کد خبر: 112965
A

سلیمی: اعضای تیم مذاکره کننده به ما گفتند قانون اقدام راهبردی مجلس خیلی در مذاکرات به ما کمک کرد/ روحانی اول با تیم مذاکره کننده اش مشورت کند بعد حرف بزند

عضو هیات رییس مجلس با انتقاد از سخنان خلاف واقع رییس جمهور درخصوص قانون اقدام راهبردی مجلس گفت: تاریخ در مورد عملکرد آقای روحانی درخصوص برجام قضاوت تلخی خواهد داشت چرا که بیان اینگونه مطالب برای تحریف تاریخ است درحالیکه ایشان نمی تواند تاریخ را تحریف کند.

سلیمی: اعضای تیم مذاکره کننده به ما گفتند قانون اقدام راهبردی مجلس خیلی در مذاکرات به ما کمک کرد/ روحانی اول با تیم مذاکره کننده اش مشورت کند بعد حرف بزند

به گزارش دیده بان ایران؛ علیرضا سلیمی در خصوص اظهارات رئیس جمهور درباره قانون اقدام راهبردی مجلس  گفت: قانون اقدام راهبردی در آذر ماه سال 99 تصویب شد درحالیکه آقای روحانی از سال 92 به مدت 7 سال وقت داشتند که مشکلات را حل کرده و تحریم ها را برطرف کند. به نظر می رسد رییس جمهور فراموشکار شده اند که در سال 94 اعلام کردند که تحریم ها بالمره برداشته شده و جشن گرفتند و به تیم مذاکره کننده مدال ملی دادند.

نماینده مردم محلات و دلیجان در مجلس شورای اسلامی ادامه داد: سخنان رییس جمهور در خصوص قانون اقدام راهبردی نشان می دهد که حرف های رییس جمهور در سال 94 دو حالت داشته است که یا خلاف گفته است که تحریم ها برداشته شده یا اینکه طوری مذاکره کردند که طرف مقابل آنها را فریب داده است. بنابراین باید آقای روحانی مشخص کند که کدام یک از دوحالت صورت گرفته است.

وی افزود: از طرفی نیز به نظر می رسد که رییس جمهور، اهل مشورت نیست، چراکه تیم مذاکره کننده هسته ای در جلسات مجلس بیان داشتند که این قانون به آنها در مذاکرات کمک کرده است. ای کاش آقای روحانی قبل از بیان مطالب خلاف واقع راجع به قانون اقدام  راهبردی مجلس با تیم مذاکره کننده هسته ای مشورت کرده و سپس سخن می گفتند.

این نماینده مجلس در دوره یازدهم بیان کرد: البته آقای روحانی به دنبال مقصر برای کم کاری دولت است، روزی می گوید که ترامپ مقصر است، روز دیگر مجلس را مقصر می داند. البته باید ایشان به این نکته واقف باشند که مجلس نهم و دهم به طور کلی در اختیار ایشان قرار داشت و شورای عالی امنیت ملی و قوه قضاییه نیز زمانی با دولت همسویی داشت، بنابراین چرا تحریم ها برداشته نشد و مشکلات مردم مرتفع نگردید درحالیکه خبری هم از قانون اقدام راهبردی مجلس نبود.

سلیمی ادامه داد: سخنان اخیر رییس جمهور نشان می دهد که ایشان به دنبال فریب افکار عمومی بوده است که بنده به عنوان نماینده مردم در مجلس به صراحت اعلام می کنم که مردم فریب حرف های شما را نخواهند خورد. از رییس جمهور تقاضا می شود که دقت نظر و مطالعه کافی را در بیان مطالب داشته باشند؛ چراکه قانون اقدام راهبردی مجلس بود که اروپایی ها را به میز مذاکره کشاند.

عضو هیات رییسه مجلس در پایان خاطرنشان کرد: تاریخ در مورد عملکرد آقای روحانی درخصوص برجام قضاوت تلخی خواهد داشت چرا که بیان اینگونه مطالب برای تحریف تاریخ است درحالیکه ایشان نمی تواند تاریخ را تحریف کند./ خانه ملت

 

کانال رسمی دیدبان ایران در تلگرام

اخبار مرتبط

ارسال نظر