کد خبر: 11316
A

الهام علی‌اف: آیت‌الله هاشمی رفسنجانی مدبرانه برای گسترش روابط تهران-باکو قدم برداشت

الهام علی اف رئیس جمهوری آذربایجان عصر سه شنبه با حضور در محل سفارت جمهوری اسلامی ایران درباکو دفتر یاد بود آیت الله هاشمی رفسنجانی را امضا کرد .

الهام علی‌اف: آیت‌الله هاشمی رفسنجانی مدبرانه برای گسترش روابط تهران-باکو قدم برداشت

به گزارش پایگاه خبری تحلیلی دیده بان ایران، رئیس جمهوری آذربایجان در این دفتر یاد بود از آیت الله هاشمی رفسنجانی بعنوان سیاستمدار عاقل و دور اندیش یاد کرد و نقش مهم و تلاش های ایشان همراه با حیدر علی اف رئیس جمهوری فقید آذربایجان در راستای برقراری و گسترش روابط دوستی و برادری دو کشور را مورد اشاره قرار داد .

الهام علی اف درگذشت آیت الله هاشمی رفسنجانی را ضایعه بزرگ دانست و به دولت و مردم ایران تسلیت گفت.

رئیس جمهوری آذربایجان همچنین درگفت وگو با خبرنگاران با اشاره به نقش مهم آیت الله هاشمی رفسنجانی در توسعه روابط ایران وجمهوری آذربایجان گفت، وی میراث به یادماندنی به جا گذاشت و مردم ایران نیز برای فعالیت های وی ارزش زیادی قایل هستند .

الهام علی اف با اشاره به این که مرحوم آیت الله هاشمی رفسنجانی همواره از گسترش روابط ایران وجمهوری آذربایجان حمایت می کرد، گفت، ایشان با حیدر علی اف رئیس جمهوری فقید آذربایجان دوستی نزدیک داشت وهر دو سیاستمدار پل روابط دوستی را بنا نهادند و یک ریشه سالم در مناسبات دو کشور ایجاد و تلاش کردند تا روابط فیمابین در شرایط دوستی توسعه یابد .

رئیس جمهوری آذریجان دیدار های خود با آیت الله هاشمی رفسنجانی در سفر به ایران را خاطرنشان کرد وگفت : این دیدارها برای من خیلی تاثیر گذار وتجربه خیلی خوبی بود .

الهام علی اف افزود: آیت الله هاشمی رفسنجانی بعنوان سیاستمدار مدبر برای توسعه روابط دو کشور کارهای زیادی را انجام داد .

رئیس جمهوری آذربایجان گفت، من هم از این به بعد سعی می کنم از طرف خودم و در همکاری با همتای ایرانی روابط دوستانه و برادرانه جمهوری آذربایجان و ایران هر چه بیشتر گسترش یابد .

کانال رسمی دیدبان ایران در تلگرام

اخبار مرتبط

ارسال نظر