کد خبر: 112908
A

روحانی: اگر قانون مجلس نبود تحریم ها قبل از عید برداشته شده بود/ حساب مردم خوزستان از عده ای که شعارهای ناصحیح می دهند جداست / ممکن است در این فضا یکی هم سلاح گرم دست بگیرد و هموطن ما را بکشد/ FILM

رئیس‌جمهور گفت: پروژه‌ای با این هدف که ما یک پایانه صادراتی جدید در منطقه داشته باشیم که در خلیج فارس نباشد و در دریای عمان باشد، بسیار حائز اهمیت است.

روحانی: اگر قانون مجلس نبود تحریم ها قبل از عید برداشته شده بود/ حساب مردم خوزستان از عده ای که شعارهای ناصحیح می دهند جداست / ممکن است در این فضا یکی هم سلاح گرم دست بگیرد و هموطن ما را بکشد/ FILM

به گزارش دیده بان ایران؛ حجت الاسلام حسن روحانی رئیس جمهوری ایران امروز (پنجشنبه ۳۱ تیر ماه) در آئین بهره برداری از طرح‌های ملی وزارت نفت، وی اظهار داشت: افتتاح امروز مهم‌ترین افتتاح دولت یازدهم و دوازدهم است.

وی افزود: در این افتتاح پاسخی بسیار قوی و محکم در برابر توطئه گران، آمریکا و همه کسانی که نسبت به آینده ایران با این تفکر که آینده ایران پایدار نیست می‌اندیشیدند، وجود دارد.

رئیس جمهور یادآور شد: دشمن وقتی می خواست در جنگ اقتصادی با ما وارد جنگ شود عمدتاً در دو میدان، زمینه جنگ را دنبال می‌کرد؛ نخست در زمینه نفت و صادرات آن و دوم در بانک و نقل و انتقال پول. برابری آنها بر روی این دو راهبرد حساب کرده بود.

روحانی می‌گوید: دشمن می خواست شریان نقل و انتقال مالی را به صورت کامل مختل کند و صنعت نفت ایران که پیشران اقتصاد ایران است را زمین گیر کرده و به صورت کامل جلوی صادرات نفت را بگیرد و صادرات را به قول خودشان به صفر برساند.

وی ادامه داد: احساس دشمنان این بود که برای ایران ممکن نیست که بتواند از ارزی برای تامین نیازمندی های خود استفاده کند اما امروز آشکار و روشن است که بانک مرکزی ما در چهار ماه نخست امسال تاکنون بیش از ۵ میلیارد دلار به دارو و کالاهای اساسی مردم اختصاص داده است. ۶ میلیارد دلار دیگر نیز در هفته‌های آتی به همین امر اختصاص می‌یابد تا کالاهای اساسی و دارایی مردم تامین شود.

رئیس جمهور تاکید کرد که اگر ایران ارز نداشته باشد پس چگونه می تواند کالای مورد نیاز خود را تامین و نهاده های کشاورزی و گندم در سال که خشکسالی بوده وارد کنند. ایران دارو و تجهیزات پزشکی را در شرایط خطرناک کرونا وارد کشور کرد.

روحانی با بیان اینکه ایران اکنون نزدیک به ۵۰۰ میلیون دلار پول برای خرید واکسن از کشورهای خارجی اختصاص داده است، تصریح کرد: الحمدلله این روزها واکسن‌های خریداری شده به کشور وارد و واکسن داخلی ما هم خوشبختانه به بازار آمده است و ما می توانیم بگوییم در این هفته یک شرایط مناسبی برای واکسیناسیون در کشور شروع می‌شود و اکنون نیز بیش از ۹ میلیون نفر در کشور از واکسن استفاده کردند. و روزانه هم ۳۰۰ الی ۴۰۰ هزار نفر از مردم از واکسن استفاده می کنند.

کانال رسمی دیدبان ایران در تلگرام

اخبار مرتبط

ارسال نظر