کد خبر: 113365
A
فعال سیاسی اصلاح طلب در گفت و گو با دیده بان ایران؛

داریوش قنبری: قالیباف از مدیریت شهر تهران کنار بکشد / نباید از خارج از شورای شهر، برای انتخاب شهردار تهران تصمیم گیری کنند/ دخالت در مدیریت شهری به مصلحت قالیباف نیست

یک فعال سیاسی اصلاح طلب تاکید کرد: قالیباف از مدیریت شهر تهران کنار بکشد. او باید به مسایلی که در حیطه وظایفش در مجلس است، بپردازد و مسایل مربوط به تهران را به اعضای شورای شهر واگذار کند تا در انتخاب شهردار تهران بر اساس تشخیص و اراده اعضای شورا عمل شود و اینطور نباشد که از خارج از شورا برای آنها تصمیم بگیرند.

داریوش قنبری: قالیباف از مدیریت شهر تهران کنار بکشد / نباید از خارج از شورای شهر، برای انتخاب شهردار تهران تصمیم گیری کنند/ دخالت در مدیریت شهری به مصلحت قالیباف نیست

به گزارش دیده بان ایران؛ داریوش قنبری فعال سیاسی اصلاح طلب در گفت و گو با خبرنگار دیده بان ایران با اشاره به اعلام حمایت ضمنی قالیباف از یکی از گزینه های مطرح برای شهرداری تهران، گفت: آقای قالیباف با توجه به مسئولیتی که در مجلس شورای اسلامی دارد بهتر است که خودش را درگیر مسایل مربوط به مدیریت شهر تهران نکند.

او ادامه داد: لیستی که در انتخابات شورای شهر تهران رای آورد منسوب به ایشان است اما اینکه آقای قالیباف در انتخاب شهردار تهران مداخله داشته باشد به مصلحت و منفعتشان نیست. نیازی نیست که رییس مجلس در مدیریت یک شهر دخالت داشته باشد. بهتر است که آقای قالیباف به مسایل مجلس بپردازند و مسایل شورای شهر تهران را به خود اعضای شورا واگذار کنند.

این فعال سیاسی اصلاح طلب، با بیان اینکه به مصلحت قالیباف نیست که در مدیریت شهر تهران مداخله کند، خاطرنشان کرد: البته درست است که لیستی که رای آوردند تحت عنوان لیست قالیباف شناخته می شوند اما تنوع ظریفی در سلیقه ها وجود دارد و به نظر نمی رسد همه اعضای شورای شهر مطیع کامل آقای قالیباف باشند و اوامر ایشان را اجرا کنند. به مصلحت قالیباف نیست که به عنوان رییس مجلس در مدیریت شهر تهران اعمال نظر کند. 

قنبری تاکید کرد: قالیباف یک زمانی شهردار تهران بوده و بنا به مسئولیتش اقداماتی را انجام داده است. اما الان در جایگاه دیگری است و بهتر است به مسایلی بپردازد که متعلق به آن جایگاه است. بنابراین نباید به مسایل مدیریتی شهر تهران ورود نکند.

او ادامه داد: قالیباف از مدیریت شهر تهران کنار بکشد. او باید به مسایلی که در حیطه وظایفش در مجلس است، بپردازد و مسایل مربوط به تهران را به اعضای شورای شهر واگذار کند تا در انتخاب شهردار تهران بر اساس تشخیص و اراده اعضای شورا عمل شود و اینطور نباشد که از خارج از شورا برای آنها تصمیم بگیرند.

این نماینده اسبق مجلس شورای اسلامی، با اشاره به تجربه مدیریت قالیباف در شهرداری تهران، گفت: جلوگیری از موارد نامطلوبی که در دوران شهرداری آقای قالیباف افتاد نیاز به نظارت موثر شورای شهر ششم دارد. نقش شورا صرفا انتخاب شهردار تهران نیست و باید مانع هرگونه تخلف در مدیریت شهری شود. نقش شوراها باید بیشتر تقویت شود و مدیریت شهر تنها بر عهده شهردار نباشد.

 

کانال رسمی دیدبان ایران در تلگرام

اخبار مرتبط

ارسال نظر