کد خبر: 11258
A

مجلس ترحیم و بزرگداشت آیت‌الله هاشمی رفسنجانی در لندن برگزار می‌شود

مجلس ترحیم و بزرگداشت مرحوم آیت‌الله هاشمی رفسنجانی یار دیرین امام(ره) و رهبری، عصر روز سه‌شنبه در محل مرکز اسلامی انگلیس در لندن، برگزار می شود.

مجلس ترحیم و بزرگداشت آیت‌الله هاشمی رفسنجانی در لندن برگزار می‌شود

به گزارش پایگاه خبری تحلیلی دیده بان ایران، در اطلاعیه مشترک سفارت جمهوری اسلامی ایران و مرکز اسلامی انگلیس در لندن، آمده است:' ضمن عرض تسلیت درگذشت آیت‌الله آقای حاج شیخ اکبر هاشمی رفسنجانی، به رهبر معظم انقلاب اسلامی، خانواده محترم ایشان و عموم ملت ایران، به همین منظور مجلس بزرگداشتی در روز سه‌شنبه 21 دی‌ماه 1395 ( 9 ژانویه 2017 میلادی) از ساعت 18.30 الی 20.30در محل مرکز اسلامی انگلیس منعقد می‌شود.

حضور همه عزیزان در این مجلس موجب تکریم از مقام شامخ روحانیت و تجلیل از خدمات برجسته آن بزرگ‌مرد تاریخ نهضت اسلامی ایران خواهد بود.'

سفارت جمهوری اسلامی ایران در لندن نیز پیشتر در بیانیه‌ای گفته بود: 'با نهایت اندوه و تأسّف روح بزرگ آیت‌الله هاشمی رفسنجانی یار دیرین امام خمینی و رفیق نزدیک رهبری به ملکوت اعلی پیوست. سفارت جمهوری اسلامی ایران در لندن بدین‌وسیله مراتب تسلیت خود را نسبت به درگذشت آیت‌الله هاشمی رفسنجانی به ملت شریف ایران و به‌ویژه ایرانیان مقیم انگلیس اعلام می‌دارد. ایشان که از استوانه‌های نظام جمهوری اسلامی ایران بوده‌اند، چه قبل و چه بعد از انقلاب شکوهمند اسلامی ملت ایران مجاهدت‌ها و سختی‌های فراوانی را در تحقق استقلال و آزادی ملت ایران متحمل شدند و همواره از جان و آبروی خود برای حفظ و تأمین منافع ملی کشور مایه گذاشتند.

خداوند روح بلند ایشان را قرین رحمت فرماید و راه ایشان را در ثبات قدم برای ارتقاء اهداف انقلاب اسلامی پر رهرو نماید.'

آیت‌الله هاشمی رفسنجانی، اندیشمند و متفکر برجسته جهان اسلام و انقلابی خستگی‌ناپذیر روز یکشنبه گذشته در سن 82 سالگی و براثر ایست قلبی در بیمارستان شهدای تجریش دارفانی را وداع گفت و ایران اسلامی را در سوگی ناگهانی فروبرد.

روزهای دوشنبه، سه شنبه و چهارشنبه در کشورمان عزای عمومی اعلام شده و قرار است پیکر آیت الله هاشمی رفسنجانی روز سه شنبه تشییع و در جوار مرقد امام راحل (ره) به خاک سپرده شود.

تاکنون شمار زیادی از سران و مقامات کشورهای منطقه با ابراز تأسف شدید از این ضایعه بزرگ، بر عظمت شخصیت و جایگاه ویژه آیت الله هاشمی رفسنجانی؛ این اندیشمند و سیاستمدار برجسته ایرانی، در تاریخ معاصر ایران و جهان تأکید کرده اند.

درگذشت آیت الله هاشمی رفسنجانی همچنین بازتاب گسترده ای در رسانه های جمعی انگلیس از عصر روز یکشنبه تاکنون داشته است.

کانال رسمی دیدبان ایران در تلگرام

اخبار مرتبط

ارسال نظر