کد خبر: 113377
A

نماینده مجلس: ایران امن ترین و مستقل‌ترین کشور جهان است/ آمریکا در حال فروپاشی است

یک عضو کمیسیون اقتصادی مجلس با بیان اینکه خشکسالی امسال در ۵۲ سال گذشته بی سابقه بوده است، پیشنهاد کرد که به روان‌آب‌ها توجه شود و سدسازی در برنامه دولت قرار گیرد.

نماینده مجلس: ایران امن ترین و مستقل‌ترین کشور جهان است/ آمریکا در حال فروپاشی است

به گزارش دیده بان ایران؛ علی رضایی در جلسه علنی امروز(سه‌شنبه) مجلس شورای اسلامی در نطق میان دستور خود ضمن تبریک ولادت امام هادی(ع)، عید غدیر و قربان گفت: هر کدام از ما نمایندگان بارها و بارها خواهش دردمندانه پدران و مادران برای شغل فرزندانشان را دیدیم اما نتوانستیم کاری کنیم. از زمانی که دولت‌ها با شعار کوچک‌سازی دولت در استخدام را بستند، ببینید به چه میزانی خواص با رانت و پارتی کارمند دولت شده‌اند.

نماینده مردم کنگاور در مجلس با بیان اینکه خشکسالی امسال در ۵۲ سال گذشته بی سابقه بوده است، گفت: پیش از اینکه مشکلی پیش بیاید و همه غالفگیر شوند باید شرایط خاص را پیش‌بینی کرد. توجه به شرایط اقلیمی ایران، خشکسالی و روان‌آب‌ها و سدسازی باید در برنامه قرار گیرد.

«در  جنگ اقتصادی هستیم. نه در بن بست!»

وی افزود: گرانی کالا و خدمات، معیشت به خطر افتاده طبقات ضعیف، گرانی نان و مصالح ساختمانی موجب نگرانی جدی است که وظیفه دولت آینده را سنگین می‌کند. امروز ما در جنگ اقتصادی هستیم اما بن‌بست نداریم. بخشی از مشکلاتمان ناشی از تحریم و بخش دیگری ناشی از سوء مدیریت است.

رضایی با اشاره به جایگاه ایران در معادلات منطقه‌ای و بین المللی گفت: جایگاه ما به گونه‌ای است که فکر طمع‌ورزی به این آب و خاک از دشمنان سلب شده است. چنین کشوری نباید آنقدر شکننده باشد که فریاد اعتراض مردم بلند شود. 

این عضو کمیسیون اقتصادی مجلس تأکید کرد: طبقه ضعیف فقط مشمولان کمیته امداد و بهزیستی نیستند بلکه خانواده‌های آبرومند وجود دارند که به مراتب از کمیته امدادی‌ها و افراد تحت حمایت بهزیستی وضعیت بدتری دارد. دولت باید به این بخش از جامعه توجه جدی داشته باشد.

«آمریکا منفورترین و ایران مستقل‌ترین کشور جهان است»

وی همچنین کشور آمریکا را یکی از «منفورترین» کشورهای جهان نامید و مدعی شد: هر جا آمریکا ورود کرده، کشتار و ناامنی و خونریزی وارد شده است. مصداق بارزش افغانستان است که پس از ۲۰ سال امنیت و توسعه تأمین نشد. ناامنی و دامن زدن به اختلافات داخلی، ثمره حضور آمریکا بود. همچنین حضور آمریکا در عراق دستاوردی برای این کشور نداشت. هژمونی و هیمنه پوشالی آمریکا رو به افول است. 

این عضو مجمع نمایندگان استان کرمانشاه با اشاره به شکاف نژادی در آمریکا گفت: سیاه پوستان آمریکا از رفتارهای نژادپرستانه دولتشان خشمگین هستند و این نارضایتی عمومی نشانه زوال فروپاشی دولت آمریکا است. در مقابل ایران یکی از امن‌ترین و مستقل‌ترین کشورهای جهان بوده و بخشی از مشکلات اقتصادی نیز ناشی از استقلال و رویایی با نظام سلطه است. رویایی با نظام سلطه هم هزینه دارد. 

رضایی ادامه داد: کشورهای اروپایی عملا در ۴۰ سال گذشته به عنوان تابع آمریکا عمل کرده‌اند. آنها حتی پس از خروج آمریکا از برجام نتوانستند حرکت مثبتی برای ما انجام دهند. بنابراین به اروپا هم نمی‌شود اعتماد کرد.

نماینده مردم کنگاور در مجلس با بیان اینکه تبعیض از عوامل توسعه‌نیافتگی کشورهاست، گفت: ما نمایندگان قسم خوردیم که حرف مردم را به گوش مسئولان برسانیم. بی‌توجهی به معیشت مردم قابل قبول نیست. بسیاری از قوانینی که در مجلس تصویب می‌شود، کاربردی نیست و به درد مردم نمی‌خورد. در بعد نظارت هم خوب عمل نکردیم. اگر خوب عمل می‌کردیم، شاهد اعتراض مردم نبودیم.

وی همچنین به اجرای کامل رتبه‌بندی معلمان، اعمال آخرین مدرک تحصیلی این قشر و همترازی ۸۰ درصدی حقوق مزایای اعضای هیئت علمی دانشگاه‌ها اشاره کرد و از مسئولان خواست اقداماتی سریع جهت مطالبات فوق صورت دهند.

رضایی با بیان این ادعا که «وزارت آموزش و پرورش حیاط خلوت سیاسیون است» گفت: جمعیت بالای فرهنگیان را نباید دلیلی برای نبود بودجه به حساب آورد. مشکلات بازنشستگان زندگی‌شان را بی‌قرار کرده است. این مملکت بر دوش بازنشستگان ساخته شده است. بی‌توجهی به این عزیزان دون‌ شأن آنهاست. آنها خواستار همسان‌سازی حقوقشان با حقوق شاغلین هستند.

نماینده مردم کنگاور در مجلس با اشاره به قانون جامعه ایثارگران گفت: از دولت آینده انتظار می‌رود به خواسته به حق جامعه بزرگ ایثارگران و شهدا و همچنین آزادگان و رزمندگان جامه عمل بپوشانند. برخی از مواد این قانون که جا مانده و هنوز عملیاتی نشده است. بررسی وضعیت معیشتی و رنج‌آور جانبازان زیر ۲۵ درصد و رزمندگان کمتر از ۶ ماه در اولویت قرار گیرد. 

این عضو مجمع نمایندگان استان کرمانشاه در پایان نطقش با اشاره به مشکلات استان خوزستان از سید ابراهیم رئیسی به علت «وعده انتخاب استان‌دار ویژه» تشکر کرد./ ایسنا

 

کانال رسمی دیدبان ایران در تلگرام

اخبار مرتبط

ارسال نظر