کد خبر: 112479
A
نماینده خوزستان در مجلس خبرگان:

آب موجود در استانِ خوزستان آب نیست، لجن است!

نماینده مردم خوزستان در مجلس خبرگان رهبری گفت: سوءمدیریت منابع آبی و برداشت در بالادست رودخانه و همچنین سدسازی‌های بی‌رویه نقش اصلی را در خشک شدن کرخه ایفا می‌کند.

آب موجود در استانِ خوزستان آب نیست، لجن است!

به گزارش دیده بان ایران؛ آیت‌الله محسن حیدری عصر روز گذشته ضمن بازدید از رفیع اظهار کرد: مشکلات به وجود آمده در بحث آب، وضعیت شط نیسان و رودخانه کرخه را تأسف‌بار کرده است به طوری که آب موجود در آن آب نیست بلکه لجن است و برای هور و دامداران نگران‌کننده و ناراحت‌کننده است.

نماینده مردم خوزستان در مجلس خبرگان رهبری افزود: این شرایط موجود عوامل مختلفی دارد که معتقد هستیم مهم‌تر از خشک‌سالی، سوءمدیریت منابع آبی و برداشت در بالادست رودخانه و همچنین سدسازی‌های بی‌رویه نقش اصلی را در خشک شدن کرخه ایفا می‌کند.

وی بیان ادامه داد: دولت در استان‌های بالادستی بدون ملاحظه خوزستان، سدهایی را برای حل مشکلات آن مناطق ایجاد کردند اما حقی برای خوزستان قائل نشدند به طوری که کشاورزی حق آبه مخصوص خود را دارد؛ همچنین هورالعظیم حق آبه دارد و مردم حق حیات دارند اما این افراد متوجه این مسئله نشدند.

حیدری یادآور شد: ما پنج سال پیش به آنها تذکر و هشدار داریم که با این اقدامات در خوزستان فاجعه رخ می‌دهد و آنها نیز قبول داشتند اما با این حال به کار سدسازی ادامه دادند.

وی گفت: مقامات استان و نمایندگان مردم به این نتیجه رسیدند که مصرانه مطالبه جدی مردم را از دولت و شورای عالی امنیت ملی مطرح کنند که آب‌هایی را از سدهای بالادستی کرخه رهاسازی کنند تا سد کرخه پر شود تا حقابه‌ها تأمین بشود.

منبع: مهر

 

 

 

منبع: اصلاحات نیوز

 

کانال رسمی دیدبان ایران در تلگرام

اخبار مرتبط

ارسال نظر