کد خبر: 113622
A

نماینده تبریز: اعتراضات روزهای اخیر مردم برای اصل نظام خطرناک است

علیرضابیگی نماینده تبریز و فعال سیاسی اصول گرا با اظهار نگرانی از افزایش اعتراضات نوشت: اعتراضات اخیر مردم برای اصل نظام خطرناک است و هیمنه کشور را به مخاطره می‌اندازد. همچنین این اتفاقات، بازتاب بدی از ایران در رسانه‌های بین‌المللی به جا خواهد گذاشت که قابل تامل است.

نماینده تبریز: اعتراضات روزهای اخیر مردم برای اصل نظام خطرناک است

به گزارش سایت دیده بان ایران؛ نماینده مردم تبریز در مجلس درباره افزایش میزان نارضایتی میان مردم هشدار داد و گفت: جمعیت قابل ملاحظه‌ای از مردم در انتخابات ریاست جمهوری خردادماه شرکت نکردند و از طرفی آرای باطله رقیب رییس جمهور منتخب بود. به عبارتی ۳۰ درصد کل مردم ایران به آقای رئیسی رای دادند و اتفاقات حاصل از عدم‌ شکوه انتخابات ریاست جمهوری وضعیت ویژه‌ای را برای ایران به وجود آورده است.

این چهره اصولگرا تصریح کرد: بیش از ۶۰ درصد جامعه یا در انتخابات شرکت نکردند یا رای‌شان بی‌نظری را نشان داده است، یعنی آن‌ها خود را شریک دولت نمی‌دانند و از این‌رو در روز‌های حادثه که باید از دولت حمایت کنند در صحنه حاضر نمی‌شوند. همین فقدان مسئولیت توسط بخش عمده‌ای از جامعه خطرات بسیاری را برای کشور که در برابر تهدید بیگانگان است، ایجاد کرده.

بنابر گزارش سایت دیده بان ایران؛ عضو کمیسیون شورا‌ها و امور داخلی کشور  به رویداد24 گفته است: از طرفی غربی‌ها ایران را تحت فشار گذاشتند که به مذاکرات برگردد و کمک کند تا توافقی که خواسته آن‌ها است انجام شود و از سوی دیگر، نحوه مدیریت کشور از سوی دولت نشان از این دارد که خریدار ناامنی و نارضایتی در داخل است و این دو رویکرد و نگاه، کار را برای اداره کشور سخت کرده است.

علیرضابیگی اظهار داشت: برخی به من می‎گویند چرا دولت خواهان ناامنی و نارضایتی است؟ جواب ساده است، دولت کنونی در موضوع گرانی بنزین قصدش کاهش مشارکت مردم در انتخابات مجلس بود و اکنون هم می‌خواهد بگوید دولتی با مشارکت پایین و مشروعیتی به مراتب کمتر از ما می‌خواهد کار را دست بگیرد. این‌گونه نیت‌ها در همین ناآرامی‌ها به سرانجام می‌رسد. البته این را هم بگویم که همه مشکلات کشور مربوط به این نگاه دولتمردان نیست و این رویکرد بخشی از بحران را شکل داده است.

وی یادآور شد: مردم حق دارند به وضعیت موجود اعتراض کنند و این را بسیاری از افراد حاضر در حاکمیت از جمله رهبر انقلاب قبول دارند. ایشان گفتند مردم حق دارند اعتراض کنند و این وضعیت حاصل ناکارآمدی و ناتوانی‌های رخ داده است.

این نماینده تبریز افزود: هیچ‌کس حق ندارد مردم معترض را عصبانی کند، زیرا محصول این خشونت دستاوردی را به بار می‌آورد که غربی‌ها دنبال می‌کنند «پروژه کشته‌سازی». یعنی عملکرد اشتباه ما در داخل نه تنها وضع را پیچیده‌تر می‌کند، بلکه کمکی هم به غربی‌ها در ادامه پروژه‌شان می‌شود.

وی افزود: از طرفی برخی هم به صورت نفوذی وارد اعتراضات مردم شدند و قصد دارند نیت خود را دنبال و اعتراض مردم را لکه‌دار کنند، از این‌رو با برخی شعار‌های ساختارشکنانه روبرو شدیم. در کل این‌دست اعتراضات برای اصل نظام خطرناک است و هیمنه کشور را به مخاطره می‌اندازد. همچنین این اتفاقات، بازتاب بدی از ایران در رسانه‌های بین‌المللی به جا خواهد گذاشت که قابل تامل است.

 

کانال رسمی دیدبان ایران در تلگرام

اخبار مرتبط

ارسال نظر