کد خبر: 113740
A

گزینه وزارت ارتباطات ابراهیم رئیسی کیست؟ /اخوان بهابادی از شرکت سروش رسانه تا حلقه اطرافیان حداد عادل و هلدینگ یاس!

محمد سرافراز در کتاب «روایت استعفاء» درباره مهدی اخوان بهابادی، مدیر فعلی همراه اوّل، که این روزها یکی از گزینه‌های وزارت ارتباطات است آورده: "آقای اخوان در کنار شرکت سروش رسانه، بدون مجوز یک شرکت دیگر به نام توسعه فن آوری سروش تاسیس کرده بود تا کارهای پیام‌رسان را انجام دهد.

گزینه وزارت ارتباطات ابراهیم رئیسی کیست؟ /اخوان بهابادی از شرکت سروش رسانه تا حلقه اطرافیان حداد عادل و هلدینگ یاس!

به گزارش سایت دیده بان ایران؛ طی روزهای اخیر گزارش‌های متعددی در خصوص گزینه‌های احتمالی تصدی وزارت ارتباطات در رسانه‌ها مطرح‌شده است. با توجه به پیچیدگی‌های این وزارتخانه بعد از دوران آذری جهرمی، نگاه‌ها به‌سوی دولت انقلابی است که چه کسی را سکان‌دار این حوزه مهم می‌کند. یکی از کسانی که احتمال دارد وزیر ارتباطات شود؛ اخوان بهابادی است.

اخوان بهابادی کیست؟

بنابر گزارش دیده بان ایران مهدی اخوان بهابادی ۴۳ سال دارد در استان یزد شهرستان بهاباد متولد شده است. بهابادی از آذر ۱۳۹۸ مدیر عامل همراه اول شده؛ رقابت های بهابادی با آذری جهرمی از همان روز روی کار آمدن این نفر در همراه اول و وزارنت ارتباطات دولت روحانی شروع شد یکی از ماجراهایی که آذری جهرمی لو داد کمک ۳۰ میلیاردی پرسپولیس در فهرست پیش‌خریدهای شرکت ارتباطات سیار که بنابر ادعای وزیر ارتباطات دولت روحانی قرار بوده صرف تبلیغات انتخاباتی شود. 

اخوان بهابادی در دولت محمود احمدی‌نژاد، دبیر شورای عالی فضای مجازی و رئیس مرکز ملی فضای مجازی بود. او استادیار دانشکده مهندسی برق دانشگاه تهران است؛ و در سال ۱۳۹۰ در حکمی که از سوی رهبر ایران به عنوان یکی از اعضای شورای عالی فضای مجازی منصوب شد. در ۶ خرداد ۱۳۹۱ او به حکم محمود احمدی‌نژاد رئیس‌جمهور ایران به عنوان «دبیر شورایعالی و رئیس مرکز فضای مجازی کشور» منصوب شد. مهدی اخوان بهابادی در سال ۱۳۹۳ با حکم محمد سرافراز به سمت قائم مقام رئیس سازمان صدا و سیما در امور فناوری و رسانه‌های نوین منصوب شد.

بنابر گزارش دیده بان ایران؛ اخوان از سال ۲۰۱۸ تا ۲۰۱۹ ریاست هیئت مدیره همراه اول را برعهده داشت در کمک در کنار گذاشتن اخوان بهابادی نمی توان نقش رسانه های نزدیک به آذری جهرمی را از نظر دور داشت. 

مهدی اخوان بهابادی در آذرماه ۱۳۸۸ به معاونت آموزش، پژوهش و امور بین‌الملل وزارت ارتباطات و فناوری اطلاعات منصوب شد. در دی ماه همان سال به سرپرستی مرکز تحقیقات مخابرات ایران که بزرگ‌ترین مرکز تحقیقاتی ایران است و سپس در اردیبهشت‌ماه ۸۹ به قائم مقامی وزیر ارتباطات و فناوری اطلاعات در فناوری و امور بین‌الملل منصوب شد. او در سال ۱۳۹۰ در حکمی که از سوی رهبری انقلاب به عنوان یکی از اعضای شورای عالی فضای مجازی منصوب شد. در ۶ خرداد ۱۳۹۱ او به حکم محمود احمدی‌نژاد رئیس‌جمهور ایران به عنوان «دبیر شورایعالی و رئیس مرکز فضای مجازی کشور» منصوب شد. 

مهدی اخوان بهابادی در سال ۱۳۹۳ با حکم محمد سرافراز به سمت قائم مقام رئیس سازمان صدا و سیما در امور فناوری و رسانه‌های نوین منصوب شد. او در دی ۱۳۹۱ اعلام کرد پژوهشگاه تحقیقات ارتباطات و فناوری اطلاعات که پیشتر با نام مرکز تحقیقات مخابرات تابع وزارت ارتباطات فعالیت می‌کرد با نام «پژوهشگاه ملی فضای مجازی» در ذیل مرکز ملی فضای مجازی به عنوان یک واحد تابعه ادامه کار خواهد داد. سرافراز در کتاب خاطرات خود بهابادی را از چهره‌های اصلی «شرکت توسعه فناوری سروش» مجری پیام رسان سروش دانسته و نوشته که اخوان «از طریق ارتباط با نزدیکان آقای حدادعادل و عوامل هلدینگ یاس یک پشتوانه برای خودش ساخته بود»

 بنابر گزارش دیده بان ایران؛ یک کانال تلگرامی به نام مکتوبات هم درباره اخوان بهابادی نوشته است. محمد سرافراز در کتاب «روایت استعفاء» درباره مهدی اخوان بهابادی، مدیر فعلی همراه اوّل، که این روزها یکی از گزینه‌های وزارت ارتباطات است آورده: "آقای اخوان در کنار شرکت سروش رسانه، بدون مجوز یک شرکت دیگر به نام توسعه فن آوری سروش تاسیس کرده بود تا کارهای پیام‌رسان را انجام دهد. ۴۹ درصد سهام این شرکت مربوط به سه فرد حقیقی از جمله محمدرضا علی عسگری فرزند مدیر جدید صدا سیما بود و آن شرکت هم اغلب پول ها را به کارکنان شرکت مهمین می داد که مربوط به مدیر کل خود ایشان بود.‌‌ ایشان از طریق آقای حداد عادل و عوامل هلدینگ یاس یک پشتوانه محکم برای خودش ساخته بود./ دیده بان ایران

 

کانال رسمی دیدبان ایران در تلگرام

اخبار مرتبط

ارسال نظر