کد خبر: 113042
A

نماینده مجلس: افراد اتوکشیده به درد کارگزاری این نظام نمی‌خوردند

حجت الاسلام نقدعلی گفت: دولت روحانی گلوگاه‌های فساد را در دولت خود باز گذاشت. دولت در طرح مسکن مهر سنگ‌اندازی کرد و زمینه‌های رانت را فراهم آورد؛ بسیاری از امتیازات گرانی مسکن به جیب اشخاص خاص می‌رود و برای آقایان مهم نیست که با این تصمیمات، قشر مستضعف نابود می‌شود. دولت روحانی تقریباً اقدامی تأثیرگذار برای مبارزه با فساد انجام نداده است.

نماینده مجلس: افراد اتوکشیده به درد کارگزاری این نظام نمی‌خوردند

به گزارش دیده بان ایران؛ محمدتقی نقدعلی با بیان اینکه اعضای کابینه دولت سیزدهم باید معتقد به فسادستیزی باشند، اظهار کرد: وزرای دولت آتی باید علاوه بر اعتقاد به مقابله با فساد، در کارنامه خود سابقه فسادستیزی داشته باشند و هرگونه مماشات با فساد در کشور قابل‌پذیرش نیست.

وی ادامه داد: گاهی اوقات افراد در فساد دست ندارند اما توانایی مقابله با آن را در خود نمی‌بینند؛ این اشخاص به درد مناصب مدیریتی در دولت آیت‌الله رئیسی نخواهند خورد. مدیران دولت سیزدهم باید از فساد بَری باشند و همینطور جسارت مبارزه با آن داشته باشند.

نماینده مردم خمینی‌شهر در مجلس شورای اسلامی با تأکید بر اینکه عدالت‌خواهی، رفع تبعیض و مبارزه با فساد، حضرت امیرالمؤمنین علی (ع) را به مسلخ شهادت کشاند، گفت: افراد باید با کارنامه پاک و جهادی وارد میدان خدمت شوند و انسان‌های اتوکشیده که به دنبال نام و نشان برای خود هستند، به درد کارگزاری این نظام نمی‌خوردند.

نقدعلی با بیان اینکه معمولاً گلوگاه‌های فساد در نهادهای مرتبط با قوه‌مجریه است، افزود: مراکز صادرکننده مجوزها، گمرک‌ها و نهادهایی که رانت اطلاعاتی دارند، بیشتر در معرض فساد هستند. متأسفانه روحانی با وعده ایجاد بستر برای مفسدان سرکار آمد و غالباً مفسدان پشتیبان تبلیغاتی وی بودند.

این نماینده مردم در مجلس یازدهم گفت: حذف کارت سوخت باعث شد که روزانه ۱۵ تا ۲۵ میلیون لیتر سوخت کشور قاچاق شود و اگر این اقدام غیر کارشناسانه به‌عنوان یک چراغ سبز برای مفسدان تلقی نشود، چه تفسیری دیگری می‌توان داشت؟

وی با تأکید بر اینکه متأسفانه دولت روحانی گلوگاه‌های فساد را در دولت خود باز گذاشت، گفت: دولت در طرح مسکن مهر سنگ‌اندازی کرد و زمینه‌های رانت را فراهم آورد؛ بسیاری از امتیازات گرانی مسکن به جیب اشخاص خاص می‌رود و برای آقایان مهم نیست که با این تصمیمات، قشر مستضعف نابود می‌شود. دولت روحانی تقریباً اقدامی تأثیرگذار برای مبارزه با فساد انجام نداده است.

نماینده مردم خمینی‌شهر در مجلس شورای اسلامی با بیان اینکه ارز ۴۲۰۰ جهانگیری زمینه‌ساز بسیاری از رانت‌ها شد، افزود: قبل از ورود مجلس انقلابی به موضوع نهاده‌های دامی، شاهد رانت‌های بزرگی بودیم و دولتمردان به‌واسطه ارز ۴۲۰۰ سرمایه کشور را به حراج گذاشتند و این امتیازات به دست افرادی رسید که هیچ‌گونه نظارتی بر عملکرد آنان وجود ندارد.

نقدعلی اضافه کرد: اگر قوه‌قضائیه با این مفسدان مقابله نمی‌کرد، امروز معلوم نبود کشور در چه شرایطی باشد؛ مجاهدت‌های آیت‌الله رئیسی، رئیس وقت قوه قضاییه در راستای مقابله با موضوع فساد قابل‌تحسین است.

وی گفت: متأسفانه خصوصی‌سازی به بستری برای فساد و رانت در کشور تبدیل شده است؛ البته اگر خصوصی‌سازی درست صورت بگیرد می‌تواند کارکرد خوبی به همراه داشته باشد. امیدوارم در دولت سیزدهم مقابله با فساد در خود قوه مجریه صورت بگیرد و زمینه‌های فساد و رانت‌خواری در کشور برچیده شود.

 

منبع: انا

کانال رسمی دیدبان ایران در تلگرام

اخبار مرتبط

ارسال نظر