کد خبر: 112771
A

اطلاعیه عجیب کانون تربیت اسلامی: سالهاست که یک جریان غربگرا در آموزش و پرورش دارد حکمرانی می کند

کانون تربیت اسلامی در بیانه‌ای نسبت به انتخاب وزرا آورده است: رویکرد تحول‌خواهانه رئیس‌جمهور منتخب عده‌ای را به این توهم واداشته‌است که تحول را نه با هدف بازگشت به ارزش‌های انقلاب اسلامی بلکه با نگاه غیرانقلابی خود تفسیر نمایند.

اطلاعیه عجیب کانون تربیت اسلامی: سالهاست که یک جریان غربگرا در آموزش و پرورش دارد حکمرانی می کند

به گزارش دیده بان ایران؛  کانون تربیت اسلامی در بیانه‌ای نسبت به انتخاب وزرا آورده است: رویکرد تحول‌خواهانه رئیس‌جمهور منتخب عده‌ای را به این توهم واداشته‌است که تحول را نه با هدف بازگشت به ارزش‌های انقلاب اسلامی بلکه با نگاه غیرانقلابی خود تفسیر نمایند.

دراین‌میان شنیده می‌شود جریان غرب‌گرا در آموزش‌وپرورش که سال‌ها با اقتدار حکمرانی کرده‌است تحرکاتی را آغاز کرده تا موقعیت خویش را تثبیت و برنامه‌های خود را در دولت آینده نیز پیگیری نماید.

کارگزاران تفکر غرب‌گرا سال‌هاست که زمام امور آموزش‌وپرورش را در دست دارند و از جمله ویژگی‌های شخصی‌شان آنست که چهره‌هایی متدین و غالباً دانش‌آموخته مدارس مذهبی غیرانقلابی می‌باشند اما به دلیل نگاه متحجرانه به دین و نیز به دلیل آنکه اکثراً تحصیلات عالیه خود را در غرب آموخته‌اند سیاستشان از دیانت شأن جداست و با پیچیدگی فراوان تلاش می‌کنند آموخته‌های سکولار خود را در قالب برنامه، حتی سند تحول، در عرصه تعلیم و تربیت به اجرا در آورند.

عمق اندیشه اصحاب این جریان، ایدئولوژی زدایی از نظام تعلیم و تربیت کشور است و به‌همین دلیل در مسند دانشگاه فرهنگیان برای تضعیف برنامه تربیت‌معلم طراز نظام اسلامی و کاهش دانشجو معلم تلاش کردند. از بیم آنکه مبادا جایگاه دیگر دانشکده‌های تربیتی تضعیف شود. درعین‌حال به موازات آن جای پایی هم برای ترویج اندیشه غربی در دانشگاه فرهنگیان باقی گذاشتند و کرسی یونسکو را ایجاد کردند.

در شورای عالی آموزش‌وپرورش نیز تا توانستند زیرنظام‌های سند تحول را بر خلاف اهداف سند تحول تنظیم و تصویب نمودند تا آنجا که در اهداف دوره‌های تحصیلی مصوب سال هزار و سیصد و نود و هفت واژه‌های ذیل را که در سال هزار و سیصد و هفتاد و نه تصویب‌شده بود حذف کردند:

ولایت‌فقیه، تولی و تبری، معنای جهاد و شهادت امربه‌معروف و نهی از منکر، حکومت دینی، روحیه سلحشوری و دفاع از کیان کشور اسلامی، انس با زبان فارسی آشنایی با زبان عربی، احکام اقتصادی اسلام حمایت از تولید داخلی، واژه دین به‌جای اسلام، حذف سیره امام‌خمینی ره، رساله عملیه و تقلید و جایگزینی واژه پیشوایان دینی به‌جای ائمه معصومین (علیهم‌السلام) در موقعیت حساس فعلی با توجه به‌شدت مشکلات معیشتی و اقتصادی که دولت کنونی برای مردم پیش آورده‌است.

بیم آن می‌رود که خطر مشکلات انحراف از آرمان‌های انقلاب اسلامی در آموزش‌وپرورش مورد غفلت قرار گیرد اما ازآنجاکه رئیس‌جمهور منتخب به‌درستی بیان کرده‌اند کسانی که عامل پیدایش وضعیت موجود هستند نمی‌توانند منشأ تغییر شرایط و مشکلات باشند در آموزش‌وپرورش نیز این حقیقت مصداق دارد و امیدواریم انتظاری که در جامعه فرهنگیان، خانواده‌ها و حتی دانش‌آموزان پدید آمده و نوید تحولی نشاط‌آفرین در مدارس کشور را می‌دهد. تحقق یابد و زمام امور به وزیری انقلابی، تحول‌خواه و جوان‌گرا و از جامعه معلمان سپرده شود.

 

کانال رسمی دیدبان ایران در تلگرام

اخبار مرتبط

ارسال نظر