کد خبر: 112789
A

نشریه سپاه: امثال «عباس عبدی» از تشکیل دولت اسلامی نگران شده اند/ دولت اسلامی نمی خواهد کسی را به زور به بهشت ببرد بلکه می خواهد کسی به جَهنم نرود

نشریه وابسته به معاونت سیاسی سپاه نوشت: ، دولت اسلامی قرار نیست بر خطوط قرمز جامعه بیفزاید و یا به زور کسی را به بهشت ببرد! اما قرار هم نیست که بهشت و جهنمی شدن جامعه برایش علی‌السویه باشد. حکومت اسلامی قرار است بستر را به نحوی فراهم آورد که بهشت رفتن، آسان‌تر از جهنم رفتن باشد! به‌واقع اگر خانواده‌ای قرار شد که تربیت فرزندش را به جامعه بسپارد، رفتن به سمت سعادت و هدایت برای او آسان‌تر باشد! شرایطی که متأسفانه به برکت فراگیری و هامونی تفکر سکولار در طول سالیان اخیر، شرایط عکس را رقم زده است!

نشریه سپاه: امثال «عباس عبدی» از تشکیل  دولت اسلامی نگران شده اند/ دولت اسلامی نمی خواهد کسی را به زور به بهشت ببرد بلکه می خواهد کسی به جَهنم نرود

به گزارش دیده بان ایران؛ نشریه اخبار داخلی و روزانه سپاه در واکنش به گمانه زنی ها در خصوص تشکیل کابینه ابراهیم رئیسی نوشت:

در آستانه آغاز به کار دولت سیزدهم، نگرانی سکولارها از تحقق دولت اسلامی فزونی گرفته است. آنان تلاش دارند با رقیب‌هراسی، تفکر انقلابی را به تنگ‌نظری، اقتدارگرایی و توتالیتاریسم دینی متهم کنند! در همین راستا عباس عبدی در یادداشتی که در روزنامه اعتماد منتشر کرده، از دولتمردان جدید خواسته تا خطوط قرمز جامعه را پرتعداد نکنند! وی نوشته است: «اشتباه فاحش این است که حکومت و ابزار قدرت آن را در خدمت ذهنیتی هدایتگرانه قرار دهیم. به‌عبارت‌دیگر وظیفه حکومت‌ها هدایت مردم نیست. نه اینکه هدایت کردن کار بدی است، قطعاً خوب است، ولی این کار در توان حکومت‌ها نیست. حکومت‌ها برای نظم امور جامعه به معنای کلی آن هستند، زیرا حکومت‌ها نمی‌توانند هادیان اندیشه و افکار مردم باشند، بلکه وظیفه آن‌ها در تنظیم برخی رفتار خلاصه می‌شود».

در نقد این اظهارات باید گفت، دولت اسلامی قرار نیست بر خطوط قرمز جامعه بیفزاید و یا به زور کسی را به بهشت ببرد! اما قرار هم نیست که بهشت و جهنمی شدن جامعه برایش علی‌السویه باشد. حکومت اسلامی قرار است بستر را به نحوی فراهم آورد که بهشت رفتن، آسان‌تر از جهنم رفتن باشد! به‌واقع اگر خانواده‌ای قرار شد که تربیت فرزندش را به جامعه بسپارد، رفتن به سمت سعادت و هدایت برای او آسان‌تر باشد! شرایطی که متأسفانه به برکت فراگیری و هامونی تفکر سکولار در طول سالیان اخیر، شرایط عکس را رقم زده است!

در این الگو، حکومت همان‌طور که وظیفه تأمین امنیت، عدالت، معیشت و ... را بر عهده دارد، نمی‌تواند نسبت به تأمین سلامت روحی و معنوی جامعه بی‌تفاوت باشد. این حقیقتی است که هم در آموزه‌های اسلامی تأکید شده و هم در کلام امامین انقلاب برجسته گردیده است! هرچند که جریان اصلاح‌طلب و امثال عباس عبدی سال‌ها است از این آموزه‌ها فاصله گرفته‌اند!

 

کانال رسمی دیدبان ایران در تلگرام

اخبار مرتبط

ارسال نظر