کد خبر: 11375
A

روایتی جالب از نخستین دیدار آیت‌الله هاشمی با رهبر انقلاب در بین‌الحرمین

آیت الله سیدجعفر شبیری زنجانی، از دوستان نزدیک و بسیار قدیمی مقام معظم رهبری، طی مصاحبه‌ای، روایتی جالب از نخستین دیدار آیت الله خامنه ای و آیت الله هاشمی رفسنجانی نقل کرده است.

روایتی جالب از نخستین دیدار آیت‌الله هاشمی با رهبر انقلاب در بین‌الحرمین

به گزارش پایگاه خبری تحلیلی دیده بان ایران، آیت الله سیدجعفر شبیری زنجانی، از دوستان نزدیک و بسیار قدیمی مقام معظم رهبری، طی مصاحبه ای، ماجرای نخستین آشنایی آیت الله خامنه ای و آیت الله هاشمی رفسنجانی را بدین ترتیب شرح داده اند:

سفر ما به کربلا و آشنایی رهبر انقلاب و آقای هاشمی ماجرای عجیبی دارد. سال 1336 بود که آقا (آیت الله خامنه ای) از مشهد به قم و منزل ما آمدند و به من گفتند که چرا گرفته اید؟ نمی دانم چرا؛ ولی آقا فرمودند اگر برای رفتن به عتبات نگرانید، من ختمی به شما یاد می دهم که بروید و اینکه خودم هم ختمی را شروع کرده ام و دارم به زیارت می روم.

من هم گفتم نه؛ فکرم مشغول چیز دیگری است.  البته، آن موقع با خودم گفتم کاش ختم را می گرفتم از ایشان.

آن دیدار باعث شد به فکر عتبات بیفتم و برای همین، شروع کردم یه ختم زیارت عاشورای غیرمعروف؛ چراکه درس و بحث اجازه نمی داد زیارت عاشورای معروف را بخوانم.

در آن ختم هم از خدا خواستم که طوری زیارتم جور شود که ماه رجب آنجا باشم و تا زمانی که آقای خامنه ای آنجا هستند، به ایشان برسم؛ چراکه حال ایشان در سفر عتبات خیلی خوب بود.

از خدا خواستم رفیق های جوری هم در سفر داشته باشم که در مسیر تنها نباشم.

با چه شرایطی کار ما درست شد را به خاطر ندارم؛ اما یادم هست وقتی به گاراژ رفتم، دیدم چند دوست دیگر که آقای هاشمی هم بین آنها بود، در گاراژ هستند و اتفاقا آنها هم می خواهند به زیارت بروند.

ما وقتی به کربلا رسیدیم، آقا خیلی تعجب کردند که اینجا چه کار می کنید و شما که اصلا قصد نداشتید. به هرحال، در همان بین الحرمین هم بود که آقا را با آقای هاشمی آشنا کردم و آنها همدیگر را دیدند.

آقا یک اخلاقی داشتند که خودشان هم این را بارها به من گفته اند که من در نخستین دیدار از کسی خوشم نمی آید؛ حتی در مورد خود من هم همینطور بوده است.

ظاهرا آقا در دیدار اول هم خیلی ارتباطی با آقای هاشمی نگرفته بودند؛ چراکه این مساله را بعدها به من گفتند. اما وقتی رفاقت شان پا گرفت؛ تا فوت آقای هاشمی ادامه دار شد.

در واقع، آقای هاشمی و آقای خامنه ای دو سال بعد بود که با هم رفیق شدند؛ یعنی، سال 1338 بود که آقای خامنه ای از مشهد به قم آمدند و هر دوی آنها در درس مرحوم داماد شرکت می کردند. ایراداتی که آنها از درس می گرفتند؛ باعث شد با هم دوست شوند و بعدها صمیمی شدند.

برخلاف رهبری، آقای هاشمی معمولا زود با افراد جدید دوست می شدند و یکی از ویژگی هایشان همین بود؛ در آن دیدار هم حس صمیمیتی داشتند با آقا. بعدها هم این حس بیشتر و بیشتر شد و بیش از 50 سال ادامه داشت.

منبع: روزنامه همشهری

 

 

کانال رسمی دیدبان ایران در تلگرام

اخبار مرتبط

ارسال نظر