کد خبر: 112815
A

کارشناس انقلابی: مذاکرات برجام را «روحانی» بهم زَد

ایزدی گفت: در گذشته نیز همین حالت را داشتیم، اظهارات آقای روحانی به تیم مذاکره کننده ضربه میزد! آقای روحانی می‌گفت خزانه ما خالی است.

کارشناس انقلابی: مذاکرات برجام را «روحانی» بهم زَد

به گزارش دیده بان ایران، فواد ایزدی کارشناسِ انقلابی مسائل سیاسی کشور با اشاره به اظهارات هفته گذشته رئیس جمهور گفت: این‌که شخصی بعد از اثبات و معلوم شدن این موضوع که این توافق شدنی نیست، بخواهد داخل کشور را متهم بکند و فرافکنی کند، به نظر من این عملکرد خوبی نیست. اولین قربانی نیز تیم مذاکره کننده است.

ایزدی گفت: وقتی رئیس جمهور می‌گوید، مشکلات مذاکرات در داخل ایران است. آن طرف غربی در پای میز مذاکره می‌گوید شما برای چه آمده اید با ما مذاکره می‌کنید بروید و مشکلاتتان را در داخل کشور خودتان حل کنید.

وی ادامه داد: ظرف ایران در مذاکرات هسته‌ای می‌گوید رئیس جمهورتان گفته است که مشکل، ما نیستیم و مشکل در داخل است! این به تیم مذاکره کننده ضربه می‌زند و همچنین ضربه زده است.

این کارشناسی سیاسی تاکید کرد: در گذشته نیز همین حالت را داشتیم، اظهارات آقای روحانی به تیم مذاکره کننده ضربه میزد! آقای روحانی می‌گفت خزانه ما خالی است.

ایزدی در ادامه گفت: یک نقل قول از یکی از اعضای تیم مذاکره کننده وجود دارد که می‌گوید در جلسه اولی که دیپلمات‌های ایرانی بعد از آن اظهارات آقای روحانی در دوره مذاکرات برجام برای مذاکره رفتند، طرف مقابل گفته بود که شما برای چی آمدید! برنامه هسته‌ای صلح آمیز و غیر صلح آمیز آن خرج دارد. شما که اصلاً ندارید، اصلاً برای چی آمده اید و وقت ما را را می‌گیرید! کلاً آن را متوقف کنید.

وی تصریح کرد: لذا یکی از دلایلی که برجام مشکل پیدا کرد، همین اظهارات آقای روحانی در طول این سال‌ها است.

این عضو هیئت علمی دانشگاه تهران در واکنش به ارائه گزارش مثبت ظریف از برجام به مجلس شورای اسلامی گفت: شما نیز وقتی که کاری در دستتان است می‌خواهید بگویید که کارتان را خوب انجام داده اید.

ایزدی افزود: گزارش ظریف تکرار بخشی از همان حرف‌های مثبت در مورد برجام بود که این به نفع کشور نبود چون شما انتظارات را نسبت به برجام بالا بردید.

وی ادامه داد: در عمل نیز برجام قرار نبود این انتظارات را به آن نقطه که باید برساند، برساند و فقط یک سرخوردگی ایجاد شد. چون تبلیغ در مورد برجام زیاد شد و در عمل نیز برجام آن چیزی نبود که تبلیغ شده بود و این خوب نبود.

این کارشناس مسائل بین المللی گفت: آن بخش آخر که آقای ظریف چند جمله اعتراف در مورد اینکه خیلی از کشورهایی که با ایران در زمان تحریم کار می‌کردند به آنها بی مهری شد، مهم بود. از این جهت باید از ایشان تشکر کرد که واقعیت را در گزارش آورد اما خیلی خوب بود همان موقع که بی مهری‌ها انجام می‌شد این حرف‌ها زده می‌شد. نه الان که دو هفته به پایان دولت باقی مانده است./ مهر

 

کانال رسمی دیدبان ایران در تلگرام

اخبار مرتبط

ارسال نظر