترش فناوری‌های نوین و تضمین دستیابی آسان و رایگان مردم به خدمات قضایی، ‌گماردن نیروهای کارآمد و جهادی و فاضل در مسئولیت‌ها و تربیت مدیران شایسته برای دستگاه قضا و ارتباط با متن مردم، بتوانند فصل نوینی را برای دستگاه عدالت در تراز انقلاب اسلامی در گام دوم رقم بزنند.

سردار جوانی: ریاست‌جمهوری رئیسی برای دستگاه قضا یک فرصت طلایی است

به گزارش دیده بان ایران؛ سردار یدالله جوانی طی یادداشتی در هفته نامه صبح صادق نوشت:‌ حجت‌الاسلام والمسلمین آقای اژه‌ای با حکم رهبر معظم انقلاب،‌ جایگزین آقای رئیسی در دستگاه قضا شدند. قوه قضائیه نقش بسیار مهمی در اصلاح امور،‌ اجرای عدالت،‌ ریشه‌کنی فساد،‌ احیای حقوق عامه و نهادینه‌سازی قانون‌گرایی در کشور دارد. در دوره ریاست آقای رئیسی، دستگاه قضا بر اساس سند تحول،‌ در مسیر درست‌تری نسبت به گذشته به حرکت درآمد و همین امر موجب شد مردم به رئیس دستگاه قضا اعتماد کرده و با وجود همه تخریب‌ها و تبلیغات سوء‌ و عملیات روانی دشمن، با بیش از 18 میلیون رأی، او را به ریاست‌جمهوری برگزینند. رهبر معظم انقلاب نیز ناظر به همین عملکرد موفق، ‌در متن حکم رئیس جدید دستگاه قضا از خدمات ارزنده آقای رئیسی تجلیل کرده و از کارنامه ایشان در دوران مسئولیت قضایی، با عنوان «کارنامه افتخارآمیز» یاد کردند؛ اما آنچه در حکم انتصاب رئیس قوه قضائیه برجستگی دارد،‌ انتظارات رهبر معظم انقلاب از آقای اژه‌ای در جایگاه قاضی‌القضات است. آقای اژه‌ای با آقای رئیسی دارای یک نقطه مشترک مثبت در امر تصدی ریاست قوه قضائیه هستند و آن،‌ برخورداری از سابقه طولانی حضور در دستگاه قضاست. بی‌تردید یکی از دلایل موفقیت آقای رئیسی در مدت مسئولیت در جایگاه ریاست قوه، همین شناخت دقیق پیشین از دستگاه قضاست.

امتیاز آشنایی آقای اژه‌ای با دستگاه قضا برای پیشبرد امور و انجام وظایف، به قدری مهم است که رهبر معظم انقلاب در متن حکم ایشان آورده‌اند: «جناب‌عالی را که علاوه بر صلاحیت‌های قانونی، برخوردار از تجربه گرانبها و شناخت عمیق و سابقه درخشان در امر قضا می‌باشید، ‌براساس اصل یکصدوپنجاه‌وهفت، ‌به ریاست قوه قضائیه منصوب می‌کنم.» حضرت امام خامنه‌ای(مدظله‌العالی) در متن حکم انتصاب، انتظاراتی را ذکر می‌کنند که در واقع، ‌انتظارات عموم مردم از دستگاه قضای تراز انقلاب اسلامی است.

گسترش عدالت و احیای حقوق عامه، ‌تأمین آزاد‌ی‌های مشروع و نظارت بر حسن اجرای قوانین،‌ پیشگیری از وقوع جرم و نیز مبارزه قاطع با فساد، ‌در صدر انتظارات رهبر معظم انقلاب اسلامی از آقای اژه‌ای است. بدون تردید تنها راه برآورده شدن این انتظارات بحق که تماماً مطالبه ملت نیز هست، ‌مجاهدت مخلصانه و شبانه‌روزی توأم با هوشمندی و قاطعیت است. رئیس دستگاه قضا برای تحقق عدالت و ریشه‌کنی فساد، با احدی نباید رودربایستی داشته باشد و از این رهگذر خدای ناکرده به کژراهه تساهل قدم گذارد. پشتوانه بزرگ آقای اژه‌ای برای تحقق عدالت و ریشه‌کنی فساد، آن است که علاوه بر پشتیبانی رهبر حکیم انقلاب اسلامی که برای همه رؤسای پیشین قوه قضائیه هم بوده، برخورداری از حمایت همه‌جانبه دو قوه دیگر مقننه و مجریه در این امر خطیر است. ریاست‌جمهوری آقای رئیسی اکنون یک فرصت طلایی و مغتنم برای دستگاه قضا به منظور اجرای عدالت و مبارزه اثربخش با فساد است. شایسته است رئیس جدید قوه قضائیه،‌ با توجه به دیگر انتظارات رهبر معظم انقلاب، از قبیل ادامه رویکرد تحولی و اجرای سند تحول،‌ گسترش فناوری‌های نوین و تضمین دستیابی آسان و رایگان مردم به خدمات قضایی، ‌گماردن نیروهای کارآمد و جهادی و فاضل در مسئولیت‌ها و تربیت مدیران شایسته برای دستگاه قضا و ارتباط با متن مردم، بتوانند فصل نوینی را برای دستگاه عدالت در تراز انقلاب اسلامی در گام دوم رقم بزنند. ان‌شاءالله

 

کانال رسمی دیدبان ایران در تلگرام

اخبار مرتبط

ارسال نظر