کد خبر: 112701
A

گزارش «یورونیوز» از چهارمین شب ناآرامی‌ها در خوزستان/ ماجرای تیر اندازی در سوسنگرد چه بود؟

چهارمین شب ناآرامی‌ها در شهرهای استان خوزستان در شامگاه یکشنبه ۲۷ تیر در حالی روی داد که بحران بی‌آبی در این استان همچنان بیداد می‌کند.

گزارش «یورونیوز» از چهارمین شب ناآرامی‌ها در خوزستان/ ماجرای تیر اندازی در سوسنگرد چه بود؟

به گزارش دیده بان ایران؛ چهارمین شب ناآرامی‌ها در شهرهای استان خوزستان در شامگاه یکشنبه ۲۷ تیر در حالی روی داد که بحران بی‌آبی در این استان همچنان بیداد می‌کند.

در جریان تجمعات اعتراضی که یکشنبه شب در سوسنگرد، ماهشهر و چند شهر دیگر خوزستان برگزار شد، مأموران پلیس ضد شورش تلاش کردند تا معترضان را متفرق سازند. در ویدیوهای به دست آمده از درگیری‌های دیشب در خوزستان، به ویژه در سوسنگرد صدای تیراندازی شنیده می‌شود و برخی گزارش‌ها حاکی است که دست کم یک نفر در این شهر بر اثر برخورد تیر جنگی زخمی شده است.

در تصاویری که از اعتراضات در سوسنگرد در شبکه‌های اجتماعی همرسان شده، گروهی از موتورسواران و نیز شماری از مأموران اسلحه به دست در حال عقب راندن معترضان دیده می‌شوند.

در شب‌های گذشته اعتراضات در حدود ۱۷ شهر خوزستان از جمله اهواز، مرکز استان، شوش، شادگان و کرخه ادامه یافته و به نوشته فارس، خبرگزاری نزدیک به سپاه پاسداران، تاکنون دست کم دو نفر در جریان این اعتراضات و درگیری‌ها کشته شده‌اند. این دو نفر قاسم خضیری، ۱۷ ساله و مصطفی نعیماوی، ۳۰ ساله نام دارند که در جریان درگیری با مأموران امنیتی جان باخته‌اند، اما مقامات رسمی جمهوری اسلامی می‌گویند که آنها به دست «اغتشاشگران» کشته شده‌اند.

دستور روحانی برای آب خوزستان

حسن روحانی، رئیس جمهوری ایران روز یکشنبه ضمن تشکر از «صبر و تحمل» مردم خوزستان دستور داد تا بودجه ویژه مصوب برای حل مشکل بی‌آبی «فورا و به صورت ۱۰۰ درصد» به این استان اختصاص داده شود.

بنابر گزارش دیده بان ایران؛ یورونیوز نوشت؛ محمد باقر نوبخت، معاون رئیس جمهوری و رئیس سازمان برنامه و بودجه در همان روز گفت که هیئت دولت با اختصاص اعتبار هزار و ۱۵۰ میلیارد تومانی «برای رفع مشکلات خوزستان» موافقت کرده است.

 

کانال رسمی دیدبان ایران در تلگرام

اخبار مرتبط

ارسال نظر