کد خبر: 113043
A

مقتدایی: رفع تحریم ایران به نفع سئول و توکیو بود

عضو کمیسیون امنیت ملی مجلس گفت: طرف کره‌ای اکنون ۷۰ میلیون دلار از منابع ایران در کره جنوبی برداشت کرده است که این یک اقدام منفی به حساب می‌آید به جهت اینکه ایران طلب ۷ میلیارد دلاری از کره دارد که ما را از این منابع محروم کرده اند.

مقتدایی: رفع تحریم ایران به نفع سئول و توکیو بود

به گزارش دیده بان ایران؛ ابوالفضل عمویی عضو کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس شورای اسلامی در رابطه با رفع برخی از تحریم‌ها توسط آمریکا، اظهار کرد: تحریم‌های اخیری که آمریکا به ظن خود رفع کرده است اصلاً انتقال پولی در کار نیست بلکه اجازه برداشت از منابع ایران را فقط به شرکت‌های کره‌ای و ژاپنی داده است.

وی ادامه داد: کما اینکه طرف کره‌ای اکنون ۷۰ میلیون دلار از منابع ایران در کره جنوبی برداشت کرده است که این یک اقدام منفی به حساب می‌آید به جهت اینکه ایران طلب ۷ میلیارد دلاری از کره دارد که ما را از این منابع محروم کرده اند.

عضو کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس گفت: این اقدام آمریکا در جهت منافع طرف مقابل ایران طراحی شده است و ایران از این جهت این اقدام را یک رفتار دارای حسن‌نیت نمی‌داند و این رفع تحریم‌ها به ضرر ایران بوده است.

عمویی با اشاره به گرفتن تضمین از آمریکا درباره برجام، بیان کرد: یکی از خواسته‌های ایران در برجام و مذاکرات وین این بوده است که یک روند منفی در مورد برجام صورت گرفته شده است یعنی آمریکا یک اقدام غیرقانونی و خلاف قطعنامه شورای امنیت سازمان ملل انجام داده است که ایران تضمینی می‌خواهد که دیگر آمریکا از برجام خارج نشود.

این نماینده مجلس شورای اسلامی افزود: آمریکایی‌ها حاضر نشدند این تضمین را بدهند که این یک مورد از چالش‌های مهم مذاکرات وین به حساب می‌آید، زیرا ایران به رفتار آمریکا اعتمادی ندارد، زیرا نمی‌دانیم که هدف آن‌ها از بازگشت به برجام چیست یعنی مشخص نیست که می‌خواهند از ظرفیت این توافق علیه ایران استفاده کنند مانند مکانیسم ماشه یا اینکه بخواهند این توافقنامه را اجرایی کنند. باقی می‌خواهیم این توافق را اجرایی کند برای همین یکی از مطالبات ایران گرفتن یک تضمین از طرف آمریکایی است.

عضو کمیسیون امنیت ملی مجلس در پاسخ به این سوال که جمهوری خواهان درحال سنگ اندازی هستند؟، گفت: رویکرد جمهوری‌خواهان آمریکا همیشه بر روی ایران منفی بوده و این برای ما آشناست و اکثریت آن‌ها مواضع ضد ایرانی دارند، ولی این مورد چالش دولت آمریکاست یعنی این موضوع مشکل داخلی خودشان است و اصلا به ما ارتباطی ندارد آن چیزی که مهم است ما دنبال یک توافق خوب هستیم.

منبع: SNN

کانال رسمی دیدبان ایران در تلگرام

اخبار مرتبط

ارسال نظر