کد خبر: 11296
A
حضور سه میلیون ایرانی در مراسم تشییع آیت الله هاشمی رفسنجانی؛

امیر کبیر زمان؛ چه با شکوه رفت

مراسم تشییع و تدفینی که با حضور حدود سه میلیون نفر از اقشار مختلف مردم برگزار می شود بایستی خود را با نبود امیرکبیر زمان وفق دهیم.

امیر کبیر زمان؛ چه با شکوه رفت

روز یکشنبه ( 19 دی) شخصیتی از بین ما رفت و هر چه جلوتر پیش برویم بیشتر جای خالی او را حس خواهیم کرد و نبود ایشان بار گرانی است برای مردم جامعه و مقام معظم رهبری و ای کاش تا زمانی که هستیم قدر همدیگر را بدانیم نه موقع رفتن بر سینه و سر بزنیم و شیون و زاری کنیم. 

مردم جامعه ایران اسلامی؛ ملتی هستند که قدر شناس هستند و اقدامات و عملکردهای اشخاص را هیچوقت فراموش نمی کنند. حضرت آیت الله هاشمی رفسنجانی از جمله اشخاصی بود که اقدامات موثر و مفیدی برای انقلاب اسلامی انجام داد و از همان ابتدا یار وفا دار امام خمینی(ره) بود. رییس فقید مجلس تشخیص مصلحت نظام، در دوران بسیار سخت و بحرانی یک امید و وزنه برای نظام جمهوری اسلامی ایران بودند و همین کارها و اقدامات ایشان در اذهان مردم باقی مانده و با وفوت ایشان؛ شوک بزرگی به مردم وارد شد و باور کوچ آیت الله رفسنجانی برای خیلی ها سخت و نشدنی است. 

رحلت جانگذار این یار دیرین امام ورهبری در رسانه ای خارجی بازتاب گسترده ای داشت و این نشان از این دارد که آیت الله رفسنجانی چهره ای شناخته شده در فرا مرزها ایران بود و سیاست مداران خارجی به خوبی ایشان را شناخته بودند و این را درک کرده بودند که یکی از وزنه های است که انقلاب اسلامی را با آن می  شناسند. 

سال گذشته ایشان در انتخابات مجلس خبرگان رهبری شرکت کردند و با محبوبیتی که در بین مردم داشتند توانستند بیشترین آرا در تهران را به خود اختصاص بدهند و بار دیگر و در سنگر خبرگان رهبری به خدمتگزاری به انقلاب و جامعه ایران پرداخت. ما ایرانیان در وقتی که کنار هستیم قدر همدیگر را نمی دانیم و وقتی آن شخص در بین ما رفت آن موقع است که جای خالی ایشان را احساس می کنیم. اقدامات و عملکردهای آیت الله رفسنجانی بر هیچ کسی پوشیده نیست و همه ملت ایران این را به خوبی درک کرده اند که انقلاب با از دست دادن ایشان؛ لطمه سنگینی به آن وارد شده و به حق پر کردن جای ایشان کاری  نشدنی است.

آیت الله رفسنجانی اینک در میان ما نیست ولی یاد و خاطره ایشان همیشه با ما خواهند ماند و برای ملت ایران؛ رفسنجانی همیشه زنده خواهد بود. ای کاش ما ایرانیان در وقتی که کنار هستیم و در قید حیات هستیم قدر همدیگر را بدانیم. امروز سه شنبه ( 21 دی ماه) مردم قدر شناس و انقلابی ایران اسلامی در دانشگاه تهران برای آخرین بار با امیر کبیر زمان، وداع خواهند کرد و او را تا منزل ابدی اش در جوار مرقد مطهر و یار دیرنش؛ امام خمینی کبیر( ره) بدرقه خواهند کرد.

در سی و هشت سالی که از انقلاب اسلامی گذشته است؛ چهره های سیاسی بسیاری از بین ما رفته اند و مردم هم به خوبی در مراسم تشییع و تدفین آنها شرکت کرده اند. منتهی در میان چهره های سیاسی ای که بعد از امام خمینی( ره) فوت کرده اند؛ بدون شک مراسم تشییع و تدفین آیت الله هاشمی رفسنجانی با شکوه و استقبال بیشتری از سوی مردم برگزار شد و این نشان از این دارد که مردم قدر شناس ایران اسلامی، خاطرات خوبی از ایشان به یاد دارند و در جواب زحمات گسترده ایشان، اینک آمده اند که با چهره انقلابی و محبوب خود وداع کنند. 

شخصیت های کشوری و لشکری و آحاد ملت بویژه جوانان خود را برای حضور در دانشگاه تهران و بدرقه مخزن اسرار و مرد روزهای سخت انقلاب آماده می کنند.

فضای کشور بویژه شهر تهران متاثر از رحلت آیت الله هاشمی رفسنجانی، حزن انگیز است؛ در جای جای پایتخت بنرهای تسلیت نصب گردیده؛ بیرق های سیاه برافراشته شده و پرچ ها نیم افراشته اند؛ گوشه به گوشه ایران و پایتخت آن مزین به تصاویر حضرت آیت الله هاشمی رفسنجانی است که او را در کنار حضرت امام خمینی(ره) و مقام معظم رهبری نشان می دهند.

از حدود ساعت 6 صبح امروز(سه شنبه 21 دی) آحاد مردم از هر صنف و قشری و با هر سلیقه و دیدگاهی خود را به دانشگاه تهران رسانده اند تا در تشییع پیکر یار دیرین امام و رهبری شرکت کنند؛ بویژه حضور جوانان و نسل های سوم و چهارم انقلاب در این مراسم چشمگیر است. آنچه امروز در حضور میلیون ها ایرانی شاهد بودیم نشانه های فراوانی برای تحلیل گران داشت بی گمان آیت الله رفسنجانی در بین تمام اقار ایران دارای جایگاه ویژه ای است و همه او را دوست داشتند و اینک ناراحتی و شرمساری برای انهایی خواهند ماند که در زمان حیات ایشان در حقش کوتاهی کردند و او را با حرف ها و عملکرد خود مورد اذیت و آزار قرار دادند. مراسم تشییع و تدفینی که با حضور حدود سه میلیون نفر از اقشار مختلف مردم برگزار می شود بایستی خود را با نبود امیرکبیر زمان وفق دهیم. 

سجاد صفری


 

کانال رسمی دیدبان ایران در تلگرام

اخبار مرتبط

ارسال نظر