کد خبر: 11358
A
محسن هاشمی رفسنجانی:

هنوز وصیت نامه آیت الله را پیدا نکرده ایم/ خانه جماران را امام برای ما خریدند

پدر از همان طلبگی به مسائل بین المللی علاقمند بودند. زمانی که در بهرمان از دست ساواک پنهان شده بودند. کتابی درباره فلسطین را ترجمه کردند تا در اختیار مردم قرار دهند. یک نسخه از کتاب را برای آقای مصدق فرستادند، آقای مصدق پول زیادی دادند و کتاب را در تعداد بسیاری چاپ کردند. یکی از دلایل بازداشت دوباره پدر همین کتاب بود.

هنوز وصیت نامه آیت الله را پیدا نکرده ایم/ خانه جماران را امام برای ما خریدند

 

به گزارش پایگاه خبری و تحلیلی دیده بان ایران؛ محسن هاشمی رفسنجانی در اولین گفت و گوی تلفنی خود در برنامه حالا خورشید به :  از شما  و بینندگان عزیز تشکر می کنم و تسلیت می گویم، ابتدا تشکر می کنم از ملت ایران، مقام معظم رهبری، فرهیختگان، آیات  و همه کسانی که این همدردی وصف ناپذیر را با شخصی که تمام عمرش را در پیروز کردن ملت ایران و جمهوری اسلامی گذاشت داشته باشم. ایشان بیش از 60 سال از عمرشان را در تلاش برای جمهوری اسلامی گذاشتند. نگاهشان این بود که در جمهوری اسلامی وحدت و اعتدال همیشه در اوج باشد. 

 

محسن هاشمی در ادامه افزود: ایشان در قم در خانه ای زندگی می کردند که در همسایگی امام خمینی بودند.  به سرعت به ایشان علاقمند شدند و اطلاعات کشور را ایشان جمع آوری می کردند و به امام می دادند.  امام به ایشان پول می دهد که یک رادیو بخر و اخبار را گوش کن و به من انتقال بده. آن زمان برخی حتی مخالف رادیو بودند. ین رادیو را هنوز در موزه رفسنجان داریم. این اولین اقدام اجتماعی حضرت امام بود که پول خرید رادیو را به آقای هاشمی دادند و کمتر جایی گفته شده است.

 

حضرت امام به پدر پول دادند رادیو بخرد. این اولین اقدام اجتماعی حضرت امام بود

 

 

محسن هاشمی در ادامه یادآور شد : امیر کبیر اسوه پدر بود. مطالعات زیادی درباره ایشان می کرد. وقتی اسناد جمع آوری می شود، این احساس را می کند که نباید این اسناد پنهان بماند. و از دید خودش مقدمه بسیار زیبایی بر کتاب امیر کبیر قهرمان مبارزه با استعمار می نویسد.

 

 

آقای مصدق کتاب های پدر را خریدند، همان کتاب دلیل دوباره بازداشتشان بود

 

محسن هاشمی گفت:  پدر از همان طلبگی به مسائل بین المللی علاقمند بودند. زمانی که در بهرمان از دست ساواک پنهان شده بودند. کتابی درباره فلسطین را ترجمه کردند تا در اختیار مردم قرار دهند. یک نسخه از کتاب را برای آقای مصدق فرستادند، آقای مصدق پول زیادی دادند و کتاب را در تعداد بسیاری چاپ کردند. یکی از دلایل بازداشت دوباره پدر همین کتاب بود.

 

ایشان به شدت مخالف زهد فروشی بودند. همیشه مشی اعتدالی داشتند

 

محسن هاشمی در ادامه خاطر نشان کرد: هر انقلابی می تواند چهره اش خدشه دار شود.  ایشان سعی می کردند چهره واقعی اسلام را به دور از ریا و.. در انقلاب نشان دهند. ایشان معتقد بودند به جوانان نباید سخت گرفت. مسائلی که در اسلام مستحب است را به آنها واجب کنیم، برای اینکه بخواهیم خودمان را موجه و دو اتیشه جلوه بدهیم سبک دیگری برای زندگی جوانان ایجاد کنیم. کما اینکه می بینید شکل گرفت. ایشان به شدت مخالف زهد فروشی بودند. همیشه مشی اعتدالی داشتند.

 

آیت الله عاشق روستایش بود، او خود را روستازاده می دانست 

 

فرزند ارشد آیت الله  با تشکر از مردم گفت: مردم سنگ تمام گذاشتند. مقام معظم رهبری ما را شرمنده کردند. امروز صبح در بیت رهبری مراسمی برگزار می شود. بعد از ظهر در دانشگاه آزاد واحد علوم تحقیقات یک مراسم برگزار می شود.  دانشگاه آزاد یکی از ثمرات تلاش های آقای هاشمی برای این کشور است. ایشان حتی در روز آخر هم در حال بررسی مسائل دانشگاه بودند. در قم توسط علما یک مراسم فردا برگزار می شود. جمعه بعد از ظهر در رفسنجان یک مراسم برگزار می شود. در کرمان شنبه بعد از ظهر یک مراسم برگزار  می شود. اواخر هفته آینده در بهرمان یک مراسم داریم. 

ایشان عاشق روستایشان بودند.  همیشه می گفتند من یک روستایی ام. از دل روستا آمدم و تلاش کردم و به اینجا رسیدم.

 

 

وصیت نامه جدیدی از ایشان پیدا نکردیم، وصیت نامه مربوط به سال ۷۹ است

 

محسن هاشمی خاطر نشان کرد:  کلا ظرف 15 دقیقه ما بی پدر شدیم. از مسیر دانشگاه آزاد به منزل می رفتم که تماس گرفتند پدر در بیمارستان هستند. وقتی رسیدم دیگر تمام شده بود. چند سال قبل که قرار بود انژیو شوند یک وصیت نامه نوشتند و به من دادند و من را وصی کردند، وصیت نامه جدیدی از ایشان هنوز پیدا نکرده ایم.

 

 

هاشمی در ادامه افزود: پدر در وصیت نامه شان نوشتند : اینجانب تا کنون چیزی بر دارایی های قبل از انقلابم نی فزوده ام، ایشان بیش از 90 درصد اموالشان در راه این انقلاب خرج شده است. خانه جماران را امام خریده بودند.  و گفتند بگویید آقای هاشمی بیایند اینجا زندگی کنند.  پدر از منزل قدیمی خودشان در دزاشیب به جماران رفتند.  در واقع آن منزل استیجاری است. و اجاره کمی هم پرداخت می کردند. ما از جمعیت دیروز تهران متعجب شدیم. تمام سالن مرقد امام هم پر بود.

 

کانال رسمی دیدبان ایران در تلگرام

اخبار مرتبط

ارسال نظر