کد خبر: 11300
A

مسجد جامعی: آیت الله هاشمی رفسنجانی عقلانیت را در فضای سیاسی کشور به اوج رساند

عضو شورای شهر تهران گفت: آیت الله هاشمی رفسنجانی عقلانیت را در فضای سیاسی ایران به رشد و اوج رساند.

مسجد جامعی: آیت الله هاشمی رفسنجانی عقلانیت را در فضای سیاسی کشور به اوج رساند

به گزارش پایگاه خبری تحلیلی دیده بان ایران، احمد مسجد جامعی امروز سه شنبه در حاشیه مراسم تشییع آیت الله هاشمی رفسنجانیطی مصاحبه ای گفت: دغدغه اصلی آیت الله هاشمی رفسنجانی شنیده شدن صدای همه گروه هایی سیاسی بود که به حاشیه رانده شده بودند.

وی گفت: آقای هاشمی رفسنجانی صدای افراد و گروه هایی بود که صدای آنها در جامعه شینده نمی شد، دغدغه عمده وی همدلی گروه های مختلف بود.

وی ادامه داد:‌ راهکار آیت الله هاشمی رفسنجانی برای وحدت بخشی آحاد جامعه، کمک به گروه هایی بود که در حاشیه قرار گرفته بودند و صدای آنها شنیده نمی شد و آیت الله هاشمی رفسنجانی با شنیدن صدای این گروه ها، زمینه مشارکت آنها را در انقلاب فراهم کرد.

عضو شورای شهر تهران اضافه کرد:‌ آیت الله هاشمی رفسنجانی همواره به مشارکت حداکثری فکر می کرد از این رو و به خصوص پس از دوران ریاست جمهوری خود مورد هجوم قرار گرفت در حالیکه در این مسیر تاوان زیادی هم پرداخت کرد.

به گفته وی، آیت الله هاشمی رفسنجانی عقلانیت را در فضای سیاسی ایران به رشد و اوج رساند.

مسجد جامعی افزود:‌ امروز تنوع حضور مردم در این مراسم باشکوه از محبوبیت آیت الله هاشمی رفسنجانی حکایت دارد، معمولا در چنین مراسمی عده ای خاص شرکت می کنند.

وی ابراز امیدواری کرد پس از این عقلانیت سیاسی، جذب حداکثری و مشارکت گروه های مختلف در تصمیم گیری ها ادامه یابد.

مراسم تشییع یار دیرین امام و رهبری از نخستین ساعات بامداد سه شنبه در دانشگاه تهران آغاز شد و با اقامه نماز توسط رهبر معظم انقلاب بر پیکر آیت‌الله هاشمی رفسنجانی ادامه یافت.

قرار است تا ساعاتی دیگر مراسم تدفین رییس فقید مجمع تشخیص مصلحت نظام در حرم بنیانگذار جمهوری اسلامی برگزار شود.

آیت الله اکبر هاشمی رفسنجانی رییس فقید مجمع تشخیص مصلحت نظام یکشنبه شب در سن 82 سالگی بر اثر عارضه قلبی در تهران دعوت حق را لبیک گفت و به ملکوت اعلی پیوست.

منبع: ایرنا

 

کانال رسمی دیدبان ایران در تلگرام

اخبار مرتبط

ارسال نظر