کد خبر: 112451
A

انتقاد جمهوری اسلامی از اظهارات رئیس سازمان تبلیغات درباره محرم/ ایستگاه‌های صلواتی هیچ ریشه دینی و اعتقادی ندارد

روزنامه جمهوری اسلامی در یادداشتی از اظهارات اخیر رئیس سازمان تبلیغات اسلامی درباره برگزاری مراسم محرم انتقاد کرد.

انتقاد جمهوری اسلامی از اظهارات رئیس سازمان تبلیغات درباره محرم/ ایستگاه‌های صلواتی هیچ ریشه دینی و اعتقادی ندارد

به گزارش دیده بان ایران، روزنامه جمهوری اسلامی در خصوص اظهارات اخیر حجت الاسلام قمی درباره برپایی مراسم محرم در کشور نوشت: 

از رئیس سازمان تبلیغات اسلامی نقل شده که گفته است «اجازه تعطیلی هیچ هیأتی را نمی‌دهیم. مقابل ممانعت از روضه‌های خانگی می‌ایستیم. هیأت، روضه‌ خانگی و ایستگاه‌های صلواتی که سال گذشته تعطیل شد، امسال با شکوه بیشتری باید برگزار شوند.»

اینکه عزاداری‌های محرم و صفر نباید تعطیل شوند، حرف درستی است ولی نکته مهمی که در سخنان رئیس سازمان تبلیغات اسلامی مغفول مانده شیوه برگزاری عزاداری‌هاست. چه هیأت‌های خانگی و چه هیأت‌های عمومی همه می‌توانند از امکانات ارتباط جمعی جدید که در اختیار همگان است و گستره بیشتری نیز دارد استفاده کنند و تمام عزاداری‌ها را پرشکوه و بدون کوچک‌ترین عارضه منفی برگزار نمایند. اگر منظور رئیس سازمان تبلیغات اسلامی برگزاری عزاداری‌ها در قالب هیأت‌های تجمعی است، چنین چیزی قطعاً برخلاف شیوه‌نامه‌های کرونائی است و موجب انتقال ویروس و مرگ افراد زیادی می‌شود.

بنابراین، خودداری از برگزاری چنین هیأت‌هائی وظیفه دینی است و انجام وظیفه اصلی کسانی که دغدغه دین و حفاظت از شعائر الهی را دارند از این طریق رعایت می‌شود. به همین دلیل است که رهبری نیز تمام عزاداری‌های سال گذشته را بدون حضورمردم و با استفاده از ابزارهای تصویری و صوتی برگزار کردند.اگر می‌خواهید دغدغه ایشان را رعایت کنید،طبعاً باید از برگزاری عزاداری‌های تجمعی خودداری نمائید و با تغییر شیوه حضوری به تصویری برای حفاظت از شعائر الهی تلاش نمائید. اقتضای قانون‌مداری نیز همین است.

یکی از نکات عجیب در سخنان رئیس سازمان تبلیغات اسلامی، برگزاری ایستگاه‌های صلواتی است. بسیار بعید بود کسی که قرار است سکان‌دار تبلیغات اسلامی سراسر کشور باشد، ایستگاه‌های صلواتی را با تمام عوارض منفی که دارند به شعائر الهی گره بزند. این ایستگاه‌ها حتی در شرایط غیرکرونائی موجب ترافیک سنگین و اعتراض مردم می‌شدند و بسیای از مردم خواستار جلوگیری از فعالیت آنها بودند.

در شرایط کرونائی این عوارض منفی تشدید و تمام ضوابط بهداشتی مرتبط با مبارزه با کرونا زیر پا گذاشته می‌شوند و فعالیت آنها دقیقاً در جهت عکس اهداف حفاظت از جان مردم است. نکته قابل تأمل اینکه علاوه بر اینها، اصولاً فعالیت ایستگاه‌های صلواتی هیچ ریشه دینی و اعتقادی ندارد و معلوم نیست چرا آن را به شعائر الهی گره می‌زنند!

 

کانال رسمی دیدبان ایران در تلگرام

اخبار مرتبط

ارسال نظر